Šport > Moto športi
0 ogledov

Skrbi Ferrarija, favorit Red Bull

VN Malezije je bila za Fernanda Alonsa najtežja dirka v karieri, saj je od start Žurnal24 main
Po tretji dirki formule 1 je čas za prvo analizo. Red Bull je najhitrejši, a zavrača vlogo favorita. Ferrari ima največ točk, pa tudi največ skrbi. McLaren vse boljši. Mercedes pod pritiskom. Razočaranje Sauber.

Spet smo v igri in polni samozavesti.
Sebastian Vettel
Najhitrejši
Sebastian Vettel je v tretjem poskusu le dosegel prvo zmago letos. Ni dvoma, da ima Red Bull najhitrejši dirkalnik in zato ne potrebujejo niti t. i. f-ducka (dodatni aerodinamični element, ki ga ima McLaren in ga želi večina preostalih ekip, Red Bull pa ostaja do te rešitve zadržan). Očitno je dovolj močan tudi Renaultov motor, za katerega so trdili, da ni na ravni Mercedesovega in Ferrarijevega. Še naprej ostaja vroče vprašanje gibljivega vzmetenja, ki jim ga očita McLaren. "Nimamo ga in pika," je v ponedeljek ponovil vodja moštva, Christian Horner. Fia kljub obtožbam ni posredovala. Na prvih dveh dirkah so imeli težave z vzdržljivostjo, a trdijo, da vedo, za kaj je šlo in bodo zdaj te le še preteklost. Na nedeljski VN Malezije sta tako Vettel kot drugi Mark Webber dokazala svoje dirkaške kvalitete in tako pred nadaljevanjem sezone bikci veljajo za prvega favorita za oba naslova prvaka. "Po prvih dveh dirkah smo bili nekoliko zagrenjeni, a smo ostali mirni in osredotočeni. To nedeljo pa sta bila oba dirkalnika brezhibna. Spet smo v igri in polni samozavesti," poudarja Vettel. Horner ostaja previdnejši: "Spoštujemo tekmece in šele zdaj smo prepričani, da se lahko zoperstavimo McLarnu in Ferrariju. Nismo pa v vodstvu nobenega od seštevkov in tako nismo favoriti." 

Ko imaš težave z vzdržljivostjo, je to velika skrb.
Stefano Domenicali
Vodilni
Felipe Massa še brez zmage letos in njegov Ferrari sta vodilna v točkovanju, a v taboru rdečih skrbi ne manjka. Težave z motorjem so se začele že na uvodni VN Bahrajna, ko so ga obema dirkačema preventivno zamenjali. Minulo nedeljo je v oblaku belega dima motor v dirkalniku Fernanda Alonsa dejansko izdihnil. V sezoni lahko vsak dirkač uporabi osem motorjev (nato sledijo kazni). "Ko imaš težave z vzdržljivostjo, je to velika skrb. Poskrbeti moramo, da jih rešimo čim prej," opozarja vodja Ferrarija, Stefano Domenicali. Na VN Malezije se je pojavila še težava z menjalnikom. Čeprav je v nedeljo izgubil skupno vodstvo in z obupano potezo prehitevanja skuril motor, si Alonso zasluži pohvalo, saj je celotno dirko odpeljal s pokvarjenim menjalnikom. Kot je dejal, je bila to njegova najtežja dirka v karieri, a pred nadaljevanjem sezone ostaja optimist: "Že res, da je imel Red Bull tri pole positione, ne pa treh zmag. Na dirki smo bili hitri tako v Bahrajnu kot v Avstraliji. V Maleziji je bila dirka čudna, saj smo naredili napako na kvalifikacijah. Sam nisem niti malo zaskrbljen." 

Zasledovalca
Mercedes in McLaren trdo delata, da bi ujela stik z Red Bullom in Ferrarijem. Mercedes bo na VN Španije pripeljal občutno izboljšan dirkalnik (predvsem aerodinamično). Če tudi ta do junija ne bo obrodil sadov, se bodo že poleti posvetili delu na dirkalniku za 2011. McLaren je vse hitrejši, dirkača imata le težave z obvladovanjem dirkalnika in zato je Jenson Button že v Angliji, da bi inženirjem pomagal pri odpravljanju težave (večina dirkačev ostaja v Aziji, kjer naslednji konec tedna sledi VN Kitajske). V obeh ekipah je zelo zanimiv dvoboj dirkačev. Pri McLarnu ga točkovno dobiva Button, a Lewis Hamilton je na dveh dirkah, ko se je prebijal iz ozadja, pokazal vrsto izjemnih dirkaških sposobnosti. Pri Mercedesu ima Nico Rosberg kar 26 točk več od Michaela Schumacherja. Nico pravi, da je tako dober, ker je njegov moštveni kolega sedemkratni prvak. Michael je bil na VN Malezije prvič letos razočaran, nemški mediji pa so še naprej kritični do njega, saj na stezi še ni pokazal, zakaj ima toliko lovorik. 

Kubica je v težkih časih velika pridobitev.
Eric Boullier
Presenečenja
Ekipe Renaulta po popolni reorganizaciji nihče ni jemal resno. A Robert Kubica je s tretjim in četrtim mestom (res je, da je izkoristil tudi vreme in napake dirkačev velike četverice) dokazal potencial dirkalnika, predvsem pa svoje dirkaške sposobnosti. Vitalij Petrov dirke sicer še ni končal, a je v Sepangu pokazal nekaj izvrstnih dvobojev in upravičil svoje mesto v formuli 1. "Robert je zelo željan dokazovanja in je zelo predan moštvu, za katero je v težkih časih velika pridobitev," vlogo Kubice izpostavlja vodja Renaulta Eric Boullier. Dirkači malčkov Force Indie in Tora Rossa so bili trn v peti številnim dirkačem velikih moštev. S Ferrarijevim in Mercedesovim motorjem so na ravninah tako hitri, da jih veliki z aerodinamično boljšim dirkalnikom ne morejo prehiteti. 

Razočaranji
Williams in še posebej Sauber sta na testiranjih obetala veliko. Prvi so na kvalifikacijah še kar solidni, na dirki pa občutno prepočasni. Očitno tudi Cosworthov motor še ni dovolj dober. Sauber ne le, da ni dovolj hiter, ima celo več tehničnih okvar kot nova moštva. Na prvih treh dirkah je cilj videl le en njihov dirkalnik. Na zadnji dirki je tako Kamuiju Kobajašiju kot Pedru de la Rosi odpovedal motor (slednjemu še pred startom), medtem ko so težavo s prednjim krilcem že odpravili (v Avstraliji je Kobajašiju preprosto odpadlo).

Mislimo, da smo naredili velik korak naprej.
Mike Gascoyne
Novinci
Od prve do tretje dirke je napredek očiten. Lotus in Virgin sta približno štiri sekunde za najboljšimi, po tihem pa se že spogledujeta z bitko s Sauberjem in Williamsom. "Mislimo, da smo naredili velik korak naprej, a žal na dirkah tega ne znamo pokazati," meni vodja Lotusa, Mike Gascoyne. Hispania je bila na prvi dirki 11 sekund za najboljšimi, zdaj je vse bliže Virginu in Lotusu, kar je velik dosežek, saj tudi sami priznavajo, da je njihov dirkalnik zastarel in v osnovi nekonkurenčen. Zanje je uspeh že, da so z več krogi zaostanka z obema dirkalnikoma videli cilj na VN Malezije.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.