Šport > Moto športi
9 ogledov

Smrt dirkaškega posebneža

Phill Hill v dirkalniku 156 F1 (sezona 1961). Žurnal24 main
Zaradi parkinskonove bolezni je v torek 26. avgusta umrl nekdanji ameriški dirkač Phil Hill. Sodil je med peščico voznikov, ki v kokpitu formule 1 niso doživeli resnejše nesreče.
 

Phill Hill

Število naslovov prvaka v F1: 1 (1961)
Število zmag v F1: 3
Najboljša startna mesta: 6
Najhitrejši krogi: 6

Na Hillovo smrt so se prvi odzvali predstavniki Ferrarija . Luca di Montezemolo je Hilla označil za velikega voznika, ki je dejavno prispeval k razvoju moštva in bil eden ključnih stebrov pri pisanju zgodovine rdečih. Na tiskovni konferenci je di Montezemolo v prepoznavnem slogu dejal, da bo pogrešal predvsem njegovo strast in ljubezen do Ferrarija.

 
 

Sedenje v kokpitu me naredi sebičnega, razdražljivega in defenzivnega. Če bi ob izhodu iz športa lahko obdržal vsaj del svojega značaja, bi z dirkanjem prenehal takoj!

Phil Hill

 
Za razliko od moštvenega kolega Wolfanga von Tripsa , ki je ljubil adrenalin in hojo v soju žarometov, je bil Hill introvertiran, pogosto nervozen in pod vplivom močnega manjvrednostnega kompleksa vselej zadržan. Rad se je izogibal medijem in ljudem na splošno. Ljubil je umetnost in bil navdušen nad opero. Enzo Ferrari je ob njegovem prihodu v Italijo dejal, da značajsko ni dovolj trden in da ni iz testa za pravega dirkača. Kljub temu pa mu je leta 1958 - po smrti Luigija Mussa in Petra Collinsa - le dal priložnost. Pomemben delež je pri tem ob Hillovem dirkaškem talentu imelo tudi njegovo odlično poznavanje dirkalnika. Mehanika ga je od nekdaj zanimala, kar mu je pomagalo tako pri določanju nastavitev, kot pri samem razumevanju specifičnih obremenitev, ki jih je na dirkalnik imela določena steza.

Na drikah formule 1 je Hill slavil trikrat.

 
Pri Ferrariju je Hill odvozil svojo prvo sezono v formuli ena, osvojil svojo prvo dirko in tudi edinkrat postal prvak. Statistika njegove kariere ni tako impresivna, kot je impresivno dejstvo, da je z izjemnima zmagama na VN Belgije in VN Italije postal prvak ob dirkaških legendah kot so Wolfgang von Trips , Stirling Moss , Jim Clark , John Sutres in J ack Brabham .

V sezoni 1961 je Ferrari izdelal model 156 – dirkalnik, ki je bil superioren tako v moči motorja, kot v aerodinamiki. Morskemu psu podoben nos, na katerem sta bili dve bočni hladilni odprtini, je omogočil odlično vodljivost dirkalnika in ekskluziven moštveni dvoboj za naslov prvaka. Na otvoritveni dirki sezone je zmagal Stirling Moss v dirkalniku Roba Walkerja , Hill in von Trips pa sta zasedla tretje in četrto mesto. Hill je bil od von Tripsa boljši še v Spaju, na preostalih dirkah pa je bil za odtenek boljši von Trips. Zmagal je na VN Nizozemske in na VN Velike Britanije, od Hilla pa je bil boljši tudi na VN Nemčije. O prvaku je odločala legendarna dirka v Monzi. Dirka, ki jo je Hill prepričljivo dobil, von Trips pa je v hudi nesreči umrl in ob izletu s steze ubil še 13 ljudi. Kljub dejstvu, da Hill na zadnji dirki sezone sploh ni nastopil, je leta 1961 postal prvak.

 
 

Phil je bil pravi posebnež. Ko je sedel za volan dirkalnika je bil vselej nevaren tekmec.

Dan Gurney, nekdanji dirkač formule 1

 
Hillova dirkaška pot se je po osvojitvi naslova začela strmo spuščati. Od zmage v Monzi do konca sezone 1965, ko je prenehal z aktivnim dirkanjem, je osvojil le še dve tretji in eno drugo mesto. Po koncu karjere se je zaposlil kot komentator na televizijski postaji ABC Wide World of Sport in kot novinar na reviji Road and Track Magazine. Po upokojitvi se je posvetil predvsem zbiranju in proučevanju dirkalnih prototipov in na svojem posestvu na Peble Beachu naredil obsežno muzejsko zbirko.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.