Svet
12 ogledov

Koga je klical pilot?

John Young
1/2
Reuters
Nadaljuje se iskanje pogrešanega letala na območju, kjer so na satelitskih posnetkih opazili dva večja predmeta. Z ladjami so iskali vso noč, a zaenkrat neuspešno.

Avstralske oblasti so danes sporočile, da so na satelitskih posnetkih z juga Indijskega oceana opazili dva predmeta, ki sta morda povezana s pogrešanim letalom Malaysia Airlines. Po njihovih navedbah gre za najboljšo sled, ki jo imajo. 

Na območje približno 2.500 kilometrov jugozahodno od mesta Perth na zahodu Avstralije  je prva prispela ladja St. Petersburg norveškega podjetja Hoeeg Autliners. "Ladja je prispela na kraj in sodeluje v iskanju," je sporočila tiskovna predstavnica podjetja Cecilie Moe.

Norveška tovorna ladja je bila sicer na poti iz Port Louisa na otoku Mauritius v avstralsko mesto Melbourne. Avstralske oblasti so jo zaprosile, naj spremeni svojo pot in skuša najti in prepoznati razbitine, ki jih je zaznal satelit. 

Iskanje ovira slaba vidljivost 

Na območje približno 2500 kilometrov jugozahodno od mesta Perth na zahodu Avstralije so oblasti tudi že poslale vojaško letalo ter tri izvidniška letala, tudi ameriško in novozelandsko. Iskanju se je pridružila tudi britanska vojaška ladja HMS Echo, je sporočilo britansko obrambno ministrstvo. Iskanje je močno ovirala slaba vidljivost zaradi oblakov in nalivov. 

Avstralske oblasti so iskanje ponoči prekinile, norveška ladja pa nadaljuje z iskanjem. Lastnik podjetja Ingar Skiaker je dejal, da bodo ponoči zaradi zmanjšane vidljivosti pluli z zmanjšano hitrostjo in iskali z vsemi lučmi, ki jih imajo na razpolago. "Zaenkrat nam še niso sporočili, da bi kaj nšali. Če in ko bodo .. kapitan bo najprej poročal avstralskim oblastem," je dejal Skiaker.

Norveška ladja bo pri iskanju pomagala, dokler jo bodo potrebovali. "Mislimo na vse tiste, ki čakajo na novice. Mislimo na sorodnike," je odločitev pojasnil Skiaker.

Lahko traja 

Večji predmet naj bi bil velik okoli 24 metrov, manjši meri pet metrov, je povedal predstavnik avstralskih oblasti za pomorsko varnost John Young. Dodal je, da sta predmeta na posnetku dokaj nejasna in da je treba priti do njiju, da bi ugotovili, za kaj gre. Lahko bi šlo tudi za zabojnike, ki so padli z ladij.

Opozoril je še, da bo predmeta v prostranem in odročnem jugu Indijskega oceana zelo težko najti glede na pričakovano slabo vidljivost zaradi slabega vremena. Veliko korakov bo treba narediti, preden ju bo mogoče dvigniti iz vode, je dodal.

"Lahko potrdim, da imamo novo sled," je povedal malezijski minister za promet. Drugi vir pa je povedal, da so preiskovalci sicer polni upanja, a previdni. 

"Če bi delali samomor, bi leteli še sedem ur?"

Pilot Robert Mark dvomi, da so letalo ugrabili, saj je linija od zadnje znane lokacije letala do novega območja iskanja jugozahodno od Pertha preveč direktna. Če se predmeti, ki so jih opazili v morju, dejansko izkažejo za ostanke leta MH370, bi to podkrepilo teorijo, da se je na krovu letala zgodilo nekaj, kar je onesposobilo posadko. Letalo bi tako letelo na avtomatskem pilotu, dokler mu ni zmanjkalo goriva. "Rekel bi, da to pomeni, da letalo, ko je obrnilo, ni spreminjalo smeri. Mehanska napaka ali izredna situacija na letalu se mi zdi veliko bolj verjetna," pravi Mark.

Dejstvo, da iskanje poteka na enem najbolj oddaljenih delov sveta, kjer je težko najti tako območja za pristajanje kot morebitne tarče teroristov, se sklada s to teorijo. Malo verjetno pa se Marku zdi, da bi bilo letalo na samomorilski misiji. "Če zajamete letalo, da bi storili samomor, zakaj bi leteli sedem ur?" se je vprašal. Kljub temu pa meni, da v danem položaju ni mogoče izključiti nobene teorije.

Na delu človeški faktor?

Neil Fergus, avstralski strokovnjak za varnost, pa meni: "Če so ostanki dejansko del letala MH370, potem, glede na njihovo lokacijo, lahko zagotovo izključimo tehnično napako. Ni mogoče, da bi zaradi kakšne tehnične napake ali ognja letalo letelo tako daleč." Prepričan je, da bi najdba ostankov letala na območju, ki ga preiskujejo avstralske oblasti, potrdila, da je bil na delu človeški faktor. Vpleten bi lahko bil kdorkoli, od potnikov, posadke do pilota in kopilota.

Preiskovalci so pod drobnogled vnovič vzeli pilota letala. Iz pilotske kabine naj bi namreč poskusil poklicati nekoga. Ni znano ne koga je klical ne kaj je rekel. Preiskovalci menijo, da je do skrivnostnega klica prišlo nekaj minut pred vzletom letala. Nadejajo se, da bi podatki o klicu dali določene odgovore, ki bi jim pomagali pri preiskavi.

Kaj se je zgodilo z letalom malezijske družbe Malaysia Airlines z 239 potniki na krovu, ki je bilo na poti iz Kuala Lumpurja v Peking, se ves svet sprašuje že od 8. marca. V njegovo iskanje je vključenih 26 držav.

1

Začetek poleta.

Start 8. marca ob 0.41 z 239 ljudmi na krovu letala Boeing 777 letalske družbe Malaysia Airlines.

2

Let MH370 doseže potovalno višino 10.700 metrov ob 1.01.

 

3

Zadnji potrjeni položaj s strani nadzora zračnega prometa ob 1.21. Dve minuti prej zadnja radijska zveza: "All right, good night." * V redu, lahko noč.

4

MH370 naj bi bil viden na malezijskem radarju.

5

Tajski radar naj bi registriral boeing.

6

Zadnja verjetna potrditev položaja je bila tukaj, smer Evropa.

7

Geostatični satelit Inmarsat-3 F1 je sprejel zadnje podatke poleta ob 8.11. Ti podatki dovoljujejo samo nenatačno določanje položaja. MH370 bi lahko bil kjerkoli na točkasti črti – na zemlji ali v zraku.

8

Obstaja veliko teorij, ki izhajajo iz popolnoma drugačnih poti leta, na primer da bi letalo pristalo v mejnem območju med Pakistanom in Afganistanom.

Komentarjev 9
  • zdrej 10:18 21.marec 2014.

    Določeno razdaljo se že vidi. Obstajali so sicer radarji dolgega dosega (primarni), mislim pa da ne delujejo več. Je pa druga finta pri temu, če bi letalo letelo preko kopnega, pokritega s primarnim radarjem, so/bi ga videli.

  • speris 22:14 20.marec 2014.

    Letala nad morjem so v temi, noben radar ne doseze tako dalec.

  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 21:30 20.marec 2014.

    A ni Juretov Lunatic tudi tam nekje ostal?