"Nikoli nisem treniral. Nisem voznik, ki bi znal mehanikom povedati točne nastavitve. Jaz sem samo talent," je v intervjuju za zurnal24.si dejal veteran slovenskega relija Miha Rihtar.
Prednost mojih tekmecev je le v tem, da si jaz bolj težko privoščim nove gume. Miha Rihtar
|
|
Kakšni so bili vaši začetki v reliju?
Dirkati sem začel kot sovoznik leta 1988 s stoenko, leta 91 pa sem si kupil avto, mazdo 323 GTI GTX. Zdaj imam mitsubishija lancerja EVO V, na zadnji dirki in na reliju Hella pa bom dirkal s sposojenim mitsubishi lancerjem EVO VIII, predvsem zato, da bom konkurenčen v skupini N. Prednost tekmecev je le v tem, da si jaz bolj težko privoščim nove gume.
|
Kako se pripravljate za dirke?
Nič posebnega. Dvakrat do trikrat popišem "brzinec". Ne treniram posebej in ničesar posebej ne testiram, nikoli nisem, razen če odštejem službo, kjer sem vozil direktorje, ki se jim je navadno zelo mudilo.
Dober in edini pogoj za reli v Sloveniji so samo naše zavite ceste. Miha Rihtar
|
|
Dober in edini pogoj za reli v Sloveniji so samo naše zavite ceste. Dodal bi, da imamo za tako majhno populacijo obilico talentov. Na žalost tisti, ki so poskusili v tujini, niso bili pravi, razen nekaj svetlih izjem. V tujini do izraza pridejo izključno talenti.
Bi lahko Slovenci ob primerni finančni injekciji krojili svetovni vrh?
Prepričan sem, da imamo dirkače, ki so sposobni dirkati na svetovnem prvenstvu. Vendar pa si je to težko privoščiti. To je ogromen finančni zalogaj. Izpostavil bi Marka in Damjana Jarama , ki se enakovredno kosata v italijanskem prvenstvu, ki je zame še vedno najmočnejše.
Kaj pa Andrej Jereb, ki vozi na svetovnem prvenstvu?
Po pravici povedano me je Andrej Jereb kar malo razočaral, saj niti ene etape ni odpeljal tako, da bi videl, kam spada v svetovnem merilu.
Kako je v Sloveniji s sponzorstvom ?
Osebno skoraj nimam sponzorjev, oziroma imam nekaj majhnih pokroviteljev, ki mi dajo kakšne ugodnosti pri pranju avtomobila ali nakupih pnevmatik. Ne hodim več okoli njih, ker sem obupal.
|
Kakšen bo vaš strošek s 30. relijem Hella?
Okoli 6000 evrov.
Kaj pa zaslužek od nagrad?
Že deset let nisem dobil nagrade. Mislim, da se je to nazadnje zgodilo na reliju evropskega prvenstva INA Delta v Zagrebu.
Tisti, ki se odloči za reli, mora vedeti, da to ni šah. Se pa bolj varno počutim v reli avtomobilu na dirki kot pa v osebnem avtu na tomačevskem krožišču. Miha Rihtar
|
|
V principu dirkam sam zase. Niti ne gledam rezultatov, važno je, da sem s svojo vožnjo zadovoljen. S sovoznico Majo Rojšek se zabavava in uživava v tem športu. Vendar pa kljub dejstvu, da dirkava iz užitka, mešava štrene pri vrhu.
Kaj imate raje, gorske ali krožne etape?
Gorskih etap ne maram, toda človek jih mora v življenju tudi kdaj voziti. Prav tu se pokaže, kdo se je sposoben stoodstotno skoncentrirati za dve minuti in odpeljati maksimalno hitro. Krožne etape, kot bo ta na stadionu Ilirija v Ljubljani, so dobrodošle le zato, ker uprizorimo spektakel za gledalce. S tekmovalnega stališča so nezanimive, saj so tehnično nezahtevne. So pa tako gorske kot krožne dirke daleč od pravega relija, od priprave do vzdrževanja. Reli mi je všeč zato, ker je zelo kompleksen šport, ki traja dva, tri dni, v spremenljivih pogojih z veliko presenečenji. Nikoli ni dolgčas.
Vas je kdaj strah za volanom?
Strah me je v čisto vsakem ovinku. Ampak to se že dolgo ni zgodilo (smeh). Sovoznica pa se v dirkalnem avtomobilu prav nič ne trese.
Nesreče, poškodbe?
Moram kar potrkati. Sicer sem zagotovo naredil vsaj deset "totalk", tudi takih, ki so bile na zunaj videti zelo grozno. Vendar pa zaradi tega nisem dobil še niti praske. Samih smrtnih nesreč v dirkah je zelo malo, pa še do teh večinoma pride zaradi neumnosti – bolj med gledalci kot med vozniki. Tisti, ki se odloči za reli, mora vedeti, da to ni šah. Se pa bolj varno počutim v reli avtomobilu na dirki kot v osebnem na tomačevskem krožišču.
|
Načrti za naprej?
V reliju bom ostal, dokler me bo to veselilo in dokler bom imel denar za to. Mogoče bom pa kdaj našel tudi kakšnega sponzorja (smeh). Enkrat sem si rekel, da bom nehal šele, ko se bo našel nekdo občutno hitrejši od mene. In tega se bom držal.
V reliju bom ostal, dokler me bo to veselilo in dokler bom imel denar za to. Mogoče bom pa kdaj našel tudi kakšnega sponzorja. Miha Rihtar
|
|
S Saturnusom sem začel pred dolgimi leti, ko je bil to še zelo velik dogodek. Upam, da se bo omenjeni reli vrnil na pota stare slave in za takega se tudi spodobi, da starta iz glavnega mesta. Včasih smo startali izpred Hale Tivoli in nas je bilo dvesto. Zdaj nas je manj, tudi zaradi spremembe termina. Mislim, da bo že drugo leto, ko se bodo pojavila evropska imena, še bolje. Reli Hella mora postati velik športni dogodek.
Za konec še vaša napoved pred relijem?
Jaz sem neobremenjen. Kot sem rekel, dirkam iz užitka. Včasih prvi dan relija sploh ne gledam časov. Kar se tiče drugih, bo Tomaž Kaučič , ki si je že zagotovil naslov državnega prvaka, nastopil neobremenjen, Darku Peljhanu je reli pisan na kožo, tu pa so še Tomi Cilenjšek, Miha Jezeršek in Mitja Klemenčič .