Akcije trgovcev so prave manipulacije, trdi naš vir: “
Eden od treh velikih trgovcev je pred časom oglaševal, da so cene nekaterih izdelkov v akciji
zdaj celo nižje kot pred jesenskimi podražitvami, a je v oglasnih sporočilih zamolčal, da je nove
cene v akciji primerjal z rednimi cenami pred podražitvami in ne, kot bi bilo pravilno, z
akcijskimi cenami teh istih izdelkov pred podražitvami. Takšni triki so stalna praksa trgovcev.
Kupci si v poplavi akcij in podražitev težko zapomnijo, po kakšni ceni so pred tednom kupili neki
izdelek.”
Inšpektorji na teren
A tudi država očitno pri nadzoru trgovcev zaradi vse večje infl acije ubira nov manever.
Potem ko se je razčiščevanja – kdo je kriv za podražitve hrane, dobavitelji ali trgovci – v
septembru lotil gospodarski minister Andrej Vizjak, a ugotovitev še vedno ni predstavil javnosti,
je zdaj s poostrenim nadzorom nad trgovci začel še tržni inšpektorat. Kar polovica od 110 tržnih
inšpektorjev bo v trgovinah po celotni Sloveniji preverjala, ali lahko porabniki res kupijo izdelke
s takšnim popustom, kot ga trgovci oglašujejo, napoveduje
Andrejka Grlič, glavna tržna inšpektorica. Prvenstveno bodo pregledali akcije v
trgovinah s hrano, vendar pa se bodo, je še potrdila, lotili tudi akcij pri oblačilih, obutvi in
celo pri prodaji avtomobilov. “
Pod drobnogledom bodo praktično vsi trgovci, ki oglašujejo najrazličnejše ugodnosti.”
Na inšpektoratu so potrdili še, da je nekaj postopkov že v teku, a ker še niso končani,
ukrepi (denarne kazni) še niso bili izrečeni. Pojasnili so, da kršiteljem – pravnim osebam – za
prepovedano, grozi kazen od nekaj več kot 12 tisoč do slabih 42 tisoč evrov.
Mercator pojasnjeval
So nam pa v Mercatorju potrdili, da so pri njih tržni inšpektorji želeli dodatna pojasnila o
neki akciji komuniciranja ugodnih cen, in jih tudi dobili. Ali je s tem postopek končan ali pa bi
Mercator lahko doletela kazen, Grličeva ni želela komentirati. Bo pa inšpektorat, je še napovedala,
prve rezultate objavil decembra.
Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) veseli, da tudi tržni inšpektorat preverja sume
zavajajočega oglaševanja. Napovedujejo, da bodo v kratkem predstavili nove rezultate projekta
Precenimo cene. Prvi rezultati so močno razburili ravno Mercator, ki je celo napovedoval tožbo
zoper ZPS. Zdaj so nam na ZPS in v Mercatorju potrdili, da se bodo v kratkem sestali. “
In poskušali uskladiti strokovna stališča,” so nam še pojasnili v Mercatorju.
29
ogledov
Trgovski mega cenovni triki
Prva dama tržne inšpekcije Andrejka Grlič pošilja v akcijo nad trgovske akcije kar polovico svojih inšpektorjev.