Slovenija
2312 ogledov

Znamka ne prinese vedno kakovosti

Najboljšo oceno 7,56 točke je na testu dobilo ekstra deviško olivno olje iz Slov Žurnal24 main
V sklopu projekta Precenimo cene izsledki testa ekstra deviškega olivnega olja kažejo, da slaba polovica testiranih izdelkov niso ekstra deviška olivna olja, temveč samo deviška.
 

Najdražje ni vedno najboljše

Primerjaj ceno in kakovost posameznih znamk oljčnega olje!

To je že drugi neodvisni test, izveden v sklopu projekta Precenimo cene, ki ga financira ministrstvo za gospodarstvo. V test je bilo zajetih 21 vzorcev ekstra deviškega olivnega olja, in sicer 15 vzorcev iz "klasične" trgovske ponudbe (tudi olja blagovnih znamk obiskanih trgovcev), trije vzorce iz eko- oziroma biopridelave in trije vzorce z označbo porekla.

Med najboljšimi tudi slovenska proizvajalca
Najboljšo oceno 7,56 točke je dobilo ekstra deviško olivno olje iz Slovenske Istre z označbo geografskega porekla, ki ga proizvaja Vanja Dujc (cena za liter je 42 evrov). Takoj za njim se je z oceno 7,50 uvrstilo olje drugega slovenskega proizvajalca Mirana Adamiča (28 evrov za liter). Zelo visoko (ocena 7,16 točke) se je uvrstilo olje znamke Rocchi italijanskega proizvajalca Rocchi oleificio, ki smo ga kupili v Tušu za 4,60 evrov za liter.

Deveterica na meji sprejemljivega
Olja drugih proizvajalcev, ki so se uvrstila v kategorijo ekstra deviško olivno olje, so senzorično povprečna oziroma na meji sprejemljivega. Po nekaj mesecih skladiščenja, na prodajnih policah pa že veliko prej, se bo slabša kakovost takega olja, izražena predvsem kot žarkost, tako poslabšala, da ne bo več spadalo v kategorijo višje kakovosti, torej ne bo več ekstra deviško olivno olje. Olje teh proizvajalcev je namreč brez izjeme dobilo ocene le malo več kot 6,5 točk, kar je spodnja meja za ekstra deviško olivno olje.

To so: grško olje znamke Minos (7,72 €/l v Hoferju), italijansko olje znamke Luccese (5,05 €/l v Lidlu), olja znamke Gea brez oznake porekla (10,94 €/l v Mercatorju), italijansko olje BZ Mercator z oznako EKO iz linije Zdravo življenje (9,99 €/l v Mercatorju), italijansko olje BZ Tuš (4,91 €/l v Tušu), italijansko olje znamke Crudigno (13,99 €/l v Intersparu), italijansko olje znamke Castello (5,05 €/l v Hoferju), slovensko olje starih piranskih avtohtonih sort (28 €/l v specializirani trgovini Vinakoper) in špansko olje znamke Rustica (5,18 €/l v E'Leclercu).

Vzorci, slabše kakovosti od deklariranega
Devet vzorcev si ne zasluži pravice do poimenovanja ekstra deviško olivno olje, kar z drugimi besedami pomeni, da je vzorčeno olje slabše kakovosti, kot je predpisano in deklarirano. Po ocenjevanju so bili ti vzorci uvrščeni v kategorijo deviško olivno olje.

Ti izdelki so: grško olje znamke Erato-organic kalamata (13,58 €/l v Mercatorju), italijansko olje znamke Carapelli (10,92 €/l v Mercatorju) in znamke Rivera ligure (27,49 €/l v Mercatorju), hrvaško olje znamke SMS (8,08 €/l v Mercatorju), špansko olje BZ Mercator, polni Gea (6,04 €/l v Mercatorju) in BZ Mercator, polni Sanchez (3,94 €/l v Mercatorju), špansko olje BZ Spar (3,92 €/l v Intersparu), olja znamke Frantoio Larocca brez oznake porekla, polnjeno v Italiji za Eurospin (4,15 €/l v Eurospinu) in italijansko olje znamke Monini (9,85 €/l v Intersparu).

Skoraj polovica izdelkov neustrezno označena
Deklaracija naj bi vsebovala informacije o izdelku, ki so pomembne za potrošnika, vendar pa so bili mnogi vzorci neustrezno označeni: ugotovljena je bila neskladnost s predpisi, deklaracije so bile nepopolne, prevodi v slovenščino pa so bili neustrezni.

Dosti proizvodov se je podražilo
Med podskupinami, v katerih so na Zvezi potrošnikov (ZPS) med zadnjima dvema popisoma zaznali nekaj več podražitev, so testenine, kis, meso, mleko, maščobe, zobne paste, gel za tuširanje in toaletni papir. V drugih skupinah so podražitve ali manjše v odstotku ali pa je število izdelkov znotraj podskupine, ki se je podražilo, nižje.

Kot zanimivost so, ker se ta konec tedna začenja evropsko nogometno prvenstvo, tudi preverili, kako se je od začetka spremljanja cen do danes gibala cena piva. Od konca februarja se je tako od 23 svetlih piv v steklenici v različnih trgovinah pod lupo ZPS podražilo 11 izdelkov, in sicer za majhen odstotek – od 1,3 do 4,2 odstotka (Zlatorog, Union, Export, Pils in Erdinger v različnih trgovinah).
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.