Slovenija
67 ogledov

"Zapis s sestanka spisek želja SCT"

avtocesta_dianab290509 Žurnal24 main
Pred parlamentarno komisijo, ki preiskuje gradnjo avtocest, so stopili Jože Zimšek, Stanko Debeljak in Abdon Peklaj. Poslanci so želeli izvedeti ozadje sestanka med Darsom, SCT in tedanjo vlado.

Nekdanji namestnik predsednika uprave Darsa Jože Zimšek, ki je bil na začetku delovanja družbe tudi predsednik nadzornega sveta, je zatrdil, da zabeležka omenjenega sestanka ni uradni dokument in zato nima nobene veljave.

Nekdanji član uprave Darsa Stanko Debeljak poudarja, da ga na sestanku ni bilo in tudi zapisa s sestanka ne pozna, Abdon Peklaj, prav tako nekdanji član uprave, pa pravi, da je zapis s sestanka zgolj spisek želja družbe SCT, saj so se dogovori na Darsu sprejemali po čisto drugih postopkih.

Preiskovalna komisija se je pri zaslišanju sklicevala na domnevni zapisnik sestanka iz leta 2004 med predstavniki Darsa, SCT in tedanje vlade, ki ga je novembra lani pridobil časnik Večer.

Udeleženci sestanka, med njimi tudi tedanji vodja poslanske skupine LDS Anton Anderlič in takratni generalni sekretar vlade Mirko Bandelj, naj bi si takrat mimo vseh predpisov razdelili posle pri predorih Trojane in Šentvid.

Peklaj: Posli oddani na podlagi javnega naročanja
Kot je zatrdil Peklaj, je Dars vse posle oddajal na podlagi postopkov javnega naročanja. Sam, kot poudarja, ni nikoli sodeloval pri prirejanju kakšnega razpisa, zapisnik s sestanka iz leta 2004 pa se po njegovem vedenju ni izpolnil niti v eni točki.

Če se je, je šlo po njegovem zgolj za slučaj. "To je seznam želja. SCT si je to tako želel. Ampak oni so želeli marsikaj, niso pa tega dosegli. Če so, so to dosegli po čisto drugem postopku, ne zaradi tega zapisa," je dejal Peklaj, ki ga je preiskovalna komisija tokrat zaslišala že tretjič.

Zimšek: Na Dars hodilo veliko poslancev
Da so na Darsu posle vodili na podlagi postopkov javnega naročanja, je zatrdil tudi Zimšek, ki se konkretnega sestanka kljub temu, da naj bi bila iz zapisa razvidna njegova navzočnost, niti ne spomni.

Zimšek se zato tudi ni opredeljeval do domnevne Anderličeve in Bandljeve vloge na sestanku, je pa dejal, da je na Dars hodilo veliko poslancev, ki so se zanimali, kako potekajo dela na avtocestnem programu.

"Verjetno je bil, predvidevam, kdaj na Darsu tudi Anderlič," je dejal Zimšek, ki se sicer spomni obiska prvaka SDS Janeza Janše in tedanjega ministra za promet Jakoba Presečnika (SLS) in nekaterih poslancev SD.

Anderliča na sestankih, kjer se je govorilo o inženirskem delu, po njegovem vedenju ni bilo, prav tako ne razume, zakaj bi se ga tja sploh vabilo.

Grassetto izbran, ker je bil najcenejši

Izvedbo elektro-strojnih del na Trojanah je Dars po Zimškovih pojasnilih skladno s predlogom inženirja zaupal italijanski družbi Impresa Grassetto, ker je bila najcenejša.

Da je SCT, ki se je prav tako potegoval za dela, na izbiro izvajalca del reagiral burno, so zatrdile vse tri danes zaslišane priče, a to je po njihovem v borbi za vsak posel normalno. "Posel je posel. Če so domači izvajalci dali nekonkurenčne ponudbe, so se morali zamisliti, kaj bodo ponudili pri naslednji ponudbi," je dejal Debeljak.

Kot je pojasnil Debeljak, v času njegovega članstva v upravi Darsa – zadolžen je bil za finance, v gradbeniške in pravne zadeve pa se, kot je zatrdil, ni vtikal – niso delovali v nasprotju z veljavnim pravnim redom. Anderliču je bil projekt izgradnje avtocest po njegovem vedenju zgolj toliko pri srcu, da so ga zadeve zanimale, ni pa opravljal naloge kakšnega lobista.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.