Asteroid bo švignil zelo blizu

asteroid iStockphoto
V ponedeljek popoldan bo mimo Zemlje švignil asteroid 2011 MD. Našemu površju bo bližje kot umetni sateliti, bližina Zemlje pa mu bo celo spremenila orbito. Pri nas ne bo viden.

2011 MD so odkrili šele pred nekaj dnevi. Nebesno telo je dolgo okoli 10 metrov, kar ustreza velikosti manjšega avtobusa. V Nasi so ob njegovem odkritju pohiteli in pomirili javnost, saj do trčenja z našim planetom ne more priti.

Bo pa mimohod 2011 MD vseeno nekaj posebnega. Takšni bližnji preleti se namreč po besedah znanstvenikov zgodijo le na okoli šest let. Asteroid bo v ponedeljek popoldan obletel Zemljo na oddaljenosti le okoli 12 tisoč kilometrov, kar je 32-krat bližje od Lune oziroma bližje, kot okoli Zemlje krožijo nekateri GPS-sateliti, poroča Discovery.com.

Krožnico mu bo obrnilo

Priletel bo iz severne hemisfere mimo južnega Zemljinega pola, nato pa naj bi v skladu s projekcijami Zemljina gravitacija tako vplivala nanj, da se mu bo krožnica spremenila in bo pot znova nadaljeval proti severu. Najbližje Zemlji bo ob 15.30 po našem času.

S pomočjo dovolj zmogljivih teleskopov ga bodo navdušenci lahko opazovali iz južnega dela Atlantskega oceana, najbolje pa ga bodo, tik preden bo najbližje Zemlji, na zanje nočnem nebu videli astronomi iz Avstralije.

Za animacijo, kako bo videti srečanje Zemlje in asteroida, kliknite TUKAJ.