Šport > Moto športi
19 ogledov

Ognjevite priprave na zaključni del sezone

hungaro_massa_hamilton_prviovinek_afp Žurnal24 main
Dirkači in mehaniki uživajo na počitku, delo v tovarnah pa poteka s polno močjo. Zaradi izenačenosti sta za izboljšavo dirkalnikov posebno motivirana Ferrari in McLaren Mercedes.
 

Točkovanje pred Valencio

1. L. Hamilton 62 točk
2. K. Räikkönen 57
3. F. Massa 54
4. R. Kubica 49
5. N. Heidfeld 41

Na VN Madžarske se je dokazalo, da razlike med Ferrarijem in McLaren Marcedesom ostajajo minimalne in da na prednost ene ali druge ekipe lahko vplivajo tudi trenutne spemembe razmer na stezi. Ob koncu dirke za VN Nemčije, se je zdelo, da se je odnos moči odločno prevesil v prid McLarna in da bo Lewisa Hamiltona na poti do prvega naslova prvaka, zelo težko ustaviti. Ob koncu dirke na Hungaroringu pa je izkazalo, da je bilo veselje Angležev nekoliko preuranjeno. Felipe Massa je z izjemnim startom opozoril je na to, da je Ferrarijev bolid zelo močan in da je k dominaciji McLarna v Nemčiji dejansko veliko prispevala konzervativnejša taktika pri izbiri pnevmatik, ki jih je na progo pripeljal Bridgestone.

Moštva bodo v prihajajočih dneh večino pozornosti usmerila na razvoj aerodinamike. McLaren je vnovič v poziciji, ko mora loviti Ferrarijeve izboljšave. Večji razvojni moment, ki ga je imel po dirki v Kanadi, je v zadnjih dveh dirkah skopnel. Če se McLaren želi približati hitrosti in impulzivnosti, ki jo je na Madžarskem pokazal Ferrari, bo moral v razvoj spet investirati večjo energijo od Italijanov.

Najvidnejša novost na Ferrariju je novi pokrov motorja, t. i. plavut morskega psa. © AFP

 

 
 

Dirkalnik bomo skušali pripraviti tako, da bodo imele spremembe vremena nanjprecej manjši učinek.

Stefano Domenicali

 
Najpomembnejše inovacije je Ferrari vnesel v osrednji del dirkalnika. Na dirki za VN Nemčije je ob odprtini za hlajenje motorja dodal horizontalni krilci, ki zmanšujeta vibracije in tok zraka usmerjata proti zadnjemu delu dirkalnika. Na dirki za VN Madžarske pa je bila najvidnejša novost na dirkalniku F2008 spremenjen pokrov motorja, z izrazitim zaobljenim krilcem, ki je oblikovano podobno kot pri Red Bullu , Renaultu , Toro Rossu in Force Indii . Podaljšana vertikalna ploskev omogoča večjo stabilnost pri visokih hitrostih na ravnini in zmanjšuje turbolence, ki na bolidu nastajajo zaradi uhajanja zraka iz hladilikov motorja. Druga pomembna novost, ki jo je Ferrari pokazal na dirki za VN Madžarske, sta osrednja vertikalna zaključka ob zadnji osi dirkalnika, ki pomagata povečati pritisk zraka na zadnje krilce in boljši oprijem dirkalnika.

 
 

Naš razvojni oddelek pospešeno izdeluje nove dele dirkalnika. Prepričan sem, da boste na petkovih treningih v Valencii lahko opazili marsikatero novost.

Martin Whitmarsh

 
Pri McLaren Marcedesu so na prejšnji dirki največjo pozornost namenili prednjemu delu dirkalnika. Poudarjena zavihka na zgornjem delu nosu sta omogočila ustreznejši pretok zraka od osrednjega dela dirkalnika proti zadnji osi. Njun vpliv je občuten v povečanemu tlaku vzdolž trupa dirkalnika, ki povzroča boljši oprijem. Druga pomembnejša novost se nahaja na prednjem krilcu. Pod nos dirkalnika je postavljena dodatna aerodinamična stopnica, ki zrak usmerja proti zgornjim krilcem pod kotom 30 stopinj. Na ta način je omogočeno ostrejše krmiljenje prednjega dela dirkalnika. Podobnim spremembam kot si jih je na pokrovu dirkalnika omislil Ferrari, pa so se pri McLarnu odrekli. Na testiranjih, so namreč ugotovili, da bi omenjena izboljšava zmanjšala učinek drugih aerodinamičnih inovacij.

McLaren Mercedes je na zadnjih dirkah nosu dirkalnika dodal dodatne zavihke. © AFP

 

Pred dnevi je Bridgestone objavil kakšne zmesi pnevmatik bo pripeljal na zaključne dirke letošnje sezone. V Valencii in Singapurju bodo dirkači vozili z mehkimi in super mehkimi, v Fujiju in Interlagosu s srednjimi in mehkimi, v Spa-Francorschamsu, Monzi in Šanghaju pa s trdimi in srednje trdimi pnevmatikami. Na čelu kritikov Bridgestoneove odločitve, je Ferrari. Moštvo iz Maranella je pri razvoju dirkalnika od nekdaj bolj naklonjeno rahlemu podkrmarjenju, zaradi česar pa je njihov dirkalnik neagresiven do pnevmatik in v hladnješih razmerah potrebuje več časa za to, da bi jih ogrel na optimalno temperaturo. Povečano število stez na katerih se bo vozilo na trdih plevmatikah, je precej bolj po godu McLaren Marcedesa. Zaradi usmerjenosti k rahlemu nadkrmarjenju in posledično k bolj agresivni porabi pnevmatik, lahko McLaren Marcedes veliko lahkotneje gleda na prihajajoče dirke.

 

Preberite še

Čas za deloven dopust
Pnevmatike: Prednost srebrnih, šibkost rdečih?

Med prvouvrščenim Lewisom Hamiltonom in tretjeuvrščenim Felipejem Masso je pred VN Valencie vsega osem točk razlike. Če se spomnimo razpleta prejšnje sezone, lahko ugotovimo, da je v tekmi za naslov prvaka zares vse odprto. O končnem zmagovalcu bodo ob izboljšani aerodinamiki odločale tudi vremenske razmere na posameznem dirkališču.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.