Dirkači in mehaniki uživajo na počitku, delo v tovarnah pa poteka s polno močjo. Zaradi izenačenosti sta za izboljšavo dirkalnikov posebno motivirana Ferrari in McLaren Mercedes.
|
Točkovanje pred Valencio
|
1. L. Hamilton 62 točk
2. K. Räikkönen 57
3. F. Massa 54
4. R. Kubica 49
5. N. Heidfeld 41
|
Na VN Madžarske se je dokazalo, da razlike med
Ferrarijem
in
McLaren Marcedesom
ostajajo minimalne in da na prednost ene ali druge ekipe lahko
vplivajo tudi trenutne spemembe razmer na stezi. Ob koncu dirke za VN Nemčije, se je zdelo, da se
je odnos moči odločno prevesil v prid McLarna in da bo
Lewisa Hamiltona
na poti do prvega naslova prvaka, zelo težko ustaviti. Ob koncu
dirke na Hungaroringu pa je izkazalo, da je bilo veselje Angležev nekoliko preuranjeno.
Felipe Massa
je z izjemnim startom opozoril je na to, da je Ferrarijev bolid zelo
močan in da je k dominaciji McLarna v Nemčiji dejansko veliko prispevala konzervativnejša taktika
pri izbiri pnevmatik, ki jih je na progo pripeljal Bridgestone.
Moštva bodo v prihajajočih dneh večino pozornosti usmerila na razvoj aerodinamike. McLaren je
vnovič v poziciji, ko mora loviti Ferrarijeve izboljšave. Večji razvojni moment, ki ga je imel po
dirki v Kanadi, je v zadnjih dveh dirkah skopnel. Če se McLaren želi približati hitrosti in
impulzivnosti, ki jo je na Madžarskem pokazal Ferrari, bo moral v razvoj spet investirati večjo
energijo od Italijanov.
|
Najvidnejša novost na Ferrariju je novi pokrov motorja, t. i. plavut morskega
psa. © AFP
|
|
Najpomembnejše inovacije je Ferrari vnesel v osrednji del dirkalnika. Na dirki za VN
Nemčije je ob odprtini za hlajenje motorja dodal horizontalni krilci, ki zmanšujeta vibracije in
tok zraka usmerjata proti zadnjemu delu dirkalnika. Na dirki za VN Madžarske pa je bila najvidnejša
novost na dirkalniku F2008 spremenjen pokrov motorja, z izrazitim zaobljenim krilcem, ki je
oblikovano podobno kot pri
Red Bullu
,
Renaultu
,
Toro Rossu
in
Force Indii
. Podaljšana vertikalna ploskev omogoča večjo stabilnost pri visokih
hitrostih na ravnini in zmanjšuje turbolence, ki na bolidu nastajajo zaradi uhajanja zraka iz
hladilikov motorja. Druga pomembna novost, ki jo je Ferrari pokazal na dirki za VN Madžarske, sta
osrednja vertikalna zaključka ob zadnji osi dirkalnika, ki pomagata povečati pritisk zraka na
zadnje krilce in boljši oprijem dirkalnika.
Pri McLaren Marcedesu so na prejšnji dirki največjo pozornost namenili prednjemu delu
dirkalnika. Poudarjena zavihka na zgornjem delu nosu sta omogočila ustreznejši pretok zraka od
osrednjega dela dirkalnika proti zadnji osi. Njun vpliv je občuten v povečanemu tlaku vzdolž trupa
dirkalnika, ki povzroča boljši oprijem. Druga pomembnejša novost se nahaja na prednjem krilcu. Pod
nos dirkalnika je postavljena dodatna aerodinamična stopnica, ki zrak usmerja proti zgornjim
krilcem pod kotom 30 stopinj. Na ta način je omogočeno ostrejše krmiljenje prednjega dela
dirkalnika. Podobnim spremembam kot si jih je na pokrovu dirkalnika omislil Ferrari, pa so se pri
McLarnu odrekli. Na testiranjih, so namreč ugotovili, da bi omenjena izboljšava zmanjšala učinek
drugih aerodinamičnih inovacij.
|
McLaren Mercedes je na zadnjih dirkah nosu dirkalnika dodal dodatne zavihke.
© AFP
|
|
Pred dnevi je
Bridgestone
objavil kakšne zmesi pnevmatik bo pripeljal na zaključne dirke
letošnje sezone. V Valencii in Singapurju bodo dirkači vozili z mehkimi in super mehkimi, v Fujiju
in Interlagosu s srednjimi in mehkimi, v Spa-Francorschamsu, Monzi in Šanghaju pa s trdimi in
srednje trdimi pnevmatikami. Na čelu kritikov Bridgestoneove odločitve, je Ferrari. Moštvo iz
Maranella je pri razvoju dirkalnika od nekdaj bolj naklonjeno rahlemu podkrmarjenju, zaradi česar
pa je njihov dirkalnik neagresiven do pnevmatik in v hladnješih razmerah potrebuje več časa za to,
da bi jih ogrel na optimalno temperaturo. Povečano število stez na katerih se bo vozilo na trdih
plevmatikah, je precej bolj po godu McLaren Marcedesa. Zaradi usmerjenosti k rahlemu nadkrmarjenju
in posledično k bolj agresivni porabi pnevmatik, lahko McLaren Marcedes veliko lahkotneje gleda na
prihajajoče dirke.
Med prvouvrščenim Lewisom Hamiltonom in tretjeuvrščenim Felipejem Masso je pred VN Valencie
vsega osem točk razlike. Če se spomnimo razpleta prejšnje sezone, lahko ugotovimo, da je v tekmi za
naslov prvaka zares vse odprto. O končnem zmagovalcu bodo ob izboljšani aerodinamiki odločale tudi
vremenske razmere na posameznem dirkališču.