Slovenija
10 ogledov

Več naj plačajo tovornjaki

Dars kontrola Saša Despot
Prvi mož Darsa ne bi dražil vinjet, bi pa cestnine za tovorni promet.

"S podražitvijo vinjet bi se znova obremenilo državljane, za tovorni promet, v katerem je na naših avtocestah več kot 70 odstotkov tujcev, pa imamo veliko nižje cene kot sosednje države," je kritičen Matjaž Knez, prvi mož Družbe za avtoceste RS (Dars). Zato predlaga, da bi se podražila cestnina za tovorna vozila, vinjete za osebna vozila pa ne.

S tovornjaki na ceste?

Vlada sicer razmišlja, da bi dvignila cene letnih vinjet za avtomobile s 95 na okoli 110 evrov, prav tako pa ne izključuje možnosti višjih cen za tovorni promet.

"To ni rešitev. Da bi se cene za tovorni promet dvignile tudi za 70 odstotkov, je naravnost smešno. S tem se ne strinjamo in tega ne bomo dopustili. V nekaj dneh naj bi se na to temo dobili z ministri za finance, kmetijstvo in promet," pravi Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije. Če konstruktivnega dogovora ne bo in se bodo cene res močno dvignile, Klobasa napoveduje tudi državljansko nepokorščino in proteste.

Zahtevajo odstop Kneza

Knez ob tem navaja, da nekatere evropske države nimajo tako dobro urejenih avtocest, a pobirajo veliko višje cestnine, avtoprevoznikom pa ne namenjajo tako visokih popustov, ko gre za predplačniške sisteme. Klobasa pa izpostavlja primer Nizozemske, ko avtoprevoznik plača le sedem evrov dnevnega pavšala za potepanje po njihovih avtocestah. "S Knezom se ne strinjamo. Avtoprevozniki zahtevamo tudi njegov takojšnji odstop ali vsaj znižanje njegove plače z osem tisoč evrov na plačo ministra iz pristojnega resorja," je še oster Klobasa, ki dodaja, da ne bodo nikomur popuščali.

Komentarjev 7
  • Fulmmer 21:37 26.avgust 2013.

    Ne skrbi za luko, Gašpar Gašpar Gašpar bo luko zličkal v pol leta.....

  • mr_izi 19:15 26.avgust 2013.

    Saj kamioni največ uničujejo avtocesto, zakaj bi pa morali mi z osebnimi druge financirat

  • graff 13:37 26.avgust 2013.

    To bi pomenilo, da bi dve tretjini Slovenskih uporabnikov AC ne zmoglo plačati cestne takse in bi se preusmerili nazaj na vzporedne magistralne ali regionalne ceste. Kaj bi to pomenilo iz vidika prometne varnosti pa raje nebi. Tvoj predlog je ...prikaži večje predlog bogatih, tistih, ki jim je 100 evrov za letno uporabo cest mačji kašelj, povsem pa si pozabil na glavnega uničevalca slovenskega AC omrežja, to je težki predvsem tranzitni tovorni promet. Poleg ,,najcenejše,, vožnje v tem delu EU nam svinjajo zrak, mi pa pridno plačujemo kazen Bruslju, pa čeprav sami ne vplivamo niti 1% na onesnaženost zraka na območju SLO.