Šport
46 ogledov

Hitrejša, nevarnejša in ... zanimivejša?

lewis hamilton EPA
S kvalifikacijami za VN Avstralije se bo uradno začela nova sezona formule 1. Na prostih treningih je po pričakovanjih dominiral trikratni svetovni prvak Lewis Hamilton.

Po 119 dneh tekmovalnega premora se začenja nova sezona elitnega dirkaškega športa. V vlogi prvega favorita je Lewis Hamilton, ki se mu je po nepričakovanem slovesu svetovnega prvaka Nica Rosberga v Mercedesovi garaži pridružil Valtteri Bottas. Z odhodom finskega dirkača se je sprostil sedež pri Williamsu, kar je imelo za posledico to, da se je iz pokoja vrnil brazilski veteran Felipe Massa.

felipe massa | Avtor: EPA EPA
Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) bo v novi sezoni predstavila kar nekaj tehničnih novosti. Obetajo se širši dirkalniki z boljšim oprijemom. Širše bodo tudi pnevmatike ter sprednja in zadnja krilca. Novost je aerodinamični pripomoček v obliki plavuti morskega psa, ki pa je naletel na negativen odziv navijačev. Po mnenju direktorja dirk Charlieja Whitinga bodo novost prepovedali že ob koncu prihajajoče sezone. 

Novi lastniki, ameriško podjetje Liberty Media, si bodo v naslednjih letih prizadevali za modernizacijo formule 1 ter tako poskušali povečati zanimanje med ljudmi, ki v zadnjih letih strmo pada.

Po več desetletjih v glavni vlogi ne bo Bernieja Ecclestona, ki so mu nasledniki nadeli naziv častnega predsednika. ''Moj nov položaj je eden tistih ameriških izrazov. Nekakšen častni predsednik. To je moj naziv, čeprav ne vem, kaj pomeni,'' se je šalil britanski mogotec in obljubil, da se bo še vedno mudil v paddocku formule 1. ''Še vedno imam veliko prijateljev v svetu F1 in dovolj denarja, da si ogledam dirko,'' je pristavil.

Na zadnjih predsezonski testiranjih sta bila v ospredju Mercedes in Ferrari, sodeč po prvih merjenjih moči v Melbournu pa bodo imeli rdeči veliko dela z Red Bullom, preden se bodo sploh lahko spustili v lov za dominatno srebrno puščico. 

sebastian vettel | Avtor: EPA EPA


Koledar obsega 20 dirk za veliko nagrado. Prva (VN Avstralije) bo na sporedu 26. marca, zadnja (VN Abu Dabija) pa 26. novembra. Na startni vrsti bo 10 konstruktorjev in 20 dirkačev.

Pnevmatike bo dobavljal Pirelli, pogonske sklope pa Ferrari (Ferrari, Haas, Sauber), Mercedes (Mercedes, Force India, Williams), Renault (Renault, Red Bull, Toro Rosso) in Honda (McLaren). Za menje o nekaterih perečih temah smo povprašali dolgoletnega komentatorja dirk Mirana Ališiča.

Po štirih desetletjih se je s položaja šefa F1 poslovil Bernie Ecclestone. Kako bi ocenili njegov doprinos in kakšne bodo posledice njegovega slovesa?
Brez Bernieja Ecclestone takšne F1, kot jo poznamo danes, ne bi bilo. On je imel svoj način dela, svoja načela, ki so stvar diskusije, formulo 1 pa je popeljal do slave globalnega športa. Prijemi, kakršnikoli že, so se izkazali za uspešne. Vsak izmed nas ima rok trajanja, Ecclestone se bliža 90. letom in jasno je, da je treba začeti nekaj novega. Bernie je bil v mnogočem pred časom. Imel je odlične ideje in razloge, zakaj je počel, kar je počel. V F1 je vse funkcioniralo. Michael Schumacher in Lewis Hamilton so v globalnem smislu primerljivi z največjimi zvezdniki na svetu. Ampak vi imate na vsaki dirki vsak dan enkrat, dvakrat, morda trikrat možnost govoriti s temi ljudmi. Se pogovarjati s Schumacherjem. Poskušajte se vsak dan pogovarjati z Lionelom Messijem. Ecclestone je razumel, kje je bistvo tega, da se morajo dobro plačani gladiatorji smehljati. Pa ne ravno smehljati, ampak morajo biti na voljo. Ecclestone je imel genialne poteze. Skrbel je za to, da imajo dostop res tisti, ki so plačali pravice. In sva pri družabnih omrežjih. Njemu je bilo zelo hitro jasno, da bo z vstopom na internet cena padla. Vprašanje pa je, kako v današnjem času omejevati dostop. Za ta preboj je pa Ecclestone prestar. Bomo videli, v katero smer se bo odvijalo. Osebno menim, da bo F1 postala bolj osredotočena na goreče navijače.

Ob koncu lanske sezone je z upokojitvijo šokiral Nico Rosberg. Kako bi komentirali njegovo odločitev?
Rosberg je presenetil vse, tudi mene, če pa dobro pomislimo, je njegova odločitev pravzaprav na nek način logična. Dosegel je vse, kar si je želel. Dovolj dolgo je dirkal, osvojil je naslov svetovnega prvaka in poslovil se je na vrhuncu. Nico je zelo razgledan in pameten fant, ki je spoznal, da so v življenju še druge reči, kot vrtenje volana. V tem je bistvena razlika z Lewisom Hamiltonom. Če Hamilton ne bi imel dirkaškega polja, bi mu bilo zelo težko. Hodil bi od zabave do zabave, potem pa vprašanje, kaj bi se z njim zgodilo. Nico je vedno imel druge cilje. Zanimivo je, da ni prenehal z F1, ampak je popolnoma prenehal z dirkanjem. Pogumna poteza in glede na to, kakšen je Nico, meni tudi razumljiva.

Lewis Hamilton bo pri Mercedes dirkal peto leto. Osvojil je dva naslova svetovnega prvaka (2014, 2015). Kakšne možnosti pripisujete Valtteriju Bottasu?
Valtteri je hiter, dober dirkač. Malce še niha. Potrebuje dober dan. Nisem prepričan. Proti Felipeju Massi, ki ga imam zelo rad, me je premalo prepričal, da bo z lahkoto pariral Hamiltonu. Za Bottasa bo začetek zelo težak. Če se bo hitro pokazalo, da je Hamilton hitrejši, se bo iz tega zelo težko izviti. Mene bi prej presenetilo, če bi bil enakovreden Hamiltonu.

Ferrari je na zimskih testiranjih kazal dobre rezultate, ali menite, da se prevlada Mercedesa počasi končuje?
Zima je bila vedno ugibanje. Vsi bi si želeli, da se prevlada srebrnih končuje. Bojim se pa, da ko bo šlo zares, bo vrstni red na začetku sezone Mercedes, Red Bull, Ferrari. S povratom Paddyja Lowea pa bi se lahko vrhu približal Williams, ki bi znal premešati štrene. Problem pa je, da imajo omenjeni trije največje finančne zmožnosti in zato najhitreje napredujejo. Moja napoved je, da bo Mercedes ostal spredaj, Red Bulla ne gre podcenjevati. Ferrari je morda bližje, vendar še vedno nisem prepričan, da je s kadrom, ki ga ima, dovolj sposoben ... bo pa Mercedes z odhodom Lowea tudi nekaj izgubil.

bernie ecclestone | Avtor: EPA EPA

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.