Šport
2 ogledov

Jereb: Kriva je tudi Fia

Ford in Citroën zagotovo vsaj še eno leto ostajata v prvenstvu WRC. Ne bomo pa v Žurnal24 main
Subaru je na začetku tedna šokiral z novico, da se s prihodnjo sezono po skoraj dveh desetletjih umika iz relija. Je v reliju možen črn scenarij? Pogovarjali smo se z glavnimi akterji.
 

Preberite še:

Marcus Grönholm za zurnal24.si
Subaru in Suzuki se umikata iz relija

Subaru je z britanskim podjetjem Prodrive 19 let sodeloval v svetovnem prvenstvu v reliju. V tem času je osvojil tri konstruktorske naslove in tri naslove prvaka s svojimi vozniki, med katerimi so bila nekatera najbolj zveneča imena v zgodovini motošporta. Omenimo samo Colina McRaeja in Richarda Burnsa .

Kako velik udarec za reli in motošport gledano v celoti predstavlja odhod Subaruja, pojasnjuje slovenski reli voznik Andrej Jereb , ki je na nekaterih dirkah za svetovno prvenstvo tudi sam sedel za volanom subaruja impreze: "Čeprav Subaru v zadnjih treh sezonah ni posegel v sam vrh, gre za legendarno znamko v reliju. Če povlečemo vzporednice s formulo 1, lahko rečemo, da je njegov izstop enak izstopu Ferrarija iz formule."


Jereb za nastali položaj krivi tudi Mednarodno avtomobilistično zvezo. © Gr. P.

 
Recesija in gospodarska kriza sta že globoko ugriznili v vse panoge motošporta, največji udarec pa je zaenkrat utrpel reli, kjer po izstopu Suzukija in Subaruja ostajata le še Ford in Citroën . Pri obeh vodilnih moštvih prvenstva WRC smo iskali odgovore na vprašanja, kako naprej. Pri Fordu, ki mu še posebej v ZDA ne cvetijo rožice in se ob tem, ko je ostal brez finančne podpore države, celo bojuje za preživetje, niso vrgli puške v koruzo. Mark Wilford , tiskovni predstavnik športnega moštva Ford, je za zurnal24.si dejal: "Zelo smo razočarani, ker sta se iz relija umaknili obe japonski znamki, Suzuki in Subaru. Mi ostajamo v reliju s ford focusom WRC in imamo jasne načrte. To je, da z mladimi dirkači zasedemo vrh tako med konstruktorji kot med vozniki."  Odklonitev denarne pomoči "obubožanemu" detroitskemu avtomobilskemu trojčku, GM-ju , Chryslerju in Fordu, naj po besedah predstavnikov slednjega ne bi imela vpliva na nastope Forda v reliju: "Reli ekipa deluje pod okriljem Forda za Evropo. To je evropski program. Ford bo leta 2009 zagotovo nastopal v reliju! "

Enak odgovor smo dobili tudi pri športni ekipi Citroën Sport. "Izstop obeh japonskih znamk iz relija v naslednji sezoni ne bo imel vpliva na naše nastopanje v prvenstvu WRC. Trenutno trdno stojimo za svojimi načrti, Ford je še vedno tu, je naš največji konkurent," pravi Marek Nawarecki , odgovoren za stike z novinarji.

 

Reli ostal brez svetovnega prvaka

Tako Ford kot Citroën imata sedeže v svojih ekipah zapolnjene. Brez sedeža je ostal svetovni prvak iz leta 2003, Norvežan Petter Solberg.

V letu 2009 bomo, kot vse kaže, še naprej občudovali mojstre za volanom WRC-dirkalnikov, kaj pa v prihodnje? "Hitro se lahko zgodi najhujše, kljub vsemu pa mislim, da bi bil izstop za obe preostali znamki slab, saj skozi reli promovirajo avtomobile, ki jih morajo tudi prodati. Reli je primerna oblika promocije, kar se pozna pri prodajnih številkah tako Citroëna kot tudi Forda," pravi Jereb. Njegovo razmišljanje potrjujejo tudi Francozi: "V reliju bomo zagotovo ostali tudi v prihodnjih letih. Citroën z udejstvovanjem promovira svoje modele. Videli bomo, kaj se bo dogajalo z razredom WRC, bo pa naša prioriteta vsekakor reli."

 
 

Po zadnjih dogodkih nisem govoril z nobenim od voznikov, ki je ostal brez sedeža. Vendar pa so fantje pretreseni in imajo velike težave pri zagoravljanju lastne prihodnosti.

Andrej Jereb

 
Enako razmišljajo tudi pri Fordu, vendar pa je na dlani, da bodo potrebne spremembe, predvsem v smeri zmanjšanja enormnih stroškov. "Ukrepi se omenjajo že dlje časa. FIA bi lahko že pred časom posegla po zmanjšanju stroškov in prvenstvo obogatila z novimi proizvajalci ali pa vsaj obdržala aktivne. Velika napaka je tudi uvrščanje dirk v koledar relija. Prihodnje leto bo na sporedu VN Bolgarije, ukinila pa se je ena od najbolj legendarnih dirk, VN Monaka. To so poteze, ki gredo na škodo športa," pravi Jereb.


V zadnjem času so se pojavile novice, da je bil Subaru tik pred podpisom dogovora o tem, da bi leta 2009 za volanom impreze sedel dvakratni svetovni prvak Marcus Grönholm. © AFP

 

Izolana smo povprašali še, kako finančna kriza vpliva na slovenski reli in na njegovo udejstvovanje v svetovnem prvenstvu. Lani je odpeljal tri dirke za SP, letos dve, za naslednje leto pa ni še nič dokončnega. "Posledice krize so vidne. V tem trenutku še nimam jasnega programa, čeprav se intenzivno pogovarjam z vsemi sponzorji. Želim skleniti dogovor, ki bi mi omogočal vsaj podobno sezono, kot je bila letošnja. Želja sta dve dirki v letu 2009, že na začetku prihodnjega tedna pa čakam na potrditev vsaj enega nastopa."   V Sloveniji bomo še naprej gledali reli dirke. "Fantje imajo avtomobile v glavnem doma in jih tudi ne bodo mogli prodati. Z njimi bodo dirkali, vendar pa bo po mojem mnenju raven padla. Upam, da bo ohranil vsaj neko minimalno raven kakovosti," zaključuje Jereb.

Šov gre po vseh zapletih in šokantnih odpovedih naprej, vsaj še eno leto tudi v najelitnejšem razredu WRC.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.