Šport
2 ogledov

Prejeli so 14.599 predlogov

logotip tokio 2020 EPA
Dežela vzhajajočega sonca bo gostila poletne olimpijske igre leta 2020. Organizatorji so po aferi logotip, ki se je izkazal za plagiat, prejeli slabih 15.000 novih predlogov.

Poletne olimpijske igre leta 2020 bodo znova na Japonskem v Tokiu. Čeprav gre za še precej oddaljen dogodek, prihodnje leto se bodo olimpijci ustavili v Riu, pa so japonski organizatorji dobesedno zasuti z delom. Prejeli so 14.599 predlogov za nov izviren logotip, potem ko se je izkazalo, da je bil prejšnji plagiat.

Japonski prireditelji največjega športnega dogodka so si privoščili škandal, kakršnega si ne bi smeli. Izbrali so logotip Kenjira Sana, za katerega pa se je izkazalo, da je precej slaba kopija stvaritve belgijskega oblikovalca Olivierja Debieja, ki jo je oblikoval za gledališče v Liegu.

V Tokiu so se bili po mednarodni blamaži prisiljeni odpovedati logotipu ter poiskati novega, izvirnega. Zdaj že nekdanji sporni ponesrečeni logotip Tokia 2020 je bil velika črka T, ki naj bi v angleščini predstavljala besede Tokio, Tomorrow in Team, obkrožena z rdečo črto v obliki srca. Logotip Debieja pa je zelo podoben, le da je črka bela, ozadje pa črno.

Po spodrsljaju so se odločili nekoliko prikupiti javnosti ter so jo pozvali, naj jim pošlje svoje predloge. Odziv je presegel pričakovanja. "Prejeli smo 14.599 predlogov. Kar 12.900 svojih predlogov in zamisli so nam poslali posamezniki, 1699 predlogov pa je plod skupinskega dela večinoma otrok, pretežno učencev in dijakov," je japonskim medijem povedal dekan tokijske umetniške akademije Ryohei Miyata, vodja posebnega odbora, ki bo izmed vseh izbral nov emblem tokijskih iger.

"Zanimivo je, da so svoje ideje in predloge poslali predstavniki prav vseh generacij, najmlajši predlagatelj je star manj kot 12 mesecev, najstarejši pa je 107 let star. Počaščeni smo, da smo dobili toliko predlogov," je še dejal vodja komisije.

Škandal jih je spodbudil za spremembo izbirnega postopka, ki naj bi bil po novem veliko bolj pregleden in odprt, možnost za sodelovanje v postopku so omogočili dejansko vsakomur in ne le peščici poklicnih oblikovalcev, eden izmed njih je tudi zakuhal škandal. Japonska javnost je bila po razkritju spodrsljaja precej kritična do prirediteljev, češ da javnost ni imela večje vloge pri izbiri ponesrečenega logotipa in da je bil sporni izdelek izbran v tajnosti za pred javnostjo zaprtimi vrati.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.