Brazilska raziskovalna ekipa je kose razbitin našla na območju, ki je dolgo 95 kilometrov. Med najdbami, na katere so naleteli okoli 1.100 kilometrov severovzhodno od brazilske obale, izstopata sedem metrov dolg kovinski predmet in oljni madež s premerom 20 kilometrov. "Menimo, da je (sedem metrov dolg, op. p.) kovinski predmet del trupa ali repa letala," je dejal polkovnik brazilskih letalskih sil Jorge Amaral. Trupel oziroma preživelih potnikov za zdaj niso našli.
Možnost terorističnega napada je realna. Je pa razumljivo, da se oblasti ne želijo prenagliti s sodbami. Jean Serrat, upokojeni pilot, ki ga citira Orf |
|
Nova najdbe naj bi po navedbah brazilskih medijev govorile v prid tezi, da se je skrivnostno izginulo letalo še v zraku prelomilo na pol. V to smer so začeli brazilski strokovnjaki razmišljati že potem, ko so analizirali v torek opažene razbitine letala. Spomnimo: kot prve so razbitine iz zraka opazile brazilske letalske sile. "Možnost preloma nakazuje posnetek, ki jasno prikazuje, da so opažene razbitine razvrščene v dve liniji, dolgi več kilometrov," je v svoji spletni izdaji poročal brazilski časnik Jornal do Brasil.
Poleg posnetka obstaja še več indicev za prelom letala. Denimo navedbe direktorja družbe Air France o alarmnih sporočilih iz različnih razdelkov letala, kar govori o verjetnosti "še nikoli videnega, ogromnega problema".
So trčili v drugo letalo?
Nekdanji pilot Air Francea
Cedric Maniez je za Daily Mail dejal, da je morda prišlo do trčenja z vojaškim
letalom ali pa z letalom tihotapcev, ki ga ni nihče prijavil kot pogrešano. Preiskovalci nesreče pa
menijo, da je morda letalo eksplodiralo v zraku, na kar nakazuje položaj razbitin. Vse to pa so le
špekulacije, edine zanesljive podatke bi lahko dobili iz črnih skrinjic.
Grožnja z bombo |
Pet dni pred usodnim izginotjem airbusa A330-200 je bil v Buenos Airesu odpovedan polet letala družbe Air France proti Parizu. Razlog: anonimna grožnja, da je na letalu bomba. Argentinski policisti so letalo preiskali, a bombe niso našli. |
Vodja francoske službe varnosti civilnega letalskega prometa Paul-Louis Arslanian je dejal, da ni jasno, ali je bil v času nesreče glavni pilot v kabini. Sicer je na dolgih poletih običajno, da se piloti izmenjujejo. Glavni pilot in dva kopilota so bili zelo izkušeni. Arslanian je še dejal, da je bilo letalo pred vzletom brezhibno.
Aktiviralo se je tožilstvo
Francosko državno tožilstvo ne izključuje možnosti, da je za strmoglavljenje letala družbe
France Air kdo odgovoren, zato je v sredo začelo preiskavo. Francoski minister za promet
Jean-Louis Borloo je že v torek dejal, da za zdaj niso bili odkriti nobeni znaki,
ki bi kazali na teroristično dejanje, a možnost ostaja odprta.
"Tudi v primeru napada na letalo nad Lockerbiejem leta 1988 sprva ni bilo nobenih sledi
terorizma," je opozoril.
Sporni rezervoarji
|
Strokovnjaki za letalsko varnost so pred štirimi leti odredili spremembe pri airbusu 330-200.
Ugotovili so, da bi udarec strele lahko povzročil vžig rezervoarjev za gorivo. Air France še
preverja, ali so bile ustrezne spremembe izvedene na strmoglavljenem letalu.
|
Brazilska vlada je v sredo pozno zvečer po srednjeevropskem času potrdila, da razbitine, ki so jih opazili 650 kilometrov od brazilske obale, pripadajo pogrešanemu letalu Air Francea. Air France pa je objavila uradni seznam potnikov.
"Natančne predstave, kje iskati preostale razbitine, nimamo," opozarja Arslanian in
dodaja, da je letalo strmoglavilo v zelo globokem predelu Atlantika. Francoska vlada je na območje
poslala radarska letala Awacs, ki bodo kartografirala mesto nesreče, in specialno ladjo Pourquoi
Pas. Ladja ima na krovu podmornice, ki se lahko potopijo šest tisoč metrov globoko. Robot Victor
6000 in podmornica Nautile bosta preiskali 97 odstotkov območja, kjer se je domnevno zgodila
nesreča, zagotavlja francosko ministrstvo za promet. Iskalni akciji se bodo pridružile tudi
brazilske ladje.
Razbitine so našli severovzhodno od otoka Fernando de Noronha. @ AP
Razbitine na otok Fernando de Noronha
Razbitine letala bodo nato s helikopterji prepeljali na otok Fernando de Noronha, ki leži
okoli 430 kilometrov od mesta strmoglavljenja.
Najzahtevnejše iskanje skrinjic
Upajo, da bodo odkrili dele letala, ki bi lahko povedali, zakaj je strmoglavilo.
Najnatančnejše informacije bi dobili z
odkritjem črnih skrinjic, vendar je že
zdaj jasno, da bo to najtežji del iskanja.
''Lahko bi bili na globini od dva tisoč do tri tisoč metrov,'' je dejal brazilski minister
za obrambo
Nelson Jobim. Brazilski predsednik
Luiz Inacio Lula da Silva pa je optimističen:
''Mislim, da država, ki je sposobna najti nafto šest tisoč metrov pod vodo, lahko najde tudi
letalo dva tisoč metrov pod vodo.''
Ekipe tekmujejo s časom v izjemno težkih vremenskih pogojih. Francois Fillon, francoski premier |
|
Vzrok strmoglavljenja bega strokovnjake
''Zagotovo vemo le to, da letalo ni poslalo klica v sili, ampak le običajna avtomatska
sporočila, da je prišlo do napake v sistemu,'' je dejal francoski premier
Francois Fillon.
Odsotnost klica v sili močno bega strokovnjake. Po njihovem mnenju bi se morale na tako
sodobnem letalu pojaviti številne težke okvare, sicer ne bi strmoglavilo.
''To je res strašljiv znak. To pomeni, da karkoli se je zgodilo, se je zgodilo tako hitro, da
pilota tega nista imela časa javiti,'' meni
Peter Goelz, ameriški strokovnjak za prometno varnost.
Upajo, da jim bosta pri odkrivanju vzroka pomagali tudi ekipi dveh Lufthansinih letal, ki sta
na istem območju leteli pol ure pred airbusom A330.
Zakaj je bil kraj strmoglavljenja tako dolgo neznan?
Preden je airbus s številko leta AF 447 doživel nesrečo, ga zasloni radarjev že
nekaj ur niso registrirali. Za lete nad oceanom to ni nič nenavadnega, kajti domet radarjev nad
morskimi oziroma oceanskimi površinami je le nekaj sto kilometrov. Območje Atlantika, kjer se je
zgodila nesreča, z radarji ni pokrito. Posadka letal, ki leti nad odprtim morjem, mora upoštevati
strožja pravila, kot če bi leteli nad kopnim, ki ga radarji pokrivajo v celoti. Varnostna razdalja
med dvema letaloma nad kopnim je osem do 16 kilometrov, nad oceanom pa kar 150 kilometrov.