Slovenija
16122 ogledov

V desetih minutah postali brezdomci

Poplave-Trzin Osebni arhiv Poplava pri Pivkovih
V katastrofalni ujmi sta bili najbolj prizadeti Koroška in Zgornja Savinjska dolina, a voda je uničevala domove in avtomobile tudi v okolici Ljubljane, Kamniku, Komendi, Mengšu, Trzinu.

"Poplavljen je bil celotni stari del Trzina, čez 500 objektov, vodo so izčrpavali iz stodvajsetih. Brez domov so ostale tri družine," nam je danes povedal tamkajšnji župan Peter Ložar.

Dve od njih živita, bolje rečeno, sta živeli v atrijski hiši v Habatovi ulici. "Začelo se je v petek okrog desetih dopoldne. Že prej smo, ob pomoči sosedov, eden je tudi gasilec, napolnili vreče s peskom, ki smo ga imeli k sreči na dvorišču, in z njimi obložili vrata. Ker je Pšata že prej poplavljala, smo dvignili še kavč v dnevni sobi in umaknili predmete pri tleh, oblek pa nismo nosili ven, saj do zdaj takšne ujme še nismo doživeli," je pojasnila Vera Pivk, ki je v stanovanju prebivala z možem Zvonetom, v sosednjem so bili njuna hči Barbara Pivk Jankovič z otrokoma Nino in Maticem ter partnerjem Boštjanom.

Nina Pivk | Avtor: Anže Petkovšek Nina, vnukinja Vere Pivk, kaže, do kod je segala voda. Anže Petkovšek

Rešil jo je mož

"Tokrat pa je val prišel z zgornje, mengeške strani, seveda se je dvignila tudi Pšata. Ko je začelo zalivati - vreče s peskom niso pomagale - sem bila v hiši, voda je v nekaj trenutkih narasla na 80 centimetrov. V kuhinji se je prevrnil hladilnik, dvignilo je zamrzovalno skrinjo. Mož me je rešil iz stanovanja in vsi smo se umaknili v zgornje poslopje sosednje stare hiše, ki ni več primerna za bivanje ter od zgoraj opazovali dogajanje. Še prej smo poskrbeli za našega psa mešančka Maksa," je nadaljevala Vera. "Ko je voda nehala naraščati, smo se vrnili, nahrbtnike napolnili z oblačili in odšli kot pregnanci." No, obleke še perejo pri sorodniku, ker so seveda ob oba pralna stroja.

Poplave Trzin | Avtor: osebni arhiv Ko je voda pri Pivkovih že začela upadati. osebni arhiv

Uničena je oprema v obeh stanovanjih, cela sta ostala le kavč in pograd Nine in Matica. Pa avtomobila in vrtni traktor so še pravočasno umaknili na bližnji hrib.

Pred natanko letom dni izgubila hčerko

"Najhuje  mi je, ker so šli vsi spomini šolska spričevala, čestitke ob rojstvih poroki," Verine oči v tistem trenutku napolnijo solze. "Drugega avgusta lani sva z možem izgubila starejšo hčerko. Kaj je lahko hujšega od izgube otroka? Spravljene sem imela tudi spomine na najino potovanje v London."

Trenutno še spijo pri bivšem zetu. Kaj bodo s hišo, Pivkovi še ne vedo, obnova bi verjetno stala toliko kot gradnja nove, zato si bodo še danes popoldne ogledali najemniško stanovanje, na občinskega ne morejo računati.

Zakaj ne, nam je razkril župan Ložar: "Poplavilo je praktično vse občinske objekte, vrtec, deloma šolo, muzej, dvorano Marjance Ručigaj, kulturni dom, strelišče in tudi stanovanja. Prostore, predvidene za zdravstveno dejavnost, bomo zato preuredili v začasno bivanjsko enoto."

Vera Pivk se zahvali tudi vsem sosedom in prijateljem, ki nesebično pomagajo: "Včeraj je denimo prišlo osebje iz lokala Lagoja, kjer dela vnukinja Nina in takoj poprijelo za delo. Ljudje so dobri, zelo dobri."

Prav med našim obiskom je na dvorišče prišel njihov prijatelj iz Loke pri Mengšu Marjan Urbanija z nahrbtnikom, polnim oblek. On in njegova družina so izgubili dve hiši in tri avtomobile.

Hiša uničena, želvi preživeli

Kot rečeno, je bila Habatova ulica na hudem udaru. Eden njenih prebivalcev, Mare Levičnik, je bil z ženo in otrokoma med naravno katastrofo na počitnicah v Grčiji. "Po spletu smo spremljali, kaj se dogaja v Sloveniji, zatem so me klicali sin in sosedje. Takoj smo se vkrcali v avtodom, a do doma potrebovali dva dni. Ugotovili smo, da so nam ostale le še spalnice v zgornjem nadstropju, kuhinja, dnevna soba, otroška soba so za na odpad, v kleti pa je obrnilo cisterno s kurilnim oljem, zato smrdi cela hiša. Sina namreč ob poplavi ni bilo doma, ko se je vrnil, je bilo že prepozno."

Marjan Levičnik | Avtor: Anže Petkovšek Mare Levičnik je z dopusta takoj pohitel domov. Anže Petkovšek
Negotova je tudi usoda zalitega avtomobila: "Klical sem asistenco, pa so me zavrnili, ker da sem ga vozil na nepooblaščen servis. Ob tem mi je res zavrela kri."

Svetla točka pa je, se je nasmehnil Levičnik, da sta preživeli kopenski želvi, ki sta bili na vrtu: "Prinesel nam ju je sosed, odplaknilo ju je na njegovo ograjo.“

Vsak kontejner 250 evrov

Njegov sosed Matej takoj pove, da je niso najslabše odnesli, uničeni so "samo" klet, otroške sobe in en avto: "Dva sem odpeljal na dvignjen teren pri cerkvi, za kangooja pa mi je zmanjkalo časa. Zdaj hitimo s pospravljanjem, napolnili smo že tri kontejnerje. Vsak nas stane 250 evrov.“

Peter Ložar | Avtor: Anže Petkovšek Župan Peter Ložar Anže Petkovšek
Župana Ložarja smo zato pobarali, zakaj za brezplačni odvoz ni poskrbela občina. "Center za ravnanje z odpadki Dob je poln, zato smo se, ob soglasju ljubljanskega župana Zorana Jankovića, dogovorili, da jih vozimo v tamkajšnji RCERO. Včeraj zvečer sem tako hodil od kupa smeti do naslednjega kupa in občane prosil, naj počakajo, vendar so vseeno sami poskrbeli za odvoz. Saj jih razumem, da se želijo čim hitreje rešiti odpadkov, so pa že zapolnili deponijo v Mengšu. No, danes od enajstih dopoldne po Trzinu že vozita dva tovornjaka," je povedal.

Odstranjevanje bo trajalo najmanj do konca tedna, poplave pa bodo v marsikaterem Trzinčanu pustile posledice za vedno.

Komentarjev 1
  • Francs 16:59 08.avgust 2023.

Kontejnerje jim zaračunavajo ob taki nesreči ?! Banda hudičeva pokvarjena . Vojno dobičkarstvo v polnem sijaju ,.,. Če država in občine v takih primerih niso sposobne urediti brezplačnega odvoza , ja potem pa najbolje da se navozi pred občinske stavbe ...prikaži večbe in pred ministrstva.....