Šport > Moto športi
11 ogledov

"S Ferrarijem je nekaj zelo narobe"

niko_mihelic3_petko Žurnal24 main
Po koncu sezone v formuli 1, v kateri se je s prvim naslovom okitil Jenson Button in moštvo Rossa Brawna, smo za komentar poprosili strokovnega komentatorja Nika Miheliča.

Prvak je postal Jenson Button. Zadnjič je zmagal maja v Turčiji. Je zasluženo prvak?
Button je prvak postal zasluženo, ker je v celi sezoni zbral največ točk. Letošnja sezona se je začela s povsem novimi pravili. Ross Brawn je izkoristil to, kar mu je bilo omogočeno. Pripravil je dirkalnik brez sistema KERS. Mednarodna avtomobilistična organizacija je podobno, kot bo v prihodnjem letu, vendar na drugem področju, napravila napako, da je za eno tekmovanje uvedla dvojna merila. Tisti, ki so imeli denar, so se osredotočili na sistem KERS (Ferrari, McLaren, BMW, Sauber, Toyota in Williams), medtem ko so se ostali, ki tega denarja niso imeli, osredotočili na avtomobil. Pokazalo se je, da je bilo bistveno pomembneje na začetku sezone imeti boljšo aerodinamiko in podvozje, kot pa dodatnih 80 konjskih moči za 6,6 sekunde. Vsi sistemi dolgo niso delovali tako, kot bi bilo potrebno, in tako, kot so si nekateri predstavljali. Tu sta si moštvo Rossa Brawna in voznik Jenson Button privozila zalogo točk, ki je zadostovala za naslova med konstruktorji in vozniki. V okvirih teh pravil sta Button in Brawn zasluženo prvaka.

Ross Brawn je rešil ekipo Honde, izkoristil spremembe pravil in unovčil svoje znanje za zmagoviti dirkalnik. Je on glavni junak leta ali pa si zasluge za uspeh lahko pripiše tudi Honda, ki je lani financirala njegovo delo?
Honda se lahko tolče po glavi, da je odšla iz formule ena in da je končala sodelovanje z Brawnom. Sicer je težko govoriti ali bi bilo moštvo brez Mercedesovega motorja tako uspešno ali ne, vendar pa je bil avtomobil definitivno hiter. Ross Brawn je zagotovo najbolj zaslužen za uspeh, tudi Michael Schumacher bi bil težko svetovni prvak brez njega.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Lani je bil prvak Lewis Hamilton, letos Button. Oba Britanca. Tudi njuni moštvi sta v osnovi britanski, z nekaj "nemških konjev". Ferrari pod Italijani očitno ni več tak, kot je bil pod Jeanom Todtom in Brawnom. Je v formuli ena znova VB dominantna sila, kot je nekoč že bila?
Letošnja sezona kaže, da temu je tako. Kako bo naprej, bomo videli. Prepričan sem, da je Ferrari napravil napako, ker je naenkrat odpustil vse. Če se je že Jean Todt naveličal dirkanja, bi bilo potrebno Rossu Brawnu dati vso podporo in prazen ček, na katerega bi sam vpisal številko, ki bi si jo zaželel in na ta način ostal pri Ferrariju. Luca di Montezemolo je bil očitno prepričan, da so se mladi Italijani naučili dovolj, da lahko nadaljujejo to, kar je storil Jean Todt z Michaelom Schumacherjem in Rossom Brawnom. Vprašanje je, kdaj bodo rdeči spet na vrhu.

Ob Buttnu sta letos izstopala Sebastian Vettel in Rubens Barrichello. Veteran in mulc. Kakšen vtis sta pustila na vas?
Barrichello ni presenetil, ker je v začetku sezone sedel v najhitrejšem avtomobilu. Sebastien Vettel je naslednik Schumacherja, vendar pa so mu predvsem nemški mediji in javnost naložili pretežko breme. Veliko bolje bi bilo, če bi ga v letošnji sezoni pustili pri miru. Ne smemo pozabiti, da je v lanski sezoni prvič sedel v dirkalniku formule ena in v Monzi zmagal s Torom Rossom. Letos je bil prvič v celi sezoni za volanom dirkalnega avtomobila. Je pa Vettel zagotovo trenutno najbolj talentiran dirkač, ki se je dokazal. Če bo imel v prihodnji sezoni dobre pogoje, se bo zagotovo boril za naslov svetovnega prvaka.

Ferrari in McLaren Mercedes sta gonilni sili formule 1. Letos z izjemo nekaj dirk nista bili v ospredju. Je bilo to dobro za formulo 1?
Gledano v celoti se v formuli ena nihče ne obremenjuje s tem, kdo je svetovni prvak. McLaren se je bistveno prej pobral kot Ferrari. Prihodnje leto bo zelo zanimivo, kako se bo Alonso znašel v rdečem avtomobilu. To, kar je kazal Ferrari ob koncu, kaže na to, da je z dirkalnikom nekaj zelo zelo narobe. Veliko vprašanje je, če bo lahko Alonso pripeljal rdeče pod vrh.

Formula ena je letos postala bolj raznovrstna, zmagovala so nova moštva, novi obrazi; a to na gledanost in klikanost najbrž ni imelo posebno dobrega vpliva, saj večina še vedno navija za rdeče in srebrne.
V formuli ena je največja težava, da ni dovolj prehitevanj, da ni dovolj atraktivnih dirk. Če se na zadnji dirki Hamiltonu ne bi pokvaril dirkalnik, bi bil od starta do cilja v vodstvu. Če navijači dve uri čakajo, da se nekaj zgodi, je to zelo podobno temu, kot da bi imel ribič po dveh urah lovljenja prazno mrežo.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Pred sezono se je govorilo le o novih pravilih: aerodinamika, pnevmatike brez profila, sistem Kers … Vsi smo pričakovali več prehitevanj, a jih z izjemo nekaj dirk ni bilo. So bile spremembe torej povsem neuspešne oziroma metanje denarja skozi okno?
Formula ena in denar je poglavje zase. Zadnja dirka v Abu Dabiju se je dogajala na objektu, vrednem 800 milijonov dolarjev. Formula ena živi od tega, da je reklamni pano. Kdor sodeluje z zmagovalci, dobi zelo veliko, v nasprotnem je davek zelo visok. Kakorkoli že, vedno bo dovolj denarja, da bomo videli 17 dirk. Tu govoriti o varčevanju je smešno. Sezona bo ostala v spominu, da je Ross Brawn edini, ki je v prvi sezoni z nekim moštvom postal tudi svetovni prvak.

V zakulisju sta sezono zaznamovala napoved odhoda BMW-ja in Renaultev škandal z lanskega Singapurja. Kaj to dvoje pomeni za prihodnost formule 1?
Odhod BMW-ja ne pomeni nič. To je moštvo, ki je v formulo eno prišlo preko Sauberja. V začetku leta so napravili napako, ker z Ecclestonom niso podpisali pogodbe, ki bi jim zagotovila približno 43 milijonov dolarjev. Računali so, da bo formula ena pod vodstvom Ecclestona razpadla in da bo nastalo drugo tekmovanje, kjer bodo tekmovali veliki proizvajalci. Kar zadeva Renault in Flavia Briatoreja, pa prav nikomur ni žal, da je Italijan zapustil formulo ena. Delal je v svojem ali drugem imenu za svoj žep. Žalostno je, da se je to zgodilo, vendar pa se s tem nihče ne obremenjuje, tako kot ne s škandalom Maxa Mosleyja. Formula teče naprej, ker gre za prevelik posel.

V drugem delu intervjuja smo Miheliča povprašali o pričakovanjih za 2010. Ali res ne stavi na Alonsa in Ferrarija? Kliknite na povezavo desno zgoraj.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.