Slovenija
16 ogledov

Vsako leto izgubimo 24 milijonov

slovenija 17.04.13, ABC, cestninska postaja Log, Log, cestnina, daljinsko placev Anže Petkovšek
Elektronsko cestninjenje za tovornjake. Na obzorju še en razpis in globa Evropske komisije.

Kdaj bo objavljen nov razpis za elektronsko cestninjenje in ali bomo zaradi zamujenega roka plačevali denarno kazen, še ni jasno. Državna revizijska komisija (DRK) je namreč razveljavila zadnji razpis, na katerega se je prijavil le Kapsch TrafficCom. Prejšnji razpis je bil šestkrat podaljšan, nato pa ustavljen.

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor uradnega obvestila o razveljavitvi razpisa še niso prejeli, bodo pa zadevo temeljito proučili in ukrepe predstavili v začetku prihodnjega tedna. Potrdili pa so, da "se lahko pojavijo zamude pri vzpostavitvi sistema cestninjenja v prostem prometnem toku". "Ta razpis je bil zadnji vlak, da ne začnemo kršiti evropske direktive," je prepričana odvetnica Kapscha Nina Zidar Klemenčič.

Česa takega še ni videl

"Zelo smo presenečeni in razočarani; vsi razpisi v Sloveniji, na katere se prijavljamo od leta 2006, so bili razveljavljeni. Povsod so to veliki, zapleteni in dolgotrajni projekti, vendar na koncu pride do odločitve. Česa takega še nisem videl," je dejal direktor Kapscha Erwin Toplak.

"Razlogi za razveljavitev ne vzdržijo pravne presoje, ampak pravnega sredstva zoper odločitev ni. Razmišljamo o prijavi na Evropsko komisijo in odškodninskih tožbah," je dodala Zidar Klemenčičeva. Priprava razpisne dokumentacije jih je stala od enega do dveh milijonov evrov.

Predsednik DRK Borut Smrdel odločitve ni želel komentirati, opozoril je le, da je z njihovimi odločitvami vedno ena stran nezadovoljna.

Ubogi ponudniki!

DRK je sicer ocenila, da ni pošteno, da Dars (po sklepu vlade) ponuja plačilo šele v desetih letnih obrokih, saj so nekateri ponudniki "v položaju, ko si ne morejo privoščiti financiranja".

"Vsi konkurenti so večji od nas. Če lahko zmoremo mi, ne vem, zakaj ne bi mogli oni," je dejal Toplak, direktor Kapscha v Sloveniji Jože Hebar pa je dodal, da je ta argument "v nasprotju z interesom davkoplačevalcev". DRK je menil tudi, da so zavarovanja, ki jih zahteva Dars, previsoka. "To je ustaljena praksa, da se tveganja poskuša prevaliti na ponudnika. Če si prepričan v svoj sistem, to ne sme biti problem," je prepričan Toplak.

 

Komentarjev 1