Šport
21 ogledov

Sporto: naj znamki Zavec in Mazejeva

dejan zavec Saša Despot
Alpska smučarka Tina Maze in boksarski šampion Dejan Zavec sta na 8. mednarodni konferenci o marketingu in sponzorstvih v športu Sporto 2011 osvojila naslova najboljših športnikov leta kot blagovni znamki po merilih in anketi Mediane. Med ekipami so še tretjič zapored nagrado na slovesni večerji odnesli odbojkarji moštva ACH Volley.

Med znamkami leta je glede na leto 2010 prišlo le do ene spremembe. Petro Majdič je med športnicami zamenjala Tina Maze, medtem ko sta Dejan Zavec in odbojkarski klub ACH Volley ubranila na prejšnji konferenci pridobljeni naziv znamke leta. Med finalistkami so bile poleg Majdičeve in Mazejeve še plavalka Sara Isaković, teniška igralka Katarina Srebotnik in judoistka Urška Žolnir. Med finaliste so se prebili še veslač Iztok Čop, hokejist Anže Kopitar, atlet Primož Kozmus in plavalec Peter Mankoč. V kategoriji športnih klubov so se letos med finalisti znašli še HK Acroni Jesenice, KK Union Olimpija, NK Maribor in RK Celje Pivovarna Laško.

Za Sporto nagrade se je tokrat v štirih kategorijah – najboljše športno sponzorstvo, najboljši oglas, najboljše celovite športno-marketinške aktivnosti, najboljša digitalna komunikacija – potegovalo 36 projektov, med katerimi je bilo strokovni žiriji, na čelu katere je bila Maja Makovec Brenčič, zelo težko izbrati zmagovalca.

Strokovna žirija je tudi s pomočjo spletnega glasovanja med širšo strokovno javnostjo, kar je predstavljalo 40 odstotkov končne ocene, izbrala štiri zmagovalce. Potem ko so lani kar tri od štirih nagrad šle v nogometne vode, so tokrat dve nagradi prejeli "košarkarji". Osrednjo nagrado, nagrado za najboljše športno sponzorstvo, je za akcijo z imenom S tovornjakom v Litvo prejela Skupina Laško. Ta je s projektom – sponzorstvom Košarkarske zveze Slovenije – želela ustvariti zgodbo dveh tovornjakov (Laško in Union), v katerih sta poleg voznikov pijačo slovenskim navijačem v Klaipedo, Vilno in Kaunas pripeljala dva izžrebana in na posebnem izboru izbrana sopotnika.

Košarka je bila rdeča nit najboljše digitalne komunikacije – nagrado zanjo je prejelo podjetje Telemach, ki je v svoj viralni video vključilo Žileta, najbolj prepoznavnega slovenskega viralnega junaka, ki je v vlogi selektorja slovenske košarkarske reprezentance v tujino s Telemachom klical ceneje. Brez nogometa tudi letos ni šlo. Za najboljšo celovito športno-marketinško akcijo je bil izbran projekt nogometnega kluba Maribor z imenom Vijol'čna kri, ki se je izvajal med julijem in septembrom. Nagrada za najboljši oglas je šla v roke podjetja Amis in Studia Marketing JWT, ki jima je uspelo z Dejanom Zavcem oziroma številko 1.

Konferenca Sporto se bo z zanimivimi temami, med drugim bo govora o izzivih organizacije športnih dogodkov, univerzijadi 2013, sponzorstvih in blagovnih znamkah ter regionalnih tekmovanjih, končala v torek.

Uvodni dan v znamenju FC Barcelone

Konferenco je uvodni dan začinil Didac Lee, član uprave katalonskega nogometnega velikana Barcelone. Osrednje športno ime uvodnega dne je bila nekdanja smučarska tekačica Petra Majdič. Uvodoma so dvodnevno konferenco odprli člani olimpijskih komitejev Slovenije, Hrvaške in Srbije. Jožko Križan, direktor podjetja Olimp, je predstavil slovenske priprave na olimpijske igre prihodnje leto v Londonu. Skupaj z Rankom Ćetkovićem iz hrvaškega in Dejanom Kozlino iz srbskega olimpijskega komiteja so predstavili pomembnost regijskega povezovanja, izmenjavanja izkušenj, ki sta po njihovem ključ do uspeha v olimpijskem marketingu in udejstvovanju v Mednarodnem olimpijskem komiteju (Mok).

"OKS za olimpijske igre 2012 v Londonu na področju marketinga pripravlja večplasten nastop. Na eni strani aktivacija sponzorstev pred, med in po OI, na drugi strani pa za sodelovanje z uradom vlade za komuniciranje, s katerim bomo skupaj pripravili tokrat največji projekt slovenske hiše do zdaj, kjer se bo celovito predstavila država. Na podlagi športa se bodo predstavili kultura, turizem, gospodarstvo, diplomacija, sodelovali bomo tudi z ministrstvom za zunanje zadeve in slovenskim veleposlaništvom v Londonu," je dejal Križan in dodal: "V ospredju bo seveda 'team Slovenija', zaradi katerega sploh gremo v London. Tam pričakujemo nove korake naprej, predvsem pri pojavnosti, kjer bomo nadgradili podobo naših športnikov."

Eden najbolj prepoznavnih evropskih košarkarjev zadnjih 20 let Vlade Divac se je iz Beograda javil preko videointervjuja, svoj pogled na razlike med ameriškim in evropskim dojemanjem športa ter ustroj lige NBA pa je predstavil še slovenski nosilec šampionskega prstana Radoslav Nesterović. O tem, kako na športni marketing gledajo športniki, je spregovorila nekdanja smučarska šampionka Petra Majdič, ki je imela zanimivo predstavitev z naslovom Moja pot. Svoje znanje sta z obiskovalci konference delila Mitja Petrovič, direktor in partner Skupine Publicis, in Toby Hester, vodja sponzorskih projektov pri Castrolu, ki je predstavil projekt sponzorstva nogometnega mundiala.

Posebni gost je bil Didac Lee, član uprave Barcelone za nove tehnologije, je v pogovoru pojasnil, kako evropski klubski prvak v nogometu upravlja z več deset milijoni navijačev na družabnih omrežjih. S seboj je za namen dobrodelne dražbe prinesel dres Barcelone, ki ga je podpisal najboljši nogometaš sveta Lionel Messi. Izklicna cena je bila 1000 evrov. Celoten izkupiček dražbe – potekala bo do petka – bo namenjen Urbanu Babiču iz Male vasi v Dobrepolju za pomoč pri nakupu elektronskih protez. Konferenca se bo za danes končala s podelitvijo Sporto nagrad na slovesni večerji, v torek pa bo na sporedu še nekaj zanimivih tem. Med drugim bo govora o izzivih organizacije športnih dogodkov, univerzijadi 2013, sponzorstvih in blagovnih znamkah ter regionalnih tekmovanjih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.