Šport
12 ogledov

Recesija grozi Olimpiji in Jesenicam

Slavko Kanalec, predsednik HK Jesenice in direktor Acronija, želi razčistiti vsa Žurnal24 main
Gospodarska recesija se počasi, a vztrajno zažira tudi v slovenski šport, mi pa smo preverili, kako se na le-to pripravljajo v taborih obeh slovenskih hokejskih velikanov.
 
 

Ne smemo bežati iz realnosti in se obnašati kot da se ne bo zgodilo nič. Bolj je pomembno, da težave pričakamo pripravljeni.

Slavko Kanalec

 
Slovenski šport je zaradi majhnega trga, omejenosti pri prodaji medijskih pravic, sorazmerno skromnega obiska in slabo razvejene komercialne dejavnosti večinoma odvisen od prispevkov pokroviteljev. Vsesplošna gospodarska kriza v Sloveniji sicer še ni udarila s polno močjo, a večina priznava, da bo le-tej nemogoče povsem ubežati. V ta mlin je padel tudi nič hudega sluteči slovenski šport, ki bi se brez prispevkov pokroviteljev slej ko prej znašel v slepi ulici. Klasičen primer tovrstne odvisnosti predstavljata oba največja hokejska kolektiva, Jesenice in Olimpija , ki navkljub atraktivni ligi Ebel , sorazmerno polnim dvoranam in precejšnji medijski pozornosti budno spremljata premike na gospodarskih trgih. Tako predsednik Acronija Jesenic Slavko Kanalec kot direktor Tilia Olimpije Matjaž Sekelj svarita pred težkimi časi.


Jeseniška železarna je lani v blagajno hokejskega kluba prispevala 430 tisoč evrov. © Acroni

 
 
 

Vse skupaj se vrti v začaranem krogu in tudi kratkoročno se celotna zadeva lahko hitro sesuje.

Matjaž Sekelj

 
Zgodila se bo naravna selekcija
Proračun Acronija Jesenic znaša približno dva milijona evrov , pri čemer četrtino vsega predstavlja vložek železarne, ki je lani klubsko blagajno napolnila s 430 tisoč evri. Pred dnevi so iz vodstva Acronija sporočili, da bodo zaradi manjših naročil skrajšali delovni čas, vseeno pa je po zagotovilih predsednika hokejskega kluba Slavka Kanalca jeseniški hokej kratkoročno varen. "Pas se zateguje vsepovsod. Ne smemo bežati iz realnosti in se obnašati kot da se ne bo zgodilo nič. Bolj je pomembno, da težave pričakamo pripravljeni," je za zurnal24.si povedal generalni direktor Acronija Slavko Kanalec . Na Jesenicah se bodo trudili zadržati enak nivo proračuna, bo pa v prihodnosti potrebno pridobljena sredstva opravičiti in dokazati, da je bil denar vložen smotrno.


Pri Jesenicah in Olimpiji (še) nimajo težav z likvidnostjo. © Nik Rovan

 
 
 

Slovenska ekonomija je majhna in prilagodljiva, zato bi se pri nas kriza morala odražati drugače kot drugod po svetu. Sam sem optimist.

Slavko Kanalec

 
Kratkoročno z likvidnostjo ne bo težav, a Kanalec v isti sapi že opozarja, da bo v slovenskem športu najverjetneje prišlo do procesa naravne selekcije . "Menim, da je glede na moč in velikost naše ekonomije v Sloveniji preveč športa. Zagotovo bo prišlo do pretresov, saj se bo izkazalo, kje pokrovitelji lahko vidijo svoj interes in kje ne. Dejstvo je, da mora biti celotna zadeva za sponzorja atraktivna. Sam sem mnenja, da bi naš hokejski klub do določene mere moral postati samozadosten in da bi moral poiskati tudi ostale vire financiranja. Stare uprave so delovale po enakem kopitu. Vedno je bilo mišljenje, da se sestavi upravni odbor in da se prične lov na sponzorje ter da je s tem zgodba končana. Dolgoročno to ni več rešitev," še dodaja Kanalec, in zaključuje v optimističnem tonu. "Morda se pri nas le ustvarja malce preveč psihoze. Finančni in realni sektor sta dokaj zdrava in mislim, da se le ne bi smeli preveč obremenjevati. Slovenska ekonomija je majhna in prilagodljiva, zato bi se pri nas kriza morala odražati drugače kot drugod po svetu. Sam sem optimist. Če ne bi bil, kluba ne bi prevzel v takšnih časih."


Direktor Olimpije Matjaž Sekelj se boji, da se bodo sponzorski vložki v šport zmanjšali. © Saša Despot

 
Sekelj pričakuje težave
V Ljubljani zgodba ni kaj dosti drugačna od jeseniške. Klubski proračun se giblje v podobnih mejah kot jeseniški, tudi Olimpija je v veliki meri odvisna od vložkov največjih pokroviteljev. Največ v klubsko blagajno prineseta zavarovalnica Tilia in Avtotehna Vis , pomemben delež pa predstavljajo tudi manjši pokrovitelji, ki v tem trenutku najbolj skrbijo direktorja kluba Matjaža Seklja . Pogodbe so podpisane na sezonsko in koledarsko leto in prav na račun slednjih bi se utegnile pojaviti težave. "V tem trenutku težav sicer nimamo, se pa bojimo, da bi do njih prišlo po novem letu. Skoraj zagotovo bodo nastopile težave pri pridobivanju novih oglaševalcev v športu. Tak vtis sem dobil po pogovorih z ljudmi, ki delajo v marketingu in obstaja bojazen, da se bodo ta sredstva zmanjšala," pravi Sekelj . Pod Rožnikom težav z likvidnostjo nimajo, a v negotovi prihodnosti je morebitne težave nemogoče izključiti. "Kaj več bomo vedeli ob koncu leta. Vse skupaj se vrti v začaranem krogu in tudi kratkoročno se celotna zadeva lahko hitro sesuje," še dodaja Sekelj .
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.