Slovenija
17 ogledov

Zaupanje v EU nizko, v gasilce visoko

gasilci Jerca Božič Kranjec
Najbolj zaupanja vredne blagovne znamke v Sloveniji so med drugim Renault, Gorenje, Telekom Slovenije, NLB, Zavarovalnica Triglav, Pop TV, Slovenske novice in Petrol.

Med ustanovami je največje zaupanje v poroko oziroma zakon, sledi televizija, med poklici pa v gasilce. Zaupanje v Evropsko unijo (EU) in evro vedno bolj pada, kaže raziskava Trusted Brand 2012.

Kot je danes v Ljubljani pojasnil direktor marketinga in odnosov z javnostmi pri Mladinski knjigi Založbi – ta je izdajateljica revije Reader's Digest Slovenija – Iztok Sila, vseevropsko raziskavo revija Reader's Digest izvaja že 12 let, Slovenija je vanjo vključena 6. leto.

Raziskava je po besedah Sile potekala v 15 državah, pri čemer so bralci revije Reader's Digest izbirali zmagovalce v 20 skupnih, obenem pa še v lokalnih kategorijah. V vseevropski raziskavi je sicer sodelovalo 27.467 anketirancev, od tega v Sloveniji 1.168.

Slovenci zaupajo slovenskim znamkam

Med znamkami, ki so zmagale v več kot petih državah, so Nivea (negovalna kozmetika za kožo), Nokia (mobilni telefon), Visa (plačila/kreditne kartice), Canon (kamera, fotoaparat), HP (osebni računalnik), Ariel (pralni prašek), Kellogg's in Nestle (oba proizvajalca kosmičev za zajtrk), je navedla urednica revije Reader's Digest Slovenija Lidija Petek.

V Sloveniji so bile med skupaj 40 kategorijami za najbolj zaupanja vredne blagovne znamke med drugim izbrane Renault (avtomobili), Gorenje (gospodinjski aparati), Telekom Slovenije (ponudniki telekomunikacijskih storitev), NLB (banke), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnice), Pop TV (TV postaje), Val 202 (radijske postaje), Slovenske novice (dnevni časopisi).

Med globalnimi kategorijami so poleg omenjenih v svojih kategorijah v Sloveniji naslov najbolj zaupanja vredne znamke dosegle še HP, Nokia, Mobitel, Canon, Kompas, Mastercard, Siol, Petrol, Cedevita, Lekadol, Lekadol plus C, Nivea, Loreal, Ariel in Nestle.

V lokalnih kategorijah pa so poleg tudi že omenjenih najbolj zaupanja vredne znamke Fructal, Lego, Zala, Laško, Barcaffe, Ljubljanske mlekarne, Rama, Mercator, Dormeo, Jupol, KD, Lesnina, Radenska, 1001 Cvet, Orbit in AJM.

Med zmagovalnimi znamkami je sedem takšnih, ki so v svoji kategoriji slavile že petič zapored. To so Mobitel, Pivovarna Laško, Jupol, KD, Dormeo, Pop TV in Val 202. Nagrade bodo zmagovalcem podelili 23. maja v Unionski dvorani.

Zaupanje v evropske ustanove hitro pada

Urednica je poudarila, da je Reader's Digest bralce v raziskavi povprašal tudi po zaupanju v ustanove, EU, evro in poklice.

Gasilci opravljajo najbolj zaupanja vreden poklic v vseh 15 državah (pri nas jim zaupa kar 95 odstotkov anketirancev). V Sloveniji jim sledijo piloti in medicinske sestre (po 92 odstotkov). V vseh državah, razen v Švici in na Švedskem, politikom manj zaupajo kot prodajalcem avtomobilov. V Sloveniji jim zaupa le dva odstotka ljudi, najmanj od vseh poklicev.

V vseh 15 državah, ki so bile vključene v letošnjo raziskavo, je zaupanje v ustanove nizko. V Sloveniji najbolj zaupamo v poroko oziroma zakon (72 odstotkov, potem ko je bila lani ta številka skromna oziroma najnižja med vsemi anketiranimi državami).

Kot je pojasnila Petkova, zaupanje v EU dramatično pada. V vseh anketiranih evropskih državah je zaupanje v EU od lani padlo za 17 odstotkov; v Sloveniji vanjo zaupa 35 odstotkov ljudi. Kar 58 odstotkov Slovencev meni, da bo EU v naslednjih nekaj letih ostala stabilna. V Avstriji je zaupanje v EU padlo za kar 36 odstotkov in na Češkem za 29 odstotkov.

Tudi zaupanje v evro je na najnižji ravni do sedaj. Med vsemi državami 61 odstotkov ljudi malo ali sploh ne zaupa evru. Na Češkem je takih kar 84 odstotkov. Povprečno zaupa evru 35 odstotkov vprašanih, v Sloveniji 47 odstotkov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.