Po tragični nesreči so pristojni potrebovali pol leta, da so poskrbeli za prevoz otrok. Na občini o tem, zakaj je Tbilisijska ulica 12 let po gradnji Interspara še vedno ista.
Kljub nesreči dolgo nič
Po dogovoru z Mestno občino Ljubljana (MOL) bi avtobus moral začeti voziti že 1. septembra, pripoveduje ravnateljica OŠ Bičevje Miriam Stanonik , saj so to šolsko leto otroke 2. in 3. razreda enote Bonifacija preselili v OŠ Bičevje (1. razred bodo preselili prihodnje leto in v Bonifaciji bo le še vrtec Viški gaj). Avtobusa ni bilo in isti dan so obljubili, da ta bo. “Potem se nam je zgodila grozljiva nesreča. Prepričana sem bila, da bo stvar urejena v 14 dneh, največ v enem mesecu.” Avtobus je začel voziti 9. marca. Stanonikova sicer razume, da je za nekaj takega potrebno veliko postopkov, soglasij, papirjev ...
Prometna ureditev od Tbilisijske do Splitske ulice se ji ne zdi dovolj varna. “Če mora otrok do Tbilisijske štirikrat čez cesto, da se lahko drži pločnika ...” Ravnateljica tudi opozarja, da se je promet neučakanih tovornjakov, odkar je dežurna pošta zaživela na Cesti v Mestni log, na Tbilisijski še povečal. “Kritični ostajata dve točki: križišče, kjer se je zgodila nesreča, in križišče Gerbičeve ulice in Ceste v Mestni log,” dodaja. Zadnje ni dovolj pregledno, zelena luč pa za majhne otroke veliko prehitro ugasne.
Pobere jih mimogrede
“Prevoz na OŠ Bičevje poteka z avtobusom od Ceste dveh cesarjev in s kombijem od Ceste v Gorice in azilnega doma. Avtobus na svoji poti pobere še otroke iz Bonifacije,” pravi Marija Fabčič, načelnica MOL. Avtobus so uvedli zaradi preselitve razredov na OŠ Bičevje “kljub strokovni oceni, da je pot varna”. Vprašanja, koliko je uvedba avtobusa povezana s tragično smrtjo šolarke, pa Fabčičeva ni komentirala.
Gradbeno podjetje (GP) Grosuplje bi po pogodbi iz leta 1995 namesto plačila komunalnega prispevka moralo urediti prometnice pri Intersparu na Viču, pravijo na MOL. Ko so začeli dela, so se stanovalci blokov pritožili, ker bi krožišče segalo v njihove zelenice. Poleg tega so dediči lastnika enega od tangiranih zemljišč sprožili denacionalizacijski postopek. Podjetje je zato odstranilo gradbeno ograjo in ustavilo dela. MOL je z GP Grosuplje pred tremi leti sklenila pogodbo o poravnavi terjatev, “s katero se je odstopilo od dogovora iz leta 1995”. O morebitni novi rešitvi prometnice ne govorijo.
“Signalizacija urejena”
Okoli OŠ Bičevje je treba urediti deset stvari. Tehnično dokumentacijo pridobivajo za del pločnika na Tomažičevi ulici in grbino na novem prehodu, za pločnik med Intersparom in KPL, za manjkajoči del kolesarske steze na povezovalni cesti Tbilisijska–Gerbičeva in za pločnik na Gerbičevi med Koprsko in Splitsko ulico. “V programu” so klančine za invalide na Tomažičevi in Tbilisijski ulici ter Ulici Malči Beličeve, “v planu” je dodatna osvetlitev prehoda na Tbilisijski pri obrtni coni, omejitev hitrosti na 30 kilometrov na uro v bližini šole in zahodnem delu Tomažičeve je “delno urejena, del se še ureja”, dodatni prehod na Tbilisijski blizu Jamove “se še ureja”, prometna signalizacija na širšem šolskem območju pa je “urejena”.