Slovenija
61431 ogledov

Zaradi podražitev Spar s polic vrgel zelo priljubljene izdelke

Prazne police, Spar s polic vrgel izdelke Henkel, Persil
1/4
bralka
Bralka nam je poslala fotografije praznih polic.

Na Sparovih policah ni več pralnega praška Persil, nas je obvestila bralka in nam poslala fotografije praznih polic. Namesto izdelkov je na polici obvestilo: "Borimo se proti inflaciji. Zavračamo neupravičeno zviševanje cen s strani dobaviteljev, zato smo izdelke umaknili z naših polic," je razvidno s fotografij.

"Lahko potrdimo, da smo določene izdelke blagovnih znamk dobavitelja Henkel zaustavili za naročanje zaradi neutemeljenega dviga nabavnih cen. Izdelki bodo na policah do prodaje starih zalog," so nam odgovorili v Sparu in pojasnili, da gre za izdelke Persil, Perwoll, Pril in Silan.

Zaloge gredo h koncu, novih nabav do nadaljnjega ni

"Zaloge, ki smo jih še imeli iz zadnjih nabav, grejo proti koncu. Novih nabav pa nimamo, saj smo zaradi neutemeljenega in po našem neupravičenega dviga prej omenjenih izdelkov blagovnih znamk zaustavili nabave," so pojasnili.

Koliko je želel Henkel, ki je lastnik teh blagovnih znamk, podražiti izdelke, niso želeli razkriti, med vrsticami pa je mogoče razumeti, da je šlo za visoko podražitev.

"V podjetju Spar Slovenija se vsak dan trudimo, da svojim kupcem zagotavljamo kakovostne izdelke po najboljših možnih cenah. Naša zaveza pa ostaja jasna – ob vsakem potencialnem dvigu nabavnih cen se z dobavitelji aktivno pogajamo, da spremembe čim manj vplivajo na končno ceno, ki jo plača kupec. Zato ne pristajamo na neutemeljena povišanja s strani dobaviteljev, ki bi pomenila nepotrebno finančno obremenitev za naše kupce. Takšno povišanje nabavnih cen, kot smo jih prejeli za zgoraj omenjene izdelke, je neutemeljeno in za SPAR Slovenija nesprejemljivo. Zato smo sprejeli premišljeno, a težko odločitev, da na povišanje nabavnih cen ne pristanemo in omenjene izdelke umaknemo iz prodaje," so odgovorili. 

Po prošnji za dodatna pojasnila so nam povedali, da bi se maloprodajne cene, če bi sprejeli predlagane podražitve, dvignile za do 30 odstotkov. To pomeni, da bi se prašek, ki zdaj stane 22 evrov, podražil na skoraj 29 evrov. 

Prazne police, Spar s polic vrgel izdelke Henkel, Persil | Avtor: bralka bralka

Da bi trgovec s polic vrgel izdelke tako močne blagovne znamke, se sicer zgodi izjemno redko, saj izpad prodaje močno občuti tudi trgovec. Na vprašanje, zakaj sploh presojajo upravičenost podražitev, saj bi višjo ceno plačali kupci, oni pa bi si zaračunali (lahko še višjo) maržo, pa v Sparu odgovarjajo takole: "Vsak dan v naših trgovinah kupuje več kot 200.000 ljudi. In mi, kot Spar, smo odgovorni, da kupujejo kakovostne produkte po poštenih cenah."

"Vedno se poskušamo z dobaviteljem pogajati za cene in seveda na koncu skleniti dogovor. Zelo redko pride do zaustavitve naročanja zaradi nedogovora," pravijo v Sparu in dodajajo, da nove cenike sprejmejo, če je dvig upravičen in utemeljen. Kot primer utemeljenega dviga so navedli visok skok borzne cene kakava v zadnjem letu in pol. 

Na vprašanje, ali je Henkel izdelke podražil tudi drugim trgovcem in ali so ti nove cene sprejeli, v Sparu odgovarjajo, da teh informacij nimajo. To bomo preverili pri Henklu in pri trgovcih.

Novinarska vprašanja o umiku njihovih izdelkov s Sparovih polic smo poslali tudi Henklu, njihove odgovore bomo objavili, takoj ko jih prejmemo. Predvsem nas je zanimalo, kakšne podražitve so predlagali in kaj je razlog zanje. 

Prek telefona smo lahko le pustili podatke in čakamo, da se nam oglasijo, smo pa novinarska vprašanja poslali tudi prek spletnega obrazca in na elektronski naslov direktorice korporativnih komunikacij Henkel Adria Jelene Gavrilović.

Henkel ima v Sloveniji dve podjetji

Henkel ima v Sloveniji dve podjetji. V Ljubljani je podjetje z 21 zaposlenimi, ki se ukvarja z distribucijo in prodajo. Podjetje je lani prihodke v primerjavi z letom prej povečalo za pet odstotkov in imelo 43,6 milijona evrov prihodkov. Prihodki od prodaje v Sloveniji so se povečali za 2,8 odstotka.

Čisti dobiček je lani z 2,7 skočil na 4,1 milijona evrov, kar je kar za 52 odstotkov, a so veliko prispevali tudi finančni prihodki iz poslovnih terjatev. Dobiček iz poslovanja  se je v primerjavi z letom prej zvišal za 11 odstotkov.

Za primerjavo: Spar Slovenija je lani z 1,2 milijarde evrov prihodkov ustvaril 18,7 milijona evrov dobička, kar pomeni, da je bila njihova dobičkovna marža 1,5 odstotka, dobičkovna marža podjetja Henkel Slovenija pa je bila 10-odstotna, skoraj sedemkrat višja.

V Mariboru ima Henkel tudi proizvodnjo izdelkov za nego las, kjer dela 536 zaposlenih. To podjetje je imelo lani dva milijona evrov dobička (leto prej pa več kot šest), a njihova prodaja v Sloveniji znaša le štiri odstotke celotne prodaje, kar pomeni, da dvig cen njihovih izdelkov pri nas na njihovo poslovanje ne bi imel velikega vpliva.

Finančni podatki in podatki o zaposlenih so za leto 2024. 

Henkel je poleg omenjenih med drugim tudi lastnik blagovnih znamk Somat, Bref, Fa, Syoss in Schauma ter Schwarzkopf ter Pattex in Loctite.

janez.zalaznik@styria-media.si

Komentarjev 39
  • sandi76 09:27 07.oktober 2025.

    Če bi se hoteli resnično boriti proti visokim cenam, bi morali precej izdelkov odstranit s polic.

  • niloda 19:38 06.oktober 2025.

    Dve leti nazaj sem v Nemčji kupil popolnoma enako škatlo Persila za 18 EUR, ko je bila pri nas 29€. Seveda, ko je žena videla ceno, sem domov peljal poln prtljažnik Persila.

  • niloda 19:35 06.oktober 2025.

    Farsa - po drugi strani pa znajo trgovci zelo dobro pritiskat na kmeta in mu določajo odkupne cene.