Družba
Consumers International je namreč v ponedeljek podelila "nagrade" najslabšemu, kar je v
letu 2007 ponudila potrošniška družba. Prvo mesto je osvojila ameriška podružnica japonske družbe
Takeda Pharmaceuticals zaradi promoviranja uspavala za otroke. Družba je v ZDA vrtela televizijski
oglas, ki je za prodajo uspavala rozerem uporabljal podobe otrok, šolskih tabel in šolskega
avtobusa. Oglasna kampanja Nazaj v šolo, ki je bila sicer v skladu z ameriško zakonodajo, je
promovirala uspavalne tablete staršem, ne da bi vključila zdravstvena opozorila za otroke.
"Ta primer prikazuje, kako daleč bi šle nekatere farmacevtske družbe, da bi povečale prodajo
svojih izdelkov, kako lahko oglaševanje promovira iracionalno uporabo zdravil in kako lahko šibka
regulacija goji neodgovorno obnašanje korporacij," so svoj izbor utemeljili pri Consumers
International.
|
Mattel si je letos naredil slabo reklamo. © AFP |
Drugo nagrado so podelili pijačnemu gigantu Coca-Coli, ker po njihovem v ZDA in Južni Ameriki poganja trženje že "v sfero smešnega" s svojo ustekleničeno vodo Dasani, ki jo črpajo iz istih rezervoarjev kot lokalno vodo iz pipe. Podjetje Kellogg's, najbolj znano po svojih žitaricah, so okronali z nagrado za slabo hrano zaradi globalne uporabe risanih likov in tržnih taktik, uperjenih v otroke kljub visokim ravnem soli in sladkorja v nekaterih svojih izdelkih. "Kellogg's je ena od številnih internacionalnih prehrambenih družb, ki služijo z izdelki, nasičenimi z maščobo, sladkorjem in/ali soljo," menijo pri Consumers International.
Na seznamu se je pričakovano znašel tudi izdelovalec igrač Mattel, ki je moral pred nekaj meseci umakniti s prodaje več kot 19 milijonov igrač, narejenih na Kitajskem, zaradi majhnih magnetov in visoke ravni svinca. Mattel se je Kitajski opravičil, češ da so večino igrač umaknili zaradi oblikovalskih napak, ne zaradi kraja, kjer so jih proizvedli. Consumers International meni, da gre za klasičen primer izogibanja odgovornosti in preusmerjanja le-te na globalno raven.
Consumers International, globalna federacija, ki se zavzema za potrošnike, je nagrade podelila, da bi opozorila na zlorabe zaupanja potrošnikov. Kriteriji za končni izbor so bili med drugim velikost podjetja, obseg prodaje in trženja, vpliv na potrošnike in potencial za spremembe.