Šport
7 ogledov

Brez treme pred milijon in pol gavčev

Z Andrejem Jerebom smo se pogovarjali pred odhodom na argentinski reli. Žurnal24 main
Argentina je četrta letošnja postojanka svetovnega prvenstva v reliju in prva s slovensko udeležbo. V razredu PWRC bo s subarujem imprezo nastopil Andrej Jereb s sovoznikom Miranom Kacinom.
 

V živo iz Argentine

Andrej Jereb bo za zurnal24.si vsak dan iz Argentine pisal dnevnik. Od nedelje, 23. marca dalje, boste lahko z njim v sliki in besedi podoživljali argentinski spektakel.

Andrej Jereb bo v Argentini tekmoval za italijansko ekipo Motoring Club, v pogodbi pa ima še nastop na še enem makadamskem reliju v Grčiji. 34-letni Izolan ima z nastopanjem na najvišji ravni že nekaj izkušenj, saj je do sedaj odpeljal že šest relijev za svetovno prvenstvo, tri v lanskem letu, v deželi gavčev pa bo nastopil prvič. Kako je pripravljen na tri dni argentinskega pekla, ki si ga v živo ogleda okoli milijon in pol gledalcev, je Jereb pojasnil v pogovoru za zurnal24.si .

Zakaj ravno Argentina?
Argentina je bila logična izbira, glede na to da so se usklajevanja za letošnjo sezono z ekipo in sponzorji zavlekla in smo prvi reli svetovnega prvenstva skupine PWRC na Švedskem zamudili. Zame je zamenjava zelo dobra in hkrati velik izziv, ki se ga že zelo veselim.

 

Podatki o reliju

Datum: 27. - 30. 3. 2008
Dolžina relija: 1619,45 km
Dolžina HP: 347,91 km
Število HP: 21
Spletna stran: www.rallyargentina.com

Koliko ljudi ima vaša ekipa in koliko stane tak projekt?
Ekipa bo obsežna. Poleg mene v ekipi vozi še finski prvak Jari Ketomaa, kar je še dodaten motiv, če vemo, da je Finska glavna velesila v reli športu. Točna številka se giblje med 20 in 25 člani. Projekt je zelo drag, na srečo smo s sponzorji uspeli zagotoviti finančni vložek.

Kako ste rešili logistiko?
To so običajne zadeve. SP v reliju poteka skoraj na vseh celinah. Gre za normalno pot, avtomobili se prevažajo po morju z ladjo. Moj avtomobil je na pot krenil mesec dni pred dirko.

Lani ste nastopili na treh relijih, med drugim tudi na reliju v Grčiji, ki prav tako kot argentinski poteka na makadamu. Izkušnje torej imate. Kako visoko ciljate v Argentini?
Cilj je uspešno priti do konca in reli končati brez težav. Na grškem reliju, ki se ga bom udeležil junija in ga že poznam, pa si želim privoziti čim boljšo razvrstitev oziroma konstantno napredovati v primerjavi z najhitrejšimi na svetu.


Andrej Jereb bo v Argentini nastopil na svojem sedmem reliju za svetovno prvenstvo. © GrP

 

V Argentini boste spet sedli v subaru imprezi in ne v mitsubishi lancer, tako kot je bilo to nazadnje. Vam to ustreza?
Zagotovo sem bolj naklonjen subaruju kot mitsubishiju. So plusi in minusi. Upam, da bo avto deloval, tako kot mora, in da ne bomo imeli tehničnih težav na teh zelo zahtevnih etapah. V tem primeru bom bolj kompatibilen s subarujem.

 
 

Po informacijah in posnetkih ter slikah, ki sem jih uspel dobiti, gre za neverjetni spektakel, ki si ga v živo ogleda milijon in pol ljudi.

Andrej Jereb

 
Ena od posebnosti argentinskega relija je velik obisk. Imate zaradi tega kaj treme?
Ne. Ravno nasprotno. Želim si čim prej občutiti to vzdušje. Reli je za nogometom najbolj priljubljen šport v Argentini. Po informacijah in posnetkih ter slikah, ki sem jih uspel dobiti, gre za neverjetni spektakel, ki si ga v živo ogleda milijon in pol ljudi.

Druga posebnost je trasa, ki je speljana na višini dva tisoč metrov. Predstavlja visoka nadmorska višina dodaten napor za voznika in dirkalnik?
Na sposobnost avtomobila zagotovo vpliva. Višje kot je speljana cesta, nižja je moč motorja. Upam, da se to ne bo kazalo preveč drastično in da bodo avtomobili dovolj hitri in konkurenčni.

 
 

Reli je za nogometom najbolj priljubljen šport v Argentini.

Andrej Jereb

 
Kako tekmovanje vpliva na voznika?
Reli je izredno naporen šport. Sama dirka traja tri dni, vsak dan je treba biti 10 do 12 ur v avtomobilu. Reli avtomobili niso prav nič udobni. To okolje je zelo surovo, tudi temperature so visoke. V Grčiji je temperatura v avtomobilu presegla 70 stopinj Celzija, nas pa grejejo še vroči kombinezoni. Ob velikem fizičnem naporu je vse to treba zdržati. Na dan dirke popijemo tudi do deset litrov tekočine, s čimer lahko ohranjamo formo, moč in koncentracijo do konca.

V zadnjem času so glavna tema v športu poškodbe. Reli je nevaren šport. Kako je poskrbljeno za dirkače?
Običajno je zdravniška pomoč zelo dobro organizirana. Čeprav je reli težko pokrivati, je ob progi veliko medicinskega osebja. Steza je dolga in razpotegnjena, zato je vsak kotiček dirke nemogoče pokrivati. Helikopterji so zagotovo najbolj mobilni, še posebej na težje dostopnih točkah. Reli je zaradi velikih hitrostih že sam po sebi nevaren. Možnosti za nesrečo je veliko, na srečo se v zadnjem letu na svetovnem prvenstvu ni zgodilo nič hujšega.



Reli za svetovno prvenstvo je hkrati lepa priložnost, da se srečate z zvezdniki svetovnega formata. Kakšne izkušnje imate z njimi?
Čar relija je, da so tudi tako imenovani superzvezdniki v resnici običajni in preprosti fantje, s katerimi lahko v vsakem trenutku vzpostaviš kontakt. Z njimi sem si že izmenjal izkušnje. Konkretno se z Jarijem-Mattijem Latvalo poznam že dve leti. Srečala sva se, ko je še nastopal v razredu PWRC. V ponos mi je, da je takrat dirkal z italijansko ekipo Motoring Club, s katero bom jaz dirkal v letošnji sezoni. Upam, da mi bodo ti nasveti in izkušnje predvsem pa nastavitve, ki si jih bomo izmenjali na sami dirki, na prvih testiranjih, olajšale dirko.

 
 

Čar relija je, da so tudi tako imenovani superzvezdniki v resnici običajni in preprosti fantje, s katerimi lahko v vsakem trenutku vzpostaviš kontakt.

Andrej Jereb

 
Začetek sezone svetovnega prvenstva je bil zanimiv. Kdo je za vas favorit v Argentini?
Vsi smo pred sezono pričakovali dominacijo Francoza Sebastien Loeba. V dobrobit športa v začetku sezone temu ni bilo tako. Vseeno bo treba počakati na asfaltne dirke, kjer naj bi Loeb dominiral. Vendar pa je prav na asfaltu s svojo hitrostjo vse presenetil Latvala, zmagal je tudi na švedskem reliju, prav tako je bil odličen tudi v Mehiki, kjer ga je na cedilu pustila tehnika. Latvala je prava popestritev v reliju, z odličnimi uvrstitvami je pokazal, da je prav skupina PWRC prava valilnica bodočih svetovnih prvakov v reliju.

Je Ford letos boljši od Citroëna?
Pri Citroënu se letos ubadajo z nekaterimi nepričakovanimi težavami, ki so morda le prehodne narave. To bodo pokazale prihajajoče dirke. Oba avtomobila sta odlična, zelo podobnega ranga. Morda je Citroën malo boljši na asfaltu, Ford pa na makadamu.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.