Šport > Moto športi
191 ogledov

Na reliju, ki je prvič potekal leta 1907, tudi Slovenca

reli Peking-Pariz
1/32
Profimedia
Prva Slovenca na slovitem reliju starodobnikov sta prišla do cilja.

Jože Zalar in Blaž Stefanija, ki sta se letos kot prva Slovenca udeležila legendarnega vzdržljivostnega relija starodobnih vozil Peking-Pariz, sta podvig pred dnevi tudi uspešno zaključila. Kot je za STA povedal Zalar, sta se morala na poti soočiti s številnimi zapleti, a izkušnjo ocenjujeta kot izjemno in nepozabno.

"Izteklo se je super, saj sva prišla do cilja. Moram pa poudariti, da so pričakovanja eno, realnost pa drugo, saj se na takšni poti srečaš z mnogo stvarmi, ki jih ni mogoče natančno predvideti," je dejal Zalar.

Soočiti sta se namreč morala s številnimi okvarami, ki jih nista mogla v vseh primerih takoj odpraviti. Doživela sta tudi hujšo nesrečo, ko se jima je med vožnjo pri visoki hitrosti odlomilo kolo. "Še vedno težko verjamem, da sva jo odnesla brez hujših poškodb. Imela sva neizmerno srečo," je poudaril. Čeprav tega ni nihče pričakoval, sta uspela avtomobil po nesreči z veliko mero iznajdljivosti, lastnega znanja in sreče v kratkem času popraviti, tako da sta lahko nadaljevala z relijem.

reli Peking-Pariz | Avtor: Profimedia Profimedia

Reli starodobnikov Pariz - Peking Od Pekinga do Pariza Avto Vozili od Pekinga do Pariza, v Sloveniji je bilo najlepše

Dvojica se je na 14.000 kilometrov dolgo pot podala z Buickom series 40 special, ki sta ga marca v Ljubljani tudi predstavila javnosti. Avanturista, navdušenca nad starodobniki in zbiratelja sta bila izbrana izmed več kot 500 prijavljenih. Izbranih 120 dvočlanskih posadk je moralo izpolniti številne kriterije, seveda tudi glede lastnosti avtomobila. Leta 1939 v ZDA izdelani buick se ponaša s štirilitrskim vrstnim osemvaljnikom, ki proizvede 105 konjskih moči. Restavrirali so ga na Finskem, nato pa v Sloveniji še enkrat razstavili ter znova sestavili in predelali po navodilih organizatorjev relija.

Trasa najstarejšega, najdaljšega in po navedbah organizatorjev najzahtevnejšega relija starodobnikov na svetu ima 36 etap. Udeležence vodi iz Kitajske prek Mongolije, Kazahstana, Rusije, Estonije, Latvije, Litve, Poljske in Nemčije do Francije.

reli Peking-Pariz | Avtor: Profimedia Profimedia

Kot je poudaril Zalar, pri preizkušnji ne gre le za hitrost, temveč predvsem za natančnost in sposobnost navigacije. Od 36 dni so štirje na voljo za počitek, pri čemer ta čas izkoristijo predvsem za popravila. Ta mora posadka opraviti sama oziroma koristiti redne servisne storitve, ki jih najde ob poti. Spremljevalne ekipe namreč niso dovoljene. "Odvisen si od lastnih sposobnosti in iznajdljivosti," je poudaril Zalar.

Reli Peking-Pariz so prvič izvedli leta 1907, leta 2016 je potekal tudi prek Slovenije.

Reli starodobnikov Avto Slavni reli s postankom v Ljubljani
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.