Prvo izjavo po umiku Honde iz formule 1 je za BBC dal Bernie Ecclestone. "Mislim, da formula 1 ni v nič večji krizi kot katerokoli drugo podjetje. Ves svet je v krizi, a se zato ne bo ustavil."
Bernie Ecclestone
dodaja:
"Vsi delamo na znižanju stroškov. Prav včeraj so se zaradi tega srečali predstavniki moštev.
Brez dvoma moramo znižati stroške."
Šef formule 1 je mnenja, da
Honda
lahko najde kupca, saj so že veliko postorili pri pripravah na naslednjo
sezono.
"Res škoda za Hondo, saj sem mnenja, da bi bili lahko prej ali slej med štirimi najboljšimi v
prvenstvu. Če si zdaj kdo želi v formulo 1, ima odlično priložnost, da kupi njihovo ekipo."
Koliko pravzaprav ekipo stane, da lahko tekmuje v formuli 1?
"Približno 350 milijonov dolarjev na leto,"
je za BBC pojasnil predsednik moštva Honde
Nick Fry
.
"To je res veliko denarja, a za podjetja je formula 1 velika promocija. S 600 milijoni
gledalcev na leto smo primerljivi z olimpijskimi igrami in svetovnim nogometnim prvenstvom. Prav
vsi povezani s formulo 1 smo odločeni, da ostane fantastičen spektakel."
Nekaj več je Fry
izdal še o četrtkovem srečanju predstavnikov moštev.
"Trdo delamo na znižanju stroškov. Glede na četrtkov dogovor bi lahko v prihodnje prihranili od
50 do 60 milijonov na leto."
Za mnenje o umiku iz formule 1 smo povprašali slovenskega strokovnjaka in komentatorja
formule 1 Nika Miheliča. "
Gre za zelo resen alarm in še en dokaz, da je svetovna finančna kriza zelo velika. V formuli 1
je težava v tem, da slavo pobere le zmagovalec. Na začetku je bila konkurenca veliko večja, tako
kot zdaj v ZDA, kjer so v vseh dirkalnikih enosedih enaki motorji in pnevmatike. V formuli 1 pa je
v zadnjem desetletju nenormalno draga postala pogostitev sponzorjev in ostalih VIP-gostov. Po drugi
strani nihče ne vidi smisla v vlaganju enormnih vsot denarja v dirkalnike in gledanju dirk, na
katerih že vnaprej veš, da ima možnosti za zmago le ena od treh ekip,
" pravi Mihelič.
|
Z nasmeškom je Fry skupaj z dirkači januarja letos predstavil Hondin
dirkalnik za 2008. © EPA
|
|
|
Dejstva:
|
–
Honda je v formuli 1 prvič nastopila leta 1964.
– Prvič so zmagali na svoji 11. dirki, a se leta 1968 umaknili.
– V 80. letih so se vrnili kot partner zasebnim ekipam. Konstruktorski naslov so z
Williamsom osvojili leta 1986, leto za tem pa z
Nelsonom Piquetom še dirkaški naslov.
– Sledilo je najuspešnejše obdobje: trije dirkaški naslovi z
McLarnom in
Ayrtonom Senno.
– Leta 1992 so se umaknili drugič in se vrnili 1999 kot partner ekipe
BAR.
– Predlani so odkupili moštvo in v treh letih zmagali le enkrat.
– 5. 12. 2008 je datum tretjega umika Honde.
|
Po mnenju Miheliča je možen umik tudi drugih moštev:
"Toyota ima bistveno več denarja od Honde. Toyota si je tudi v drugih tekmovanjih, denimo v
reliju, zadala določen cilj, ki so ga vedno dosegli. V formuli so še daleč od tega. Ne bi bil
presenečen, če bi se veliko moštev v tej situaciji umaknilo. Ne razmišlja se več, koliko je bilo
vloženega, pač pa, koliko se bo privarčevalo."
Mihelič rešitev za moštva vidi v pocenitvi in iskanju novih sponzorjev. V najboljšem
položaju je po njegovem mnenju Red Bull, saj ga recesija zaradi poceni izdelkov, ki jih prodajajo v
velikem številu, ne bo prizadela. Njegovo mnenje je, da so spremembe nujne:
"Vprašanje je, kaj se bo zgodilo. Ecclestone je že dovolj star in nekako naveličan formule 1.
Prepričan sem, da bo umik Honde privedel do velikih sprememb. Moje mnenje je, da formula 1 ne bo
izginila, bo pa drugačna. Če se vrnemo v začetke dirkanja, je bil Cosworthov motor relativno poceni
in ga je lahko kupil, kdorkoli je hotel. V tistem obdobju so imeli vsi Fordove motorje, razen
Ferrarija. Zelo dobro bi bilo, da bi se zgodba ponovila, s tem pa bi tudi neznana moštva prišla v
formulo 1 in bi lahko hitro postala uspešna in konkurenčna."
|
Miran Ališič meni, da odločitev Honde ni pametna. © Saša Despot
|
|
Kaj meni o zadnjih dogodkih v formuli 1, smo vprašali tudi drugega slovenskega komentatorja
Mirana Ališiča.
"Odločitev je presenetila. Kljub temu, da je imela Honda v svojem tretjem obdobju v formuli 1
veliko težav, je v ta projekt vložila veliko denarja in energije. Honda je vedno ljubila motošport,
ki je bil v krvi ustanovitelja podjetja Soičira Honde. Torej ni čudno, da so Hondo primerjali z
BMW-jem in jo imenovali celo 'japonski Bavarci',"
je povedal Ališič.
"Trenutna gospodarska kriza je očitno vzpodbudila vodilne pri Hondi, da se odrečejo svojemu
paradnemu konju zadnjih desetletij, vrhunskemu motošportu. Menim, da so ravnali narobe, a verjetno
so slabi rezultati zadnjih let in zaostrene gospodarske razmere ustvarile primerno ozračje za
nenadno in nepričakovano petkovo odločitev v Tokiju. Uprava Honde si bo oddahnila, ko bo moštvo iz
Brackleya v Veliki Britaniji v naslednjih tednih in mesecih prodala, premalo pa se zaveda, da bo
povratek, ko bo čez pet ali deset let svet gospodarsko spet durgačen, formula 1 pa cenejša in bolj
atraktivna, bolj boleč, dražji in spet negotov. Kajti Ross Brawn s sodelavci ter vse, kar so zadnje
desetletje v Brackleyu gradili, bo očitno za vedno odšlo iz Hondinih rok. Odločitev je torej
kratkoročno verjetno upravičena, dolgoročno pa Hondi ne bo prinesla finančnega preobrata ali celo
rešitve!"
je še dodal Ališič.
|
Mihelič je prepričan, da bo umik Honde prinesel spremembe. ©
Žurnal24
|
|
Svoje mnenje o vročem dogajanju v formuli 1 je za zurnal24.si podala tudi dirkačica
Nina Jerančič
:
"Finančna kriza že vpliva na avtomobilsko industrijo in formulo 1, prenesla pa se je tudi že na
moštva. Ker imamo doma svoje moštvo, lahko iz lastnih izkušenj povem, da se spopadamo s težavami ob
iskanju sponzorjev."
Po besedah voznice v prvenstvu Ferrari Challenge se za obstoj formule 1
vseeno ni treba bati:
"Formula ima vsako leto 600 milijonov gledalcev, po besedah Bernieja Ecclestona, ki zdaj miri
situacijo, pa bo formula 1 zagotovo preživela. Bo pa drugače. Treba bo zmanjšati stroške in
razkošje. Težko je napovedati, kaj se bo zgodilo z ostalimi moštvi. Že današnja tiskovna konferenca
Honde je bila eno veliko presenečenje. Zaenkrat ne verjamem, da bi lahko Hondi sledila tudi Toyota,
ki je eno od moštev z največjim proračunom. Je pa res, da je zelo negotovo dogajanje na
avtomobilističnih trgih v naslednjih mesecih. Največji pesimisti napovedujejo tudi tretjinski padec
prodaje avtomobilov. Napovedovanja so zato zelo negotova. Tudi odločitev Honde je bila nenadna,
najbrž so se za ta korak odločili v zadnjem mesecu. Tako se lahko odloči tudi Toyota. Vendar pa ne
verjamem, da se bo to zgodilo."