Zaradi parkinskonove bolezni je v torek 26. avgusta umrl nekdanji ameriški dirkač Phil Hill. Sodil je med peščico voznikov, ki v kokpitu formule 1 niso doživeli resnejše nesreče.
|
Phill Hill
|
Število naslovov prvaka v F1: 1 (1961)
Število zmag v F1: 3
Najboljša startna mesta: 6
Najhitrejši krogi: 6
|
Na Hillovo smrt so se prvi odzvali predstavniki
Ferrarija
.
Luca di Montezemolo
je Hilla označil za velikega voznika, ki je dejavno prispeval
k razvoju moštva in bil eden ključnih stebrov pri pisanju zgodovine rdečih. Na tiskovni konferenci
je di Montezemolo v prepoznavnem slogu dejal, da bo pogrešal predvsem njegovo strast in ljubezen do
Ferrarija.
Za razliko od moštvenega kolega
Wolfanga von Tripsa
, ki je ljubil adrenalin in hojo v soju žarometov, je bil Hill
introvertiran, pogosto nervozen in pod vplivom močnega manjvrednostnega kompleksa vselej zadržan.
Rad se je izogibal medijem in ljudem na splošno. Ljubil je umetnost in bil navdušen nad opero.
Enzo Ferrari
je ob njegovem prihodu v Italijo dejal, da značajsko ni dovolj trden
in da ni iz testa za pravega dirkača. Kljub temu pa mu je leta 1958 - po smrti
Luigija Mussa
in
Petra Collinsa
- le dal priložnost. Pomemben delež je pri tem ob Hillovem
dirkaškem talentu imelo tudi njegovo odlično poznavanje dirkalnika. Mehanika ga je od nekdaj
zanimala, kar mu je pomagalo tako pri določanju nastavitev, kot pri samem razumevanju specifičnih
obremenitev, ki jih je na dirkalnik imela določena steza.
|
Na drikah formule 1 je Hill slavil trikrat.
|
|
Pri Ferrariju je Hill odvozil svojo prvo sezono v formuli ena, osvojil svojo prvo dirko in
tudi edinkrat postal prvak. Statistika njegove kariere ni tako impresivna, kot je impresivno
dejstvo, da je z izjemnima zmagama na VN Belgije in VN Italije postal prvak ob dirkaških legendah
kot so
Wolfgang von Trips
,
Stirling Moss
,
Jim Clark
,
John Sutres
in J
ack Brabham
.
V sezoni 1961 je Ferrari izdelal model 156 – dirkalnik, ki je bil superioren tako v moči
motorja, kot v aerodinamiki. Morskemu psu podoben nos, na katerem sta bili dve bočni hladilni
odprtini, je omogočil odlično vodljivost dirkalnika in ekskluziven moštveni dvoboj za naslov
prvaka. Na otvoritveni dirki sezone je zmagal Stirling Moss v dirkalniku
Roba Walkerja
, Hill in von Trips pa sta zasedla tretje in četrto mesto. Hill je
bil od von Tripsa boljši še v Spaju, na preostalih dirkah pa je bil za odtenek boljši von Trips.
Zmagal je na VN Nizozemske in na VN Velike Britanije, od Hilla pa je bil boljši tudi na VN Nemčije.
O prvaku je odločala legendarna dirka v Monzi. Dirka, ki jo je Hill prepričljivo dobil, von Trips
pa je v hudi nesreči umrl in ob izletu s steze ubil še 13 ljudi. Kljub dejstvu, da Hill na zadnji
dirki sezone sploh ni nastopil, je leta 1961 postal prvak.
Hillova dirkaška pot se je po osvojitvi naslova začela strmo spuščati. Od zmage v
Monzi
do konca sezone 1965, ko je prenehal z aktivnim dirkanjem, je osvojil le še
dve tretji in eno drugo mesto. Po koncu karjere se je zaposlil kot komentator na televizijski
postaji ABC Wide World of Sport in kot novinar na reviji Road and Track Magazine. Po upokojitvi se
je posvetil predvsem zbiranju in proučevanju dirkalnih prototipov in na svojem posestvu na Peble
Beachu naredil obsežno muzejsko zbirko.