Svet
46 ogledov

Nove pravice letalskih potnikov

Letalo družbe KLM EPA
Več pravic in informacij, če boste ostali na letališču. Odškodnino boste lahko zahtevali za naravne nesreče in stavko kontrolorjev, ne pa za mehanske napake letala.

Nova pravila, ki jih napoveduje Evropska komisija, se nanašajo na letalske linije v Evropi, bodo najverjetneje uzakonjena leta 2014. Potnikom in letalskim prevoznikom naj bi zagotavljala večjo varnost. Siim Kallas, evropski komisar za promet, je povedal, da je "finančno nadomestilo druga najboljša rešitev. Prva pa je, da potniki pridejo na želeno destinacijo". Dodaja, da se zavedajo, da imajo prednost potniki, ki so tako ali drugače na letalu ali letališču obtičali. "Zato je naš poudarek na ažurnih informacijah, varstvu in učinkoviti preusmeritvi potnikov", je povedal Kallas.

Kaj je novega?

Če vaše letalo zamuja za več kot 12 ur, vas mora letalski prevoznik preusmeriti na konkurenčne letalske družbe. Če ste na letalo vkrcani in ste po petih urah še vedno na tleh, imate pravico, da letalo zapustite. Če gre za več kot enourno zamudo, mora letalsko osebje potnikom zagotoviti klimatsko napravo, uporabo sanitarij in vodo. 

Letalski prevozniki ne smejo več zaračunavati za popravke napak v imenih na letalski karti.

Glasbeniki bodo po novem lahko imeli manjše instrumentev kabini, medtem ko morajo večje instrumente oddati med posebno prtljago.

 

Finančno nadomestilo boste prejeli za več kot 5-urno zamudo (do zdaj je to veljalo za 3-urno zamudo) katerega koli leta znotraj EU ali za mednarodni let, ki je krajši od 3500 kilometrov. V mednarodnem letalskem prometu odškodnino dobite zaradi 9- ali večurne zamude za lete do 6000 kilometrov in zaradi 12-urne zamude pri daljših letih. Letalski prevoznik mora potnike o morebitni zamudi obvestiti najkasneje v 30 minutah po predvidenem odhodu.

 

 

Kako se letalski prevozniki soočajo z odpovedmi letov?

Ankete, ki jih izvajajo potrošniške organizacije na Danskem, v Nemčiji in v Veliki Britaniji kažejo, da se je 75% anketiranih potnikov že srečalo s problemom zamude ali odpovedi leta in jim je bila ponujena sprememba poti v skladu z njihovimi prvotnimi potovalnimi načrti. V isti raziskavi več kot 50% potnikov ni dobilo obroka, osvežiteve ali nadomestila. Le 2-4% potnikov v danski raziskavi je bilo upravičenih do denarnega nadomestila. Analiza nemške raziskave pa je pokazala, da več kot 20% potnikov ni prejelo odgovora na svoje pritožbe.

 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.