Dirkači in gledalci se bodo odpravili na pot odkrivanja singapurskih ulic, kar bo za vse navzoče
prvovrstna izkušnja. Sama izpeljava dirke, ki se bo po lokalnem času začela ob 20. uri, bo
pokazala, kako dobre so bile priprave, ki bodo sicer potekale več mesecev pred izvedbo dogodka. Ko
je ideja o nočni dirki prvič resno prišla na dnevni red, je bil največji problem, s katerim se je
bilo treba soočiti, osvetljevanje 5,067 kilometra dolge proge. FIA, vodilno telo formule 1, je za
osvetlitev steze izbrala
Valeria Maiolija, strokovnjaka z več kot 40 leti izkušenj na področju
osvetljevanja. Dirka bo na sporedu 28. septembra.
Vstopnice za Singapur |
Za ogled tridnevnega progama je treba odšteti od 81 do 672 evrov. Vstopnice za Paddock Club so vredne 3630 evrov. Ko so minuli teden začeli spletno prodajo 70.000 vstopnic, se je zaradi velikega zanimanja spletni portal sesedel. |
S katerimi izzivi ste se spoprijeli, ko ste pripravljali razsvetljevalni sistem?
Postavitev razsvetljevalnega sistema na ulice predstavlja več svojstvenih izzivov. Da bi se izognili sekanju dreves, smo morali višino reflektorjev spustiti pod višino krošenj. Ker je dirka v Singapurju mestna, je osvetljevalni sistem začasen. Preostali izzivi vključujejo postavitev in razstavitev sistema razsvetljave na najhitrejši način. Logična rešitev je uporaba posebnih energijskih spojnikov za povezavo kablov ter predhodna priprava vse opreme in prilagoditev komponent. Zaradi omejenega časa za postavitev svetlobnega sistema bo kable nemogoče postaviti v podzemne jaške. Da bi rešili problem, bomo za zaščito električnih kablov uporabili posebne aluminijaste mreže, kar je podobna rešitev kot pri razsvetljevanju koncertov.
S kakšno močjo bo proga razsvetljena?
Vsa steza, vključno z izletnimi conami, mora biti osvetljena konstantno. Bodo pa izletne cone osvetljene v manjši meri kot preostanek proge, da z osvetlitvijo ne bi zmedli voznikov. Svetlobni snop mora biti nadzorovan tako, da v primeru vrtenja ne bi prišlo do zaslepitve.
Dvanajst dvojnih generatorjev, nameščenih v zvočno neprepustnih kontejnerjih, bo med dirko zagotavljalo energijo za svetlobni sistem. Valerio Maioli |
|
Dvanajst dvojnih generatorjev, nameščenih v zvočno neprepustnih kontejnerjih, bo med dirko zagotavljalo energijo za svetlobni sistem. Količina dizla in energijski nivoji bodo skrbno nadzorovani iz glavne kontrolne sobe, ki bo nameščena v boksih.
Kaj se bo zgodilo, če med dirko pride do primanjkljaja električne energije?
Če bi katerikoli izmed generatorjev odpovedal, bi preostali generatorji samodejno prevzeli njegovo mesto. Da bi dodatno zavarovali sistem, bodo ob vsakem generatorju inženirji. Če bi prišlo do energijske napake v kateremkoli kablu, se naprave lahko hitro zamenja, ker bomo delali z energijskimi spoji. Sosednji osvetljevalni projektorji se bodo napajali iz drugih virov, zato praktično ni verjetnosti, da bi v primeru tehnične napake ugasnila dva sosednja osvetljevalna reflektorja.
Bo osvetlitev enakomerna po vsej progi?
Ja, vsak svetlobni reflektor ima odboj nastavljen tako, da se prilagodi osvetlitvi posameznega dela proge. V vsakem je 2000-vatna bela železna žarnica. Svetlobni reflektorji bodo v aluminijasti mreži postavljeni v štirimetrskih intervalih.
Bo svetlobni sistem postavljen na obeh straneh steze?
Svetlobni reflektorji bodo postavljeni samo na eni strani proge, in sicer na isti strani kot televizijske kamere. Na ta način bomo zmanjšali blišč, ki bi utegnil poslabšati kakovost prenosa dirke. Ker so najvišji bolidi visoki en meter, bodo sence, ki jih bodo naredili, minimalne, zaradi česar ni treba imeti razsvetljave na obeh straneh proge.