Slovenija
2 ogledov

Visoki stroški zaradi igric

mobilni telefon Žurnal24 main
Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na zavajajoče nakupe raznih žetonov, oblačil in hrane v igricah za mobilne telefone. Stroški telefona se lahko zaradi igric zelo povečajo.

Na Zvezo potrošnikov Slovenije se je obrnilo kar nekaj potrošnikov, ki se jim je zaradi igric prek telefona bistveno povečal račun za telefon. Stroške so večinoma povzročali mladoletni otroci.

Zato na zvezi opozarjajo, da tako imenovani "Freemium", strošek za nakupe znotraj aplikacij in spletnih igric, prinaša vrsto pasti, saj se navidez poceni (ali celo brezplačna) aplikacija spremeni v konkretno praznjenje uporabnikovega računa – naj bo na kreditni kartici, Paypalu ali mobilnem telefonu.

Stroški lahko hitro narastejo

Stroški uporabe lahko hitro narastejo na nekaj sto evrov mesečno, posebej pa je treba poudariti, da igralci, ki ne sodelujejo pri nakupih, izgubljajo v primerjavi z drugimi in z njimi ne morejo enakovredno tekmovati, kar še zlasti pri otrocih vzbuja nelagodje, zato so za tovrstne nakupe še toliko bolj dovzetni.

Potrošniki so ZPS največkrat opozorili na spletno stran www.howrse.si., na kateri uporabnikom ponujajo možnost izbire in poznejšo skrb za navideznega konja. Uporabniki morajo za različne pripomočke, ki izboljšajo konjevo počutje in moč, kupovati posebne bone, pri čemer lahko plačajo s kreditno kartico in sistemi PayPal, Ucash ali PaySafeCard. Nakup bona je mogoč tudi prek sistema kratkih sporočil SMS, ki pa je kar 99 odstotkov dražje, kot če bi bon kupili z drugim plačilnim sredstvom. Tako je treba namesto enega evra za prejeti SMS plačati 1,99 evra. Za nakup paketa bonov (10, 20, 30 ali 100) sistema sporočil SMS ni mogoče uporabiti. Nakup je sicer omogočen samo starejšim od 18. let.

Zlažejo se lahko pri starosti

A težava, na katero opozarjajo pri ZPS, je, da se lahko otroci pri plačilu zlažejo pri starosti ali pa potrditveno sporočilo, prek katerega bi nakupe dovolila odrasla oseba (eden od staršev), pošljejo na drug spletni poštni naslov (denimo prijateljevega) in si na ta način "odprejo" možnost plačevanja s kratkimi sporočili.

Pošljete lahko zahtevek za vračilo

ZPS svetuje, da vsi, ki bi zaznali nenadno povečanje stroška na računu za telekomunikacijske storitve, pri operaterju preverijo, od kod strošek izhaja. Če zanj niste vedeli, na ponudnika storitev pošljite zahtevo za vračilo plačanega zneska za bone, ki so jih naročili mladoletni otroci in za katere starši niso dali soglasja za nakup.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.