Slovenija
9 ogledov

Za voznike se trudijo že pet let

Zaposleni na PIC že pet let skrbijo za obveščanje voznikov o nesrečah, zastojih, Žurnal24 main
V torek pet let delovanja Prometno-informacijskega centra za državne ceste. V povprečju 17.300 informacij letno, 1.442 na mesec in 48 na dan.

Prometno-informacijski center (PIC) je od začetka delovanja 15. 3. 2006 prek medijev in neposredno voznikom posredoval več kot 85 tisoč informacij o dogodkih na državnem cestnem omrežju, ali drugače, v povprečju 17.300 informacij na leto, 1442 na mesec in 48 na dan.

Do prometnih informacij lahko vozniki pridejo prek klicnega centra na številki 1970, teleteksta TV SLO, brezplačnega telefonskega odzivnika 080 22 44, spletne strani www.promet.si, ki je prilagojena tudi mobilnim telefonom, in prek standardnih izvozov podatkov na drugih spletnih straneh (AMZS, Žurnal24 …).

"Z leti se je število dogodkov, o katerih poročamo, močno povečalo. Prizadevamo si, da bi bilo čim več ljudi pozornih na prometne informacije, da nas pokličejo, še preden gredo na pot in ne le, ko vidijo dogodek na cesti. Trudimo se, da so informacije dostopne, ažurne in čim bolj kvalitetne," je v pogovoru za zurnal24.si dejal vodja PIC Brane Nastran.

Zaposleni v prometno-informacijskem centru 24 ur na dan in 365 dni na leto zbirajo čim več relevantnih informacij, ki jih poskušajo čim hitreje posredovati voznikom in drugim zainteresiranim. Pri delu sodelujejo z nadzornimi centri, vzdrževalci, pregledniki, policijo, cestninskimi delavci, vozniki, Centrom za obveščanje RS.

"Nekatere informacije dobimo od verodostojnih virov, torej organizacij, s katerimi sodelujemo, druge pa so informacije voznikov, ki so za nas prav tako zelo pomembne, saj smo na ta način obveščeni o dogodku, naj gre za okvaro ali razlitje nevarnih snovi. Prva informacija voznika je zelo pomembna, a dejstvo je, da jo morata potrditi najmanj dva verodostojna vira, saj o vozniku klicatelju ne vemo nič drugega kot to, da se je nekaj zgodilo. Šele po tem sledi obveščanje," je pojasnil Nastran.

Vajeni izrednih razmer

Z leti je devet zaposlenih, kolikor šteje kolektiv PIC-a, doživel tudi nekaj kriznih situacij. "Zagotovo je to prvo sezonsko sneženje, ki povzroči veliko težav. Kakorkoli se ljudje na to pripravijo, se na koncu izkaže, da niso pripravljeni ... takrat se povečuje število tovornih vozil z vzhoda, zimska oprema je slabša." V takih primerih je kljub pripravam potrebna reorganizacija, da lahko praktično vsi zaposleni več dni zapored delajo s polno paro. "Spominjam se, da smo si ob velikih poplavah v Sloveniji takrat na centru kar izmenjavali kljuko, čeprav so bile poplave napovedane," se je ob tem spomnil Nastran.

Prometno-informacijski center za državne ceste zbira informacije o stanju vseh državnih cest in prometu na njih, s katerimi sicer upravljata DRSC in DARS. Vozniki lahko prek klicnega centra na številki 1970 njihove informacije tudi podrobneje preverijo, se posvetujejo o možnih obvozih, najoptimalnejših poteh med kraji v Sloveniji, razdaljah med njimi, omejitvah za tovorna vozila, pričakovanih zgostitvah prometa in drugih prometnih informacijah. Vozniki lahko na to telefonsko številko tudi sami sporočajo morebitne izredne dogodke na cestah.

Prepoznavnost PIC-a z leti večja
Informacije PIC-a z leti uporablja vedno več ljudi, zato se je gotovo povečala tudi njegova
prepoznavnost, je še povedal Nastran, dnevno sodelujejo tudi z več kot 30 radijskimi in televizijskimi postajami po vsej Sloveniji.

Več kot 70 % voznikov namreč po zadnjih raziskavah pozna telefonsko številko PIC-a (1970) in več kot 90 % spletno stran www.promet.si. To potrjuje tudi povečana uporaba teh dveh virov prometnih informacij. Tako število obiskov spletne strani kot število klicev na številko 1970 sta se samo v zadnjem letu povečala za 30 %, navajajo na PIC.
 
Za zagotavljanje najpomembnejših prometnih informacij iz tujine so na PIC-u navezali tudi številne mednarodne stike, poleg tega sodelujejo v nekaterih evropskih projektih za mednarodno vodenje in preusmerjanje prometa.

V petih letih je, prav zaradi sodelovanja z različnimi organizacijami in vozniki, posredovanje prometnih informacij hitrejše, a si na centru kljub temu prizadevajo čim bolj  vključevati v projekte, ki izboljšujejo dostopnost prometnih informacij s pomočjo sodobnih tehnologij, kot so denimo prometne informacije za navigacijske sisteme.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.