Šport
0 ogledov

Hirvonen: Taktika bo plin do konca

Mikko Hirvonen, reli dirkač Forda, na avtomobilskem sejmu v Frankfurtu Žurnal24 main
Dve dirki pred koncem sezone v reliju je ekskluzivno za Žurnal24 spregovoril vodilni Mikko Hirvonen, ki lahko že z dvema drugima mestoma konča petletno prevlado Sebastiéna Loeba.

Finec Mikko Hirvonen ima dve dirki pred koncem sezone svetovnega prvenstva v reliju pet točk prednosti pred petkratnim zaporednim svetovnim prvakom v reliju Francozom Sébastienom Loebom v Citroënu. Dirkač Forda je tako tik pred tem, da po petih letih Francozu odvzame primat. Finec je pred odločilnimi boji spregovoril ekskluzivno za zurnal24.si.

Kakšen je občutek, ko ste vodilni dirkač v svetovnem prvenstvu v reliju?
Občutek je odličen, pa čeprav nisem prvič v vlogi vodilnega. Do zdaj še nikoli nisem bil tako blizu naslova svetovnega prvaka. Od uspeha me ločita še dve dirki. Po pravici povedano, o naslovu še ne razmišljam. Upam, da mi bo uspelo. V primeru uspeha bomo imeli z moštvom veliko zabavo.

Naslov je blizu kot še nikoli, a hkrati še zelo daleč. Do konca nas ločita še dve dirki. Kakšno vlogo v boju za naslov igra pritisk? Prvič ste namreč v vlogi, da se okitite z naslovom.
Ne čutim pritiska. Sem le zelo vznemirjen. Moje možnosti za naslov so velike, zato poskušam predvsem trdno stati z nogami na tleh. Vem, da bo boj za naslov težak, zato sem osredotočen zgolj na reli in na čisto nič drugega. Pred naslednjimi obračuni nimam posebnih pričakovanj, ne počutim se obremenjenega. Zadnjih pet dirk sem imel vedno dober občutek. Sam sebi sem dokazal, da zmorem, zato sem tudi pred odločilnima dirkama razbremenjen.

 
 

Ne čutim pritiska. Sem le zelo vznemirjen. Moje možnosti za naslov so velike.

Mikko Hirvonen

 

Sledi dirka v Španiji, kjer Sébastien Loeb ne pozna poraza že štiri leta zapored, Citroën pa je slavil dvojno zmago na zadnjih treh dirkah v Španiji. Kakšne so vaše možnosti in možnosti Forda v Španiji? Mnogi napovedujejo, da bo na dirki v ospredju vloga drugega Citroënovega voznika Danija Sorda, ki vam bo poskušal odščipniti drugo mesto.
Dani Sordo je tisti, ki ga moram premagati v Španiji. Povsem prav imate. Drugo mesto bo dovolj dobro zame tako na dirki v Španiji kot na zadnji preizkušnji v Veliki Britaniji. Kar želim, je dobra hitrost, kar bi bilo dovolj za drugo mesto. Osem točk bi mi veliko pomagalo pred zadnjo dirko, zavedam pa se, da se bo zelo težko boriti proti Loebu, Sordu, Sébastienu Ogierju in Pettru, ki pomaga Citroënu. Kljub vsemu upam, da bom imel dovolj hitrosti za drugo mesto. Prepričan sem, da Citroën nikomur razen Loeba ne bo pustil do zmage, zato upam, da bo pritisk na Loebu.

Vam za naslov svetovnega prvaka zadostujeta že dve drugi mesti. Kakšno vlogo bo na preostalih dveh preizkušnjah imela taktika?

Pri nas nikakršne. Če bo steza na reliju v Veliki Britaniji suha, potem bo startni položaj pomemben. Sam zelo dvomim, da bo oktobra suho. Plin do konca bo naša taktika.

Kakšno je vaše mnenje o odvzemu točk Loebu na zadnji dirki v Avstraliji? Kako odločilno bo to v boju za naslov svetovnega prvaka?
Zagotovo mi je to pomagalo, da imam izdatnejšo prednost pred največjim konkurentom, vendar pa odvzem točk še ni prinesel ničesar odločilnega.

Kdaj ste prvič začutili, da lahko premagate Loeba in osvojite naslov svetovnega prvaka?
Sezono sem začel s ciljem, da postanem svetovni prvak. Ko v Argentini nismo osvojili niti točke, sem že obupal. Po zmagi v Grčiji so moji upi na naslov spet oživeli. Po dirki na Poljskem, ko smo povedli v prvenstvu, sem se zavedal, da smo spet v igri. Poljska je bila zagotovo odločilnega pomena, tudi v moji glavi.

Mikko Hirvonen ne čuti pritiska. © Ford

 

Menite, da je prevlada Sébastiena Loeba v reliju pri koncu?
To bomo videli po koncu sezone. Če pogledamo vse njegove zmage in naslove, lahko zagotovo potrdim, da je zadnjih pet let v reliju prevladoval, vendar pa mu je vedno nekdo dihal za ovratnik. Letos se lahko njegova era konča, vendar pa zagotovo ne morem trditi, da za vedno. Vedno je kazal konstantno formo, včasih pa ga je v pravih trenutkih obdarila tudi sreča.

Kaj se je spremenilo v vaši glavi v primerjavi z lani? Kje se skrivajo razlogi za tako dobre rezultate v letošnji sezoni?
Nič se ni spremenilo. Vedel sem, da lahko ob popolnem dirkanju konkuriram Loebu. Hkrati sem leto dni starejši in bolj izkušen, in kar je pomembno, tudi samozavestnejši. Letos smo odpeljali nekaj zares dobrih dirk. Tudi kadar je Loeb zmagoval, smo mu bili mi vedno za petami. Izzval sem ga na številnih etapah in vem, da ga zmorem premagati.

Recesija je ena od glavnih tem v avtomobilskem športu. Kako jo občutite vi? Kakšna bo prihodnost relija? Letos imate na koledarju zgolj 12 dirk.
Zadnje pobude so rezultat Fordovega tesnega sodelovanja s Fio in globalnim promotorjem ISC, da bi zmanjšali stroške udeležbe in naredili prvenstvo v reliju cenejše. Koledar vključuje najpomembnejša prizorišča, kot so Finska, Velika Britanija in Španija, kar je za reli zelo pomembno. Številni promocijski dogodki, ki so že bili narejeni in ki še prihajajo na vrsto, bodo, upam, pritegnili tako medije kot gledalce, da bodo bližje stiku z nami dirkači, kot so kadarkoli bili.

 
 

Mene formula 1 ne zanima. Krožne dirke mi niso zanimive.

Mikko Hirvonen

 

Sébastien Loeb se ozira proti formuli 1. Kaj pa vi?
Če se bo Loeb odločil za formulo 1, mu tam želim veliko sreče, mene pa formula 1 ne zanima. Krožne dirke mi niso zanimive. Raje dirkam v naravi, po gozdnih cestah. Formulo bi vozil za zabavo, s prijatelji, to pa je tudi vse.

Voznik Ferrarija v formuli 1, vaš rojak Kimi Räikkönen, se je preizkusil v reliju na dirki po Finski. Kako bi ocenili njegovo vožnjo in ali ima perspektivo v reliju?
Kimi je bil presenetljivo hiter, če upoštevamo njegove izkušnje v reliju. Bil bi še boljši, če bi se z našim športom ukvarjal vsak dan. Prepričan sem, da bi bil odličen voznik, če bi se bil zmožen hitro prilagoditi na sistem in drugačen način dirkanja.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.