Svet
8 ogledov

Na simulatorju našli vaje za pet pristajalnih stez

sorodniki letalo Profimedias
Sorodniki pogrešanih potnikov grozijo z gladovno stavko. Kitajska je začela pogrešano letalo malezijske letalske družbe iskati na svojem ozemlju.

Usoda malezijskega letala še naprej ostaja neznanka. Oblasti so potrdile, da je bil sistem avtomatskega obveščanja o lokaciji letala onesposobljen nekje med 1.07 in 1.37. Letalo je zavilo iz svoje običajne poti proti zahodu. Oba koridorja, ki ju trenutno preiskujejo v upanju, da bodo našli pogrešano letalo, nista bila poznana ne pilotu ne kopilotu letala. 

Kitajska preiskuje kopno

Iskanje je zdaj osredotočeno na dva koridorja. Prvi se razteza od meje Kazahstana in Turkmenistana do severne Tajske, drugi pa od Indonezije proti Indijskemu oceanu. Na območju južnega Indijskega oceana iskanje vodijo avstralske oblasti. Kot so povedali, bo iskanje izjemno zahtevno, saj gre za ogromno območje več kot 600.000 kvadratnih kilometrov. "Kot bi iskali iglo v senu, je zelo dobra analogija. Da bi temeljito preiskali območje, bomo potrebovali vsaj nekaj tednov," je dejal John Young iz avstralske mornarice. 

Poveljnik ameriške flote William Marks, ki je trenutno v Manili, je iskanje na tako ogromnem območju opisal z besedami: "Če na območje od severnega dela Indijskega ocena do južnega dela Avstralije položite zemljevid Združenih držav, je, kot bi iskali nekaj ljudi med New Yorkom in Kalifornijo, a ne veste, kje."

Kitajske oblasti, ki so do načina vodenja preiskave zelo kritične, bodo pregledale del svojega ozemlja, kjer bi lahko potovalo pogrešano letalo. V iskanje so vključili tudi 21 satelitov.

Kot so sporočili, do zdaj ni bilo nobenih dokazov, da bi imel katerikoli od 154 kitajskih državljanov na letalu povezave s terorističnimi organizacijami. Nadaljuje se tudi preiskovanje pilota in kopilota letala, prav tako inženirjev, ki so opravljali dela na letalu pred vzletom.

Sorodniki grozijo z gladovno stavko

Sorodniki potnikov, ki na letališču v Pekingu čakajo na kakršnekoli informacije o usodi njihovih najdražjih, so zagrozili z gladovno stavko. "Ne dobimo nobenih novic in razumljivo smo vsi zaskrbljeni. Sorodniki pravijo, da bodo šli na malezijsko veleposlaništvo poiskat veleposlanika," je dejala Wen Wancheng, katere sin je na pogrešanem letalu. "Malezijski veleposlanik bi moral stopiti pred nas, a ga tu še nismo videli."

"Sorodniki so zelo nezadovoljni. Slišim, kako govorijo o gladovni stavki," je dodala 63-letnica iz province Shandong. "Spoštujte življenje. Vrnite nam naše družine." "Ker nam ne povejo resnice o teh ljudeh, protestiramo," je jezno dejala ženska. "Vsi sorodniki so na robu živčnega zloma."

Ker na zanesljive informacije čakajo že 11. dan, so nekateri preprosto nehali obiskovati sestanke, na katerih jim podajajo informacije. "To ne pomeni, da smo se vdali," poudarja Wenova.

Kako iskati naprej?

Pomanjkanje dokazov o tem, da je letalo nekje strmoglavilo, povečuje verjetnost, da gre za njegovo ugrabitev. Seveda se ob tem zastavlja vprašanje, zakaj se po desetih dneh nihče še ni javil in objavil svoje zahteve. Obstaja sicer možnost, da se že pogajajo z državami, ki so tradicionalno zelo zaprte, kot sta Kitajska in Kazahstan. V primeru terorističnega dejanja bi skupina, ki bi stala za ugrabitvijo, prav tako verjetno že prevzela odgovornost in predstavila svoje zahteve. 

Letalski strokovnjak David Gleave meni, da bi bilo sicer mogoče, da bi letalo nekje skrivoma pristalo, a dejstvo, da ga še nihče ni opazil, nakazuje, da je to zelo malo verjetno. "Na svetu je le določeno število hangarjev, ki so tako veliki, da lahko vanj spravite celotno letalo te vrste," opozarja. Lokacije takšnih hangarjev so znane. Opozarja pa tudi na dejstvo, da bi letalo sateliti lahko zaznali tudi zaradi oddajanja temperature, ki se spreminja v posameznih delih dneva. 

Preiskovalci sicer menijo, da bodo na koncu vendarle lahko pregledali vse satelitske podatke, a bo postopek dolgotrajen, ker gre za ogromno količino podatkov. "Kot bi mobilno omrežje poskušalo izslediti mobilni telefon, ki nima vzpostavljenega računa in je hkrati izklopljen," situacijo opisuje letalski strokovnjak David Learmount

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.