Glede na dosedanje nakupovalne navade Slovencev pri avtomobilih, ki jih ima ministrstvo za finance, se bo 40 odstotkov Slovencev razveselilo novega davka, ki bo nadomestil dosedanji davek na motorna vozila, 60 odstotkov pa ne, saj bodo plačevali več.
Zaradi gospodarske krize bo imel sicer zakon, ki bo začel veljati januarja, prehodno obdobje. Tako bo do 1. januarja 2011 veljalo, da bodo tisti, ki bodo kupili bencinarja, ki med kombinirano vožnjo v zrak spusti med 150 in 170 gramov CO2, obdavčeni s 5,5-odstotno davčno stopnjo, tisti, ki imajo dizelski motor, pa z 9,5-odstotno davčno stopnjo. To so tudi tisti, ki bodo plačevali nižji davek kot zdaj. Približno 40 odstotkov Slovencev kupuje takšne avtomobile.
Druga skupina so tisti, katerih avtomobil bo v zrak spustil od 170 do 190 gramov CO2. Takšnih je kar 50 odstotkov. Ti bodo obdavčeni z 8-odstotno davčno stopnjo oziroma 12,5-odstotno, če imajo dizelski motor. Na dolgi rok bodo ti vozniki plačevali 150 odstotkov višji davek kot doslej.
Tretji razred so tisti med 190 in 210 grami, ki bodo obdavčeni z 10,5-odstotnim davkom oziroma 14,5 za dizel. Takšnih kupcev avtomobilov je le 10 odstotkov, gre pa za prestižnejša in visoko cenovna vozila. Na dolgi rok bodo njihovi lastniki plačevali za 210 odstotkov višji davek kot doslej. Po prehodnem obdobju bo namreč lestvica obdavčitve še bolj razdelana.
S spremembami želi vlada, kot je zapisala v obrazložitvi, predvsem zmanjšati stopnjo CO2 v zraku. Slovenija je namreč 2. februarja letos od Evropske komisije dobila uradni opomin, ker presega mejne vrednosti pri onesnaženosti okolja. Večina poslancev je spremembam napovedala podporo.