Šport
15 ogledov

Svetovni prvak

Tretji na reliju po Walesu, a še četrtič svetovni prvak: Sebastian Loeb. Žurnal24 main
Sebastian Loeb je tretji voznik relija v zgodovini s štirimi naslovi svetovnega prvaka. S 36 zmagami v karieri je nekdanji telovadec najuspešnejši voznik vseh časov.

Legendarna Finca Tommi Makinen in Juha Kankkunen sta osvojila vsak po štiri naslove svetovnega prvaka v reliju, prvi med letoma 1996 in 2000, drugi pa med letoma 1985 in 1987 ter četrtič leta 1993. Letos je njun dosežek izenačil Francoz Sebastian Loeb; tako kot Makinen je štiri leta zaporedjo sezono relija končal na prestolu. "Neverjetno. To je najtežje osvojeni naslov. Lani je bilo težko, letos pa še težje, saj je bilo vseskozi zelo tesno. Čudovito je zmagati po tako tesnem dvoboju z Marcusom. To je moj najljubši naslov, saj je za mano leto izjemne boja z Marcusom Grönholmom. Štiri točke naskoka so zanemarljive. Lepo se je postaviti ob bok Tommiju," so bile prve besede novega starega prvaka po finalni dirki sezone, le-ta je prvaka odločila prvič po letu 2003.

 

Sebastian Loeb

Rojen: 26. 2. 1974.
Avto: Citroen C4 WRC
Rezultati: 36 zmag
Uspehi: prvak 2004, 2005, 2006, 2007
24 ur Le Mansa: 2. mesto 2006

33-letni Sebastian Loeb je s svojim sovoznikom Danielom Elenajem v sedmih sezonah nastopanja v svetovnem prvenstvu zmagal na 36 relijih. Prvo zmago v SP sta osvojila že v svoji še ne polni sezoni nastopanja, in sicer na reliju po Nemčiji leta 2002. Vse zmage sta si privozila s Citroënom. Sebastian, ki se je nekoč ukvarjal z gimnastiko, je šele drugi Francoz z naslovom svetovnega prvaka, predtem je to uspelo le Didieru Auriolu v sezoni 1994. Primerjajo ga z Michaelom Schumacherjem , saj je njegova dominanca v zadnjih letih primerljiva z zmagovitimi sezonami sedemkratnega prvaka Formule 1.

Sebastian Loeb © AFP

 
Leta 2001 si je Loeb kot francoski prvak v reliju prislužil prve nastope v svetovnem prvenstvu. Sezona 2003 je bila prva, na kateri je dirkal na vseh preizkušnjah in s tremi zmagami za takratnim prvakom Pettrom Solbergom zaostal za eno samo točko. S šestimi zmagami v sezoni 2004 si je pridirkal prvi naslov svetovnega prvaka, Citroënu pa drugi zaporedni konstruktorski. Leto 2005 je bilo rekordno: rekordnih deset zmag v sezoni, kot prvi je zmagal na šestih zaporednih relijih, na francoskem reliju je bil kot prvi v zgodovini najhitrejši na vseh hitrostnih preizkušnjah. Naslov prvaka je osvojil s 56 točkami naskoka pred Solbergom. Lani ni dirkal s tovarniško ekipo Citroëna, obenem je zaradi poškodbe izpustil zadnje štiri dirke. A Marcus Grönholm na zadnjih štirih preizkušnjah ni uspel nadoknaditi 35 točk zaostanka in Sebastian je še tretjič postal prvak. Letos je z osmimi zmagami, tremi drugimi mesti in dvema tretjima četrti naslov osvojil na koncu sezone, saj je pred zadnjimi tremi dirkami vodilni Grönholm (zmagovalec petih dirk) odstopil na Japonskem in Irskem.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.