Vedno več je prometnih nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji. Tem nesrečam je v zadnjih letih velikokrat glavni vzrok tudi alkohol. Mišljenje, da so globe za vinjene kolesarje manjše, je napačno.
V sredo okoli 10.45 se je na Dunajski cesti v Ljubljani zgodila prometna nesreča, v kateri je en
človek dobil hude telesne poškodbe. Na kolesarski stezi je prišlo do trčenja dveh kolesarjev.
44-letni kolesar je kolesaril po napačni strani kolesarske steze v smeri Črnuč. V tistem trenutku
je pravilno iz nasprotne smeri pripeljal 54-letni kolesar, ki je zaradi preprečitve trčenja padel
po vozišču in se hudo telesno poškodoval.
Globe |
|
Bodite vidni
Zelo pomembno je, da kolesarje ponoči in ob zmanjšani vidljivosti drugi udeleženci v prometu opazijo. Kolesa morajo imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti na sprednji strani kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani pa rdečo pozicijsko luč. Na zadnji strani kolesa morajo imeti nameščen tudi rdeči odsevnik, na obeh straneh pedal rumene ali oranžne odsevnike in na bočni strani kolesa rumene ali oranžne bočne odsevnike.
Varni le s čelado na glavi
Pri kolesarjih, ki so umrli za posledicami prometnih nesreč v Sloveniji, je namreč kar v 60 odstotkih vzrok smrti poškodba glave. Kolesar si lahko v prometni nesreči usodno poškoduje glavo že pri hitrosti med 20 in 30 km/h. Čelada takšne poškodbe v veliki meri preprečuje, saj ublaži in porazdeli sile udarca ob trčenju ali padcu po površini čelade in notranjosti ter tako zmanjšuje udarec neposredno na glavo. Kolesarska čelada je obvezna za ljudi, mlajše od 14 let, in tudi za otroka, ki se pelje kot potnik na kolesu.
Vinjeni kolesarji kaznovani kot vozniki avtomobilov
V zadnjih letih se v prometnih nesrečah, kjer so udeleženi kolesarji, močno povečuje prisotnost alkohola. Pri starejših udeležencih se pojavlja tudi kombinacija uživanja raznih tablet in alkohola. Alkohol je pri kolesarjih še toliko nevarnejši, ker ima prevozno sredstvo samo dve kolesi. Eden od vzrokov, da so kolesarji vinjeni, je tudi napačno mišljenje, da so globe za vinjenost na kolesu manjše kot pri upravljanju osebnega avtomobila. Vendar je treba povedati, da se višine globe ne razlikujejo.