Slovenija
4 ogledov

Vaja potrdila usklajenost reševalnih služb

karavanke bobo Žurnal24 main
Požarna vaja, ki je potekala v karavanškem predoru in s katero so preverjali pripravljenost pristojnih služb na požar, ki bi po prometni nesreči lahko zajel omenjeni predor, je uspela.

Kot je po vaji dejal vodja izpostave Centra za obveščanje v Kranju Jernej Hudohmet bodo celostno analizo vaje, ki je pokazala pripravljenost in usklajenost delovanja vseh ključnih sil reševanja in zaščite, pristojni pripravili v zakonsko določenem roku 30 dni. Same vaje pa se je udeležila tudi ministrica za obrambo Ljubica Jelušič, ki je bila nad izvedbo in sodelovanjem vseh služb izjemno zadovoljna.

Organizatorji so sicer okoli sedme ure zvečer zaprli predor in na okoli 2700 metrih v smeri Slovenije simulirali prometno nesrečo, vžig enega vozila in nalet z obeh strani. Poleg tega so tako z avstrijske kot slovenske strani postavili večjo kolono vozil. Kot je pred vajo za zurnal24.si dejal Hudohmet, gre za preizkus dveletnega dela in usklajevanja o novem konceptu ukrepanja v enocevnih cestnih predorih, v sklopu katerega so bili med drugim izvedeni določeni kadrovski ukrepi.

 

Predor z zadovoljivo oceno

Enocevni predor Karavanke, ki ga upravljata Dars in Asfinag, je na testu, ki ga je pred letom dni objavil ADAC, po treh letih obdržal zadovoljivo oceno. Več v naslednji povezavi.

"Okrepili smo poklicno gasilsko enoto na Jesenicah, ker smo ugotovili, da je ekipa, ki je vedno na razpolago, številčno premajhna. Pomemben je prvi odziv, da močna ekipa lahko pride na kraj dogodka in da, če se le da, v začetni fazi pogasi požar ter prepreči njegovo nadaljnje širjenje." Uvedli so tudi številne tehnične ukrepe. Med drugim so tako jeseniško poklicno gasilsko enoto opremili z namenskim predorskim vozilom, gasilci pa so v zadnjih letih opravili tudi posebne izobraževalne tečaje. V postopku pa je tudi že nabava posebnih namenskih dihalnih aparatov, s katerimi si bodo lahko gasilci pomagali v gorečem predoru.

V vaji, ki je potekala skupaj z Avstrijci, je sicer samo s slovenske strani sodelovalo okoli 400 vadbencev iz vrst policije, Darsa in zdravstva. "Gre za eno kompleksno situacijo sodelovanja teh različnih služb, ki morajo v nesreči znati koordinirati svoje lastne sile in po drugi strani svoje dejavnosti uspešno koordinirati tudi med seboj. Tukaj gre za res kompleksno situacijo,"  je dejal Hudohmet.

Sicer pa sogovornik ob tem tudi vsem voznikom svetuje, naj se, preden zapeljejo v predore, pozanimajo o opremljenosti predorov. Predvsem o tem, kako so videti prostori, kjer so gasilni aparati in tudi telefonske govorilnice, od koder se lahko pokliče na pomoč, in kje so naprave za sprožitev alarmov. "Vsi smo le vozniki in od nas je najbolj odvisno , da do nesreče ne pride. Da se zavedamo, da vstopamo v neko cev, in temu tudi prilagodimo vožnjo ter smo pozorni na vse stvari, ki se v predoru dogajajo. Lahko gre samo za kako okvaro vozila, pa z nepravilnim ravnanjem že ogrožamo promet ter posledično sebe in druge," še pravi Hudohmet.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.