Slovenija
14297 ogledov

Uporaba električnega skiroja po zakonu ni dovoljena

Električni skiro
Potrebno bi bilo popraviti slovensko zakonodajo.

Časnik Dnevnik je preverjal, ali je uporaba električnega skiroja pri nas dovoljena in ugotovil, da bi bilo potrebno popraviti slovensko zakonodajo.

Promet v številnih svetovnih prestolnicah doživlja hitro preobrazbo, ki vključuje tudi uporabo novih prevoznih sredstev, med katerimi so tudi električni skiroji, ki so vse bolj priljubljeni tudi pri nas. Inovativna oblika trajnostne mobilnosti naj bi bila po pisanju Dnevnika kmalu na voljo tudi v Ljubljani in na Obali, saj mlado podjetje MikMik že izvaja opazno spletno promocijo svojega dvokolesnega projekta na družbenih omrežjih. 

A pri časniku opozarjajo, da načrte slovenskih podjetnikov pod vprašanj postavlja slabo napisana slovenska zakonodaja. Z namenom, da bi razjasnili vprašanje, ali je uporaba električnih skirojev pri nas dovoljena ali ne, so se obrnili na policijo in ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek

Kaj pravi zakon?

Na policiji so pojasnili, da je uporaba električnega skiroja zakonita, če se z njim gibljemo s hitrostjo pešca. 97. člen zakona o pravilih cestnega prometa namreč določa, da se smejo posebna prevozna sredstva v cestnem prometu uporabljati le na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa, odvisno od njegove velikosti. 

Električni skiro | Avtor: Profimedia Profimedia

"Uporabniki posebnih prevoznih sredstev ne smejo ovirati ali ogrožati pešcev in kolesarjev," je zapisano v prvem odstavku tega člena. "Način in hitrost gibanja morajo prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakršno se lahko gibljejo pešci."

A, kot opozarjajo pri časniku, ima isti člen zakona še en odstavek, ki uporabo električnih skirojev v cestnem prometu prepoveduje. V četrtem odstavku je namreč zapisano, da uporaba posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in presegajo hitrost gibanja pešcev (gokart, motorne sani, miniaturna motorna vozila ipd.), v cestnem prometu ni dovoljena. Udeleženec cestnega prometa, ki ravna v nasprotju s tem odstavkom se kaznuje z globo 500 evrov.

Potrebne bodo zakonske spremembe

Na ministrstvu za infrastrukturo priznavajo, da bodo potrebne zakonske spemembe. "Zavedamo se, da je v prometu vse več posebnih prevoznih sredstev, ki jih v cestnem prometu ni dovoljeno uporabljati," so po večkratnem povpraševanju zapisali pri MZI. "Zato v okviru priprave predloga novele zakona o pravilih cestnega prometa proučujemo tudi uzakonjanje uporabe posebnih prevoznih sredstev, ki jih poganja motor in katerih hitrost presega hitrost gibanja pešcev.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 23
  • ode 08:15 19.april 2019.

    Vsa vozila, ki jih poganja motor z notranjim izgorevanjem ali električni, naj se razglasijo za motorna vozila, zato, da bo tudi za njih veljal ZVCP. Še to se manjka, da bo nekdo začel prodajati električne kotalke, drsalke, nogometne žoge itd. ...prikaži več Ali celo električne planinske čevlje in pohodne palice. Obsedenost z elektrifikacijo že presega razumne meje.

  • McBobo 20:26 18.april 2019.

    Se pravi bicikl se lahko pelje hitreje, kot gre pešec, el. skiro se lahko pelje po vozišču, namenjenem kolesajem, vendar samo s hitrostjo pešca. Kakšne budalaštine.

  • kapibara1 17:28 18.april 2019.

    Velikokrat me je že ta skiro "presterašil, ko je čisto neslišno švignil memi mene..!! Moral bi huduča oddajati neki zvok.. pa tist lučka, je tudi samo za pasje kakce iskat, pa nič drugega..