Sebastian Loeb je tretji voznik relija v zgodovini s štirimi naslovi svetovnega prvaka. S 36 zmagami v karieri je nekdanji telovadec najuspešnejši voznik vseh časov.
Legendarna Finca
Tommi Makinen in
Juha Kankkunen sta osvojila vsak po štiri naslove svetovnega prvaka v reliju, prvi
med letoma 1996 in 2000, drugi pa med letoma 1985 in 1987 ter četrtič leta 1993. Letos je njun
dosežek izenačil Francoz
Sebastian Loeb; tako kot Makinen je štiri leta zaporedjo sezono relija končal na
prestolu.
"Neverjetno. To je najtežje osvojeni naslov. Lani je bilo težko, letos pa še težje, saj je bilo
vseskozi zelo tesno. Čudovito je zmagati po tako tesnem dvoboju z Marcusom. To je moj najljubši
naslov, saj je za mano leto izjemne boja z
Marcusom Grönholmom. Štiri točke naskoka so zanemarljive. Lepo se je postaviti ob
bok Tommiju," so bile prve besede novega starega prvaka po finalni dirki sezone, le-ta je
prvaka odločila prvič po letu 2003.
|
Sebastian Loeb
|
Rojen: 26. 2. 1974.
Avto: Citroen C4 WRC
Rezultati: 36 zmag
Uspehi: prvak 2004, 2005, 2006, 2007
24 ur Le Mansa: 2. mesto 2006
|
33-letni Sebastian Loeb je s svojim sovoznikom
Danielom Elenajem
v sedmih sezonah nastopanja v svetovnem prvenstvu zmagal na 36
relijih. Prvo zmago v SP sta osvojila že v svoji še ne polni sezoni nastopanja, in sicer na reliju
po Nemčiji leta 2002. Vse zmage sta si privozila s Citroënom. Sebastian, ki se je nekoč ukvarjal z
gimnastiko, je šele drugi Francoz z naslovom svetovnega prvaka, predtem je to uspelo le Didieru
Auriolu v sezoni 1994. Primerjajo ga z
Michaelom Schumacherjem
, saj je njegova dominanca v zadnjih letih primerljiva z
zmagovitimi sezonami sedemkratnega prvaka Formule 1.
Leta 2001 si je Loeb kot francoski prvak v reliju prislužil prve nastope v svetovnem
prvenstvu. Sezona 2003 je bila prva, na kateri je dirkal na vseh preizkušnjah in s tremi zmagami za
takratnim prvakom
Pettrom Solbergom
zaostal za eno samo točko. S šestimi zmagami v sezoni 2004 si je
pridirkal prvi naslov svetovnega prvaka, Citroënu pa drugi zaporedni konstruktorski. Leto 2005 je
bilo rekordno: rekordnih deset zmag v sezoni, kot prvi je zmagal na šestih zaporednih relijih, na
francoskem reliju je bil kot prvi v zgodovini najhitrejši na vseh hitrostnih preizkušnjah. Naslov
prvaka je osvojil s 56 točkami naskoka pred Solbergom. Lani ni dirkal s tovarniško ekipo Citroëna,
obenem je zaradi poškodbe izpustil zadnje štiri dirke. A Marcus Grönholm na zadnjih štirih
preizkušnjah ni uspel nadoknaditi 35 točk zaostanka in Sebastian je še tretjič postal prvak. Letos
je z osmimi zmagami, tremi drugimi mesti in dvema tretjima četrti naslov osvojil na koncu sezone,
saj je pred zadnjimi tremi dirkami vodilni Grönholm (zmagovalec petih dirk) odstopil na Japonskem
in Irskem.