Slovenija
35 ogledov

Žerjavisti odložili stavko

(Foto: arhiv Žurnal24) Žurnal24 main
Žerjavisti v Luki Koper so se po urah pogajanj z vodstvom odločili, da jutri ne bodo stavkali. Namesto tega se bodo za svoje pravice še naprej pogajali. V TVM bo vse odvisno od novega lastnika.
Družba Zdenka Pavčka Viator & Vektor (V&V) je možnega kupca močno zadolžene družbe našla v Švici, pravijo viri blizu V&V. To je zgolj manever za pridobivanje časa pred stečajem TVM, opozarjajo poznavalci. Bolj verjetno kot prodaja TVM je, da bo Pavčku uspelo kmalu prodati ravensko Sistemsko tehniko. Potem ko je bil v preteklosti kot mogoč kupec večkrat omenjen Cimos, se je v pogajanja o nakupu ravenske družbe vključil še ljubljanski Litostroj, poročajo Finance.

"Stavka v Tovarni vozil Maribor (TVM) traja. Zdaj se je pojavil novi lastnik, ki v sredo menda prihaja v Maribor, kjer se nam bo predstavil. Vzporedno pa peljemo stvari naprej, torej, če zadeve ne bodo realizirane, kot smo se dogovorili, bomo sprožili stečaj," je za zurnal24.si pojasnil Branko Medik, sindikalist Skei Podravja. Kdo je novi lastnik, kot pravi, ne ve, neuradno pa naj bi imel nekaj podjetij v Srbiji in Švici ter bil zelo zainteresiran za nadaljevanje avtomobilske proizvodnje v Mariboru.
 
Delavci dobili 300 evrov

138 delavcem TVM so v petek izplačali po 300 evrov preostanka lanskega regresa, na decembrske in januarske plače ter plačilo prispevkov od lanskega maja pa še vedno čakajo. Kako bodo v podjetju ukrepali naprej, bodo odločali v sredo.

Nevzdržne razmere v Luki Koper
Upravni odbor Sindikata žerjavistov pomorske dejavnosti Luka Koper pa je za torek napovedal stavko, če uprava ne bo izpolnila njegovih zahtev. Pogajanja glede tega so se končala okoli pol enajste ure. Njihove zahteve so zaposlitev dodatnih žerjavistov, izboljšanje varnostnih razmer in izplačilo nadomestil za težke delovne pogoje.  

Uprava Luke Koper je presenečena nad ostrim odzivom sindikata žerjavistov, saj je napoved stavke skrajni ukrep. Bo pa preučila stavkovne zahteve in storila vse, kar je v njeni moči, da zaščiti interese družbe.

Napoved stavke je posledica nevzdržnih razmer v operativi podjetja, pojasnjujejo v sindikatu žerjavistov. "Predvsem je katastrofalno stanje na področju varnosti delavcev in premoženja, saj se v Luki v preteklem letu beleži drastično povečanje števila nesreč," so zapisali v sporočilu za javnost in dodali, da je to posledica slabo organiziranega delovnega procesa ob precejšnjem povečanju tovora.

Zastareli delovni procesi
Delovni procesi so po mnenju sindikata zastareli in ob stalnem večanju pretovora povzročajo zastoje in izpad produktivnosti. Opozarjajo, da se ne vzdržuje mehanizacija, višji nadrejeni pa izvajajo pritisk, da se dosegajo novi rekordi. Hkrati opozarjajo na uničevanje redno zaposlenega kadra z nelojalno konkurenco pogodbenih podjetij. "Država pritiska Luko Koper, naj obuboža delavce in ustvari umazan profit. Zato se delavci v Luki morajo boriti za elementarne pravice, ena teh je varnost življenj na delu," so še zapisali v sindikatu.

Stavka bo paralizirala pristanišče
"Z upravo se za zdaj nismo uspeli dogovoriti. Če se ne dogovorimo drugače, stavka v torek bo," je zatrdil Jovičić. Če bo do stavke prišlo, bodo žerjavisti z delom prekinili v torek ob 6. uri in stavkali do izpolnitve zahtev.

Če bi dejansko prišlo do napovedane stavke, bi lahko po črnem scenariju to pomenilo celo popolno paralizo pristanišča, saj je v sindikatu žerjavistov, ki združuje tudi druge profile, okoli tretjina zaposlenih.

Uprava Luke Koper očitke zavrača. V odzivu so v vodstvu družbe zapisali, da je bila rast pretovora na kontejnerskem terminalu lani kar 40-odstotna, zato so se lotili reševanja kadrovske problematike na kontejnerskem terminalu z dodatnimi okrepitvami iz drugih profitnih centrov. Hkrati so začeli z investicijami v nove transtejnerje, manipulatorje in vlačilce.

Poleg tega je uprava sprejela odločitev o novi organizaciji dela na kontejnerskih obalnih dvigalih, s čimer bi zagotovili zadostno število upravljavcev dvigal. "Večji poudarek smo namenili vzdrževanju mehanizacije, zato ne držijo očitki o povečanju števila nesreč, saj razlogi zanje po naših analizah niso bili tehnične narave," so poudarili v vodstvu družbe.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.