Po mnenju podpredsednika Evropske komisije Antonia Tajanija, pristojnega za promet, je ta odločba ena najpomembnejših izboljšav za voznike po odpravi mejnih kontrol: "Evropsko elektronsko cestninjenje bo udeležencem v prometu omogočilo preprosto plačevanje cestnin po vsej Evropski uniji, za kar bo potrebna samo ena naročniška pogodba, sklenjena z enim ponudnikom storitve, in ena naprava v vozilu."
ABC do srede lanskega leta |
Elektronski sistem cestninjenja smo do uvedbe vinjet sredi lanskega leta poznali tudi v Sloveniji. Takrat smo imeli v vozilu nameščeno tablico ABC in se z njo zapeljali skozi posebne ABC steze, kjer smo jo približali čitalniku. Slednji nam je tako obračunal cestnino. |
Slovenski akcijski načrt
Slovenija bo evropska določila vnesla v načrtovani elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku, so sporočili s slovenskega ministrstva za promet. Ta mesec naj bi vlada obravnavala akcijski načrt za uvedbo sistema, ki naj bi določal kakšne naprave bodo uporabili in kdaj bo sistem zaživel.
Evropska odločba pravi, da naj bi bil v treh letih na voljo za vsa cestna vozila, ki so težja od 3,5 tone ali pa lahko skupaj z voznikom sprejmejo več kot devet oseb. Za vsa druga vozila (tudi osebna) naj bi bil na voljo v petih letih.
Tehnologija ni določena
Evropska komisija je način izvajanja cestninjenja opredelila tehnološko nevtralno, važno je le, da je deluje v vseh državah hkrati. To pa pomeni, da lahko države oziroma izvajalci cestninjenja sami izbirajo ali bodo podpirali sistem cestninjenja z uporabo satelitske (GNSS) ali mikrovalovne tehnologije (DSRC), trdijo na našem ministrstvu.
Deloval naj bi na vsej infrastrukturi po Evropski uniji, to je na avtocestah, predorih in mostovih, kjer je cestnino mogoče plačevati z opremo v vozilu.
Cestnine ne bodo zrasle
Izvajalci cestninjenja bodo ponudnikom storitve sporočili obračunano cestnino, ti pa bodo nato uporabnikom izstavili račun. Cestnine, plačane prek EETS, ne bodo smele biti višje od ustreznih nacionalnih ali lokalnih cestnin.