Slovenija
28 ogledov

Vinjete polnijo avtoceste

Dela na ljubljanski južni obvoznici že povzročajo zastoje. Žurnal24 main
Od uvedbe vinjet je na nekaterih avtocestnih odsekih 60 odstotkov več prometa.

Promet na nekaterih avtocestnih odsekih se je povečal tudi za 60 odstotkov in več, tovorni promet pa se je prepolovil, kažejo podatki direkcije za ceste (DDC) glede obremenitve avtocest v letih 2007 in 2008.

 

Zapore julija in avgusta

Primorska: Ravbarkomanda (do 12. julija), Razdrto–Senožeče (zaporo naj bi postavili ta teden in bo stala do konca julija). Od 15. avgusta predvidevajo zaporo na odseku Vrhnika–Logatec.
Štajerska: sredi julija bosta dve delovišči na cesti Slovenske Konjice–Dramlje.
Severna Primorska: uvoz/izvoz od Nanosa proti Novi Gorici – navezava prek Rebernic na avtocesto – zaprt do nadaljnjega.
Dolenjska: sredi julija naj bi začeli obnavljati cesto Višnja Gora–Bič (pred cestninsko postajo Dob in za njo).

Tovornjaki po stari cesti
"Tovorni promet skozi Slovenijo se je, odkar smo v Evropski uniji, za nekajkrat povečal," pravi Patrick Vlačič, minister za promet. A vozniki tovornjakov se avtocestam zaradi visoke cestnine raje izognejo in uporabljajo magistralne oziroma lokalne ceste.

Tako se je na primer leta 2007 po cesti Vransko–Trojane peljalo 27.296 vozil, med njimi 19.152 osebnih in 4578 tovornjakov s priklopnikom. Leto pozneje je isto cesto prevozilo 33 tisoč vozil, med njimi 23.610 osebnih in 1930 tovornjakov s priklopnikom, zadnjih je bilo torej več kot pol manj. Tudi podatki z drugih odsekov kažejo, da se je od uvedbe vinjet povečal predvsem promet osebnih vozil.

Načrt B
"Slovenske ceste so poddimenzionirane in ne prenesejo tolikšnega prometa," pravi Vlačič, ki sicer ugotavlja, da imajo s povečanim prometom težave vse razvite države. Od Darsa in DDC je zahteval, naj v 14 dneh izdelata akcijski načrt z natančnimi podatki o tem, kateri odsek se obnavlja, koliko delavcev bo delalo na odseku, kaj in koliko časa bodo delali ter kakšen bo urnik za delo ponoči.

 
 

Z delom odgovornih na Darsu in DDC nisem najbolj zadovoljen.

Patrick Vlačič, minister za promet

 
"Druga faza načrta zajema spremembo resolucije o gradnji avtocest," dodaja Vlačič in okrca vodilnega tako na Darsu kot na DDC: "Pričakoval sem, da odgovorno opravljata delo, za katero sta plačana, vendar z njima nisem pretirano zadovoljen."

"Težava zastojev ni od včeraj in ta sistem pokušamo izboljšati," na očitke odgovarja predsednik Darsa Tomislav Nemec. "DDC zagovarja kakovost in upošteva roke," pa je dejal prvi mož DDC Ljubo Žnidar.

Zastoji na južni obvoznici
Če je Dars do zdaj gradil avtoceste in jih nato obnavljal, bo gradenj v prihodnje veliko manj, ogromno pa bo obnavljanja. V nedeljo so delavci SCT začeli obnavljati ljubljansko južno obvoznico, na kateri bodo do konca avgusta preplastili in ojačali cestišče. Ker bodo obnovili tudi most Mali graben in podvoz Vič, bo promet nekaj več kot pol kilometra potekal na zoženih pasovih v vsako smer.

Mini anketa
Kako komentirate gradbišča na cestah?


Indira Suhadolnik, ekonomska tehnica: "Katastrofa. Naj enkrat dokončno naredijo, ne pa da vsak mesec popravljajo nekaj novega."
Halid Pirović, varilec: "Ja, zelo me moti gneča zaradi nenehnega dela na cestah. Preveč je čakanja v kolonah."
Peter Jevšinek, računalniški tehnik: "Zelo me motijo. Obljubljajo, da v poletnem času ne bo gneče zaradi del, pa so."
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.