Slovenija
80 ogledov

Zastave ugodnosti nujno zlo

razno 18.10.13. tovorna ladja, The first four new gates for the Panama Canal's t razno 18.10.13. tovorna ladja, The first four new gates for the Panama Canal's t
Splošna plovba. Ladje bi registrirala doma, če bi to storila tudi konkurenca.

"Splošna plovba je že velikokrat javno objavila, da ne moremo konkurirati svetovnim ladjarjem, če nimamo vsaj približno enakih stroškov poslovanja," meni Egon Bandelj, predsednik uprave slovenske ladjarske družbe. Bandelj pojasnjuje, da prizadevanja Evropske unije (EU), da se oteži ali prepove registracija ladij v tako imenovanih zastavah ugodnosti, žal ne bo dovolj. Temu bi se po njegovih besedah morali odpovedati vsi svetovni ladjarji in ne zgolj tisti iz držav članic EU. "Če bo to kdaj doseženo, se bo Splošna plovba, ki je sicer davčni rezident Slovenije, takoj odrekla registraciji ladij pod zastavami ugodnosti," obljublja. Ob tem sicer dodaja, da bodo ladijski prevozi v tem primeru občutno dražji.

Pobuda naših pomorščakov

Slovenska evroposlanka Mojca Kleva Kekuš, ki se je v evropskem parlamentu zavzela za boj proti registraciji ladij v državah z nizkimi davki in posledičnim izkoriščanjem pomorščakov, je izhajala iz slovenskih razmer. Na to težavo so jo opozorili naši pomorščaki. "Verjamem, da je potreben širši evropski odgovor, saj ima posamezna država članica zelo omejene možnosti, da take prakse sankcionira," je dejala. Podatki, ki jih je navedla, kažejo, da je za precejšen del od izgubljenih tisoč milijard, ki vsako leto poniknejo v davčno črno luknjo EU, krivo prav pomorstvo. Poleg tega države, ki so davčne oaze, pomorščakom ne dajejo skoraj nobene socialne zaščite.

Komentarjev 2
  • Veteran 10:42 21.oktober 2013.

    Bandelj laže in zavaja kot vedno, zato so pa naši pomorščaki na ladjah tretirani kot sužnji in kontinuirano so jim kršene človekove pravice. Naj raje pojasnita koliko se akumulira davka na tonažo in kam se steka ta denar, saj ne ...prikaži veče bi bilo čudno, če se bi zatikal tudi za njune žepe. Čas bi bil, da se Bandlja in Ivaneža postavi na cesto pa bo mogoče ponovno zaživelo pomorstvo v Sloveniji!!

  • Žurnalček 09:17 21.oktober 2013.

    Če je prepovedan letalski promet z avioni registriranimi v problematičnih državah , lahko enostavno to velja tudi za ladje. Nobenega zakona ni treba sprejemati, samo komisija za varnost prometa izda listo prepovedi pristajanja v EU za posamezne države. Bo takoj vse po regelcih.