V zadnjih dneh na družbenih omrežjih kroži videoposnetek, ki je postal prava senzacija. Na njem vidimo slovenskega reli voznika, ki zleti s ceste naravnost v vinograd. Čeprav se videoposnetek širi ob spremljavi zabavne glasbe in se marsikateremu Slovencu celo zdi smešen, se za njim skriva nekaj veliko resnejšega – spremljamo trenutek, ki bi se lahko končal precej bolj tragično.
Rally po slovensko😂😂😂
Objavil/a Slovenske smešne scene dne Nedelja, 6. april 2025
Ko smo pod drobnogled vzeli okoliščine tega dogodka, smo ugotovili, da gre za nesrečo, ki se je zgodila med uradnim tekmovanjem v Avstriji. Slovenski reli voznik Mitja Glasenčnik je izgubil nadzor nad vozilom na enem od zahtevnejših odsekov proge, kar je privedlo do dramatičnega izleta s ceste. K sreči sta tako Glasenčnik kot njegov sovoznik Matej Pistotnik nesrečo preživela brez poškodb.
Zakaj je prišlo do nesreče?
Do nesreče je prišlo 28. marca na Reliju Rebenland, ki je potekal v okolici kraja Leutschach blizu slovenske meje. Voznik Mitja Glasenčnik, ki je pristal med trto, je za Žurnal24 pojasnil, da je bila cesta zelo spolzka: "Velik vpliv na dogodek je imela sama cesta – bila je res spolzka in umazana od zemlje in peska od vozil, ki so štartala pred nama, kar pa je zelo težko oceniti, dokler ne prideš do samega zavoja."
Vozil je v peti prestavi s hitrostjo približno 140 kilometrov na uro in napačno ocenil zavoj: "Zaviral sem kasneje, kot bi moral." Ko je ugotovil, da je prehiter, je močneje zaviral, kar je povzročilo blokado vseh štirih koles – dirkalniki namreč nimajo pomagal, kot je ABS. Nesreči se ni mogel izogniti.
Rebenland Rallye prvi kilometri po mokrem z novim avtom, novimi gumami, nekaj metrov prepozen na bremzanju in imamo rezultat. Matej Glasenčnik in Denis Smit Rogel hvala za vse! Eurolinia d.o.o / Papp / Arko Shipping / Ličerija Klemen Kumar / Detajler.si / Os-cars / Avtouri / Avtovleka Rogel / ASP d.o.o. / Hankook Tire Global / AMTK Velenje
Objavil/a Mitja Glasenčnik Racing dne Sobota, 29. marec 2025
"Največji krivec za nesrečo sem jaz, vozil sem na svojih limitih, ker sem se boril za sekunde. Zagotovo pa bi z več kilometri z avtomobilom in temi pnevmatikami lahko bila zgodba drugačna," je Glasenčnik prevzel popolno odgovornost za nesrečo, ob tem pa je priznal, da sta bila z njegovim sovoznikom Pistotnikom na tej dirki v novem avtomobilu z novimi pnevmatikami, kar je dodatno otežilo nadzor nad vozilom.
"To je bila najina prva dirka z novim avtomobilom, ki spada v drugo kategorijo kot prejšnji. Vsega skupaj sva z novim avtomobilom naredila okrog 100 kilometrov na testih pred samim relijem. Pnevmatike pa sva vozila prvič," nam je povedal, da kljub izkušnjam vsaka sprememba v dirkalniku zahteva prilagajanje, ki lahko vpliva na potek dirke. Glasenčnik in njegov sovoznik Pistotnik sta sicer izkušena voznika relija: tekmujeta že četrto leto, za njima je skupno 28 nastopov na slovenskih in tujih relijih.
Nastala je velika škoda
Kljub dramatičnemu koncu v vinogradu sta bila tako on kot njegov sovoznik nepoškodovana – česar pa ne moremo trditi za trto. Škoda na pridelku zaradi nesreče ni zanemarljiva.
"Sam lastnik je pristopil do naju takoj po nesreči, bil je zelo prijazen in naju tudi povabil pod streho. Seveda ni bil ravno vesel ob vsej škodi, ki je nastala, ampak nama je povedal, da nisva prva, ki sva mu zapeljala v vinograd, in pa da naj ne skrbiva, saj je vse zavarovano iz strani organizatorja. Se zavedam, da je povzročena škoda ogromna in bi jo v primeru, da ne bi bilo zavarovano, tudi sam poravnal," Glasenčnik priznava, da mu ni vseeno za škodo, ki jo je povzročil.
Skupil jo je tudi (nov) tekmovalni avtomobil. Poškodbe na vozilu po nesreči niso majhne, popravilo pa bo zahtevalo tako čas kot finančni vložek. Ker škoda na avtomobilu ni krita s strani organizatorja, bo moral stroške popravila kriti Glasenčnik sam: "Po večini imajo vozila – zaradi zelo visokih premij – samo osnovno zavarovanje in v primeru nesreče vsi stroški popravila padejo na lastnika vozila."
Nesreča je pustila (psihološke) posledice
Čeprav voznik ni bil poškodovan fizično, takšna nesreča pusti posledice – predvsem v psihološkem smislu, saj lahko vpliva na samozavest in nadaljnje nastope: "Vsaka nesreča pusti za sabo neki vpliv na glavo in posledično na samo hitrost, ki se navadno odraža na naslednjih tekmovanjih."
Pri tem pa nikakor ne pomaga, da je videoposnetek nesreče postal viralen in se marsikdo zabava na njegov račun. "Mi je zanimivo, da po družbenih omrežjih vedno zaokrožijo slabe strani tega športa in skoraj nikoli dobre strani res vrhunskih športnikov, ki jih imamo v Sloveniji. Vsekakor večina ljudi ta šport dojema kot neko nevarno divjanje po cestah," Glasenčnik poudarja, da je reli resen in nevaren šport.
Kljub viralnemu posnetku, vsem zloveščim komentarjem in stiski, ki jo zaradi nesreče še vedno občuti Glasenčnik, ostaja osredotočen na prihodnje izzive. Reli ostaja njegov šport, njegova strast – in čeprav se internet trenutno zabava na njegov račun, obljublja, da se bo kmalu spet usedel za volan in pritiskal na plin.
Reli ni le divjanje po cesti: gre za resen in nevaren šport
Reli tekmovanja niso le divjanje po cesti. Prinašajo ogromno tveganj in voznikom predstavljajo velik fizični in psihični izziv. Tekmovanja potekajo v vseh vremenskih razmerah, organizatorji pa jih redko odpovejo, razen v ekstremnih primerih. Tako se tudi nesreče na takšnih tekmovanjih dogajajo pogosto.
Dan pred samim relijem vozniki dobijo tako imenovano potno knjigo, kjer najdejo vse tekmovalne proge – tako imenovane brzince – in tudi ceste, ki te brzince povezujejo. S civilnim avtomobilom imajo vozniki možnost trikrat peljati čez brzince in si narediti zapiske, ki jih potem uporabijo za tekmovanje. Vožnja s civilnim avtomobilom poteka po cestnoprometnih predpisih in seveda po omejitvah, ker se "popis ceste" izvaja na odprtih cestah, kjer so tudi ostali udeleženci v prometu. Tako se po teh cestah vozniki peljejo v tekmovalnem vozilu prvič šele na dan dirkanja, kar pomeni, da so hitrosti dosti večje kot pa na popisu ceste s civilnim vozilom. Vožnja po teh cestah pred samim relijem je strogo prepovedana in se tudi kaznuje iz strani organizatorja relija.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Lepo od voznika, da je priznal krivdo, ponavadi je kriv sovoznik.
V redu, za nazaj ni nič za razmišljati. Sreča, da ni bilo kandelabra, drevesa, skal... samo naprej in srečno