Šport
32 ogledov

S priprav se je vrnil z modrim očesom

motokros Saša Despot
Pred začetkom nove motokrosistične sezone so se na tiskovni konferenci v Smledniku predstavili vsi štirje slovenski dirkači v razredu MXGP.

Največje pozornosti je pred začetkom nove sezone elitnega motokrosističnega razreda deležen aktualni svetovni prvak Tim Gajser. Dvajsetletnik, ki se je med pripravami mudil na Sardiniji in se udeležil tekem italijanskega prvenstva, se je iz sosednje Italije vrnil z modrico na očesu, s seboj pa je pripeljal tudi tovarniško Hondo, s katero bo že 25. februarja na dirki v Katarju začel obrambo naslova najboljšega motokrosista na svetu.

''Priprave so potekale v redu. Zima je bila dobra. Z očetom sva trdo delala. Honda je za novo sezono pripravila nov motor. Veliko smo testirali in mislim, da smo pripravljeni na sezono. V torek že potujem v Katar, naslednji teden pa me čaka prva preizkušnja. Pripravljen sem dobro. Bilo je nekaj manjših padcev. Na pripravljalnih tekmah nisem bil povsem pravi, a zdaj, ko se sezona zares začenja, verjamem, da bom spet pravi in upamo na najboljše,'' je uvodoma povedal Gajser.

Pritiska ni, a pričakovanja so jasna

Slovenski motokrosist je v sezoni 2015 osvojil naslov prvaka v razredu MX2 in se z 19-leti preselil v elitni razred MXGP, kar so nekateri skeptiki pospremili z privzdignjenimi obrvmi. V lanski sezoni je dokazal, da ni le konkurenčen eliti, temveč bi se lahko ta od njega, predvsem pa tudi od glavnega režiserja njegovih uspehov očeta Bogomirja, marsikaj naučila.

''Sezone se bom lotil na enak način kot prejšnje. Mislim, da je bil kar pravi. Brez pritiska. Najpomembneje je, da nase ne vršim pritiska. Na tekmi želim uživati in odpeljati tako, kot znam. Poskusil bom, čeprav bo težko, saj sem aktualni svetovni prvak. Vsi pričakujejo nič manj kot zmage. Sezona je dolga in treba je dirkati konstantno. Po 19 dirkah se vse skupaj sešteje in dobimo svetovnega prvaka. Tako kot vedno bom dal vse od sebe,'' je povedal Gajser.
Rezultatskega pritiska s strani ekipe ne čuti, a pričakovanja so jasna kot beli dan. ''Nismo se pogovarjali o tem. Kot sem omenil, ko si enkrat svetovni prvak, poskušaš to ponoviti. Prvi cilj je, da skozi celotno sezono ostanem zdrav. Če ni poškodb, lahko treniraš po načrtu. Zavedam se, da je konkurenca ogromna. Zmagal bo tisti, ki bo najpametnejši, ne tisti, ki bo zmagal vsako tekmo. Treba je voziti z glavo. Ena proga ustreza enemu, druga drugemu. Če ti nekaj ne ustreza, se je bolje zadovoljiti s četrtim, petim mestom in osvojiti točke. Na koncu se vse sešteje.''

Konkurenca močnejša kot kdajkoli prej

Med elito bo v novi sezoni tekmoval tudi aktualni svetovni prvak razreda MX2 Nizozemec Jeffrey Herlings, s katerim se je imel Gajser že priložnost seznaniti. ''Začetek ni bil najboljši, skupaj sva padla,'' je izkušnjo s priprav opisal Gajser. ''Zagotovo je eden najhitrejših na svetu, vendar mislim, da je v tem razredu kar nekaj dobrih voznikov. Takšne konkurence še ni bilo. V MXGP je prestopilo kar nekaj dobrih voznikov,'' je dodal.

Velika smola za brata Irt

Sezona pa se je slabo začela za brata Irt, ki okrevata po poškodbah. Oba sta pred začetkom novega tekmovalnega ciklusa zamenjala ekipi, priprave na sezono pa so zmotile fizične težave.



''Sezona se ni začela najbolje, saj sem moral spremeniti vse načrte za priprave. Decembra sem se poškodoval in prestal operacijo desnega kolena. Sem v zaključnem delu rehabilitacije in računam, da se marca vrnem na motor. Upam, da bom do tekme v Trentinu (peta preizušnja sezone MXGP, op. a.) nared,'' je povedal Peter in dodal: ''Zamenjal sem moštvo, saj sem se pridružil slovensko-italijanski ekipi APJ Racing Team. Zaenkrat gre vse po načrtih in upam, da bo vse tako, kot smo se zmenili.''


Poškodbo je tik pred koncem priprav staknil tudi njegov brat Jernej. ''Na zadnjem dnevu priprav sem nesrečno padel in si poškodoval ključnico. Smo zelo optimistični, da bom sezono vseeno začel v Trentinu, kot smo tudi načrtovali. Čaka me šest tednov rehabilitacije, potem pa se vrnem na motor. Tudi jaz sem zamenjal ekipo, od Yamahe sem šel k nemško-madžarski ekipi Husqvarna. Priprave so šle po načrtu. Pozimi smo veliko testirali in ogromno naredili na motorju. Kljub poškodbi smo pred novo sezono optimistični,'' je povedal.

Čeprav tekmujeta za različni ekipi, bosta na treningu še naprej sodelovala. ''Še vedno bova trenirala skupaj. Mislim, da je to najina edina prednost pred drugimi,'' je zatrdil Peter.

Gerčar le na stari celini, a s polno paro

Z lastno ekipo bo na dirkah svetovnega prvenstva nastopal tudi Klemen Gerčar, ki pa bo zaradi omejenih finančnih sredstev prisoten le na evropskih preizkušnjah.

''S svojo ekipo bom tekmoval že tretjo sezono. Mogoče sem imel v prejšnji sezoni malo smole, a vedno pravim, da se iz vsake slabe stvari, kot je bila na primer moja poškodba, lahko izcimi nekaj dobrega. Predvsem merim na to, da sem se razbremenil pri vodenju ekipe, tako da se lahko bolj osredotočim na tekmovanja in treninge. To se je pokazalo že na pripravah, kasneje pa tudi na tekmah italijanskega prvenstva. Zavedam se, da sem daleč od tistega, kar bi si želel, ampak verjamem, da mi s trudom lahko uspe. Žal se zaradi omejenih finančnih sredstev ne bom mogel udeležiti tekem izven Evrope, bom pa prisoten na vseh dirkah v Evropi in se tukaj osredotočil na čim boljši rezultat,'' je povedal Gerčar in strnil svoja pričakovanja za prihajajočo sezono: ''Mislim, da je velik uspeh, če se uvrstim med dvajsterico in osvojim nekaj točk, seveda si pa želim, da bi občasno prehitel kakšnega od dirkačev s tovarniškimi motorji. Osebno verjamem v to, a potrebnega bo veliko dela in tudi nekaj sreče. Glede na to, da sem bil lani poškodovan in sem v vlogi povratnika, pričakujem, da se bom še malo lovil. Ko bom padel v tekmovalni ritem, bom lahko pokazal, kaj zmorem.''

Lastna ekipa prinaša več svobode, obenem pa kopico dolžnosti, s katerimi se drugim tekmovalcem ni potrebno obremenjevati. Gerčar je s svojim materialom in posodobitvami zadovoljen, priznava pa, da je njegov motor daleč od tistega, na katerem sedi svetovni prvak.

''Jaz ima vse v svojih rokah, ker imam lastno ekipo. Nekateri deli na motorju niso serijski. Na primer vzmetenje in izpuh. Novost letošnje sezone je tudi menjava elektronike. Še vedno pa je to daleč od tistega, kar vozi Tim. Vse se prepleta s financami, vendar verjamem, da tekmovalec naredi razliko,'' je zaključil.

Sezona 2017, ki šteje 19 dirk, se bo začela 25. februarja v Katarju, končala pa 17. septembra v Franciji.

 
Komentarjev 1
  • Žvižgač 19:49 17.februar 2017.

    Dober dirkač, tipičen antipatičen štajerc z atijem, ki pokaže svoj primitivizem in maniakalni karakter z vsakim nastopom v javnosti. Bolje jima kaže, ko sta samo na slikah brez teksta ob dobrih rezultatih.