Prastar meteorit razkriva nove skrivnosti

meteorit EPA
V Sahari odkriti meteorit, ki je prastar del površine Marsa, znanstvenikom pomaga pri razkrivanju skrivnosti o nastanku rdečega planeta. Beduini so v afriški puščavi odkrili kamen z Marsa, ki je glede na raziskave v ameriškem laboratoriju star 4,4 milijarde let.

Meteorit z oznako NWA 7533 je tako le "malenkost" mlajši od našega osončja in po vsej verjetnosti prvi najdeni kamniti primerek iz južnega višavja na Marsu, ugotavljajo raziskovalci s floridske državne univerze v Tallahasseeju, ki so svoja dognanja objavili v britanski znanstveni reviji Nature. "Na tem s kraterji posutim terenom se po dosedanjih ugotovitvah morebiti skrivajo odgovori o rojstvu in zgodnji mladosti Marsa," je povedal vodja raziskav Munir Humayun.

"Sedaj vemo, da je Mars v prvih 100 milijonih letih po svojem nastanku oblikoval skorjo in da je ta nastala v istem obdobju kot skorji Zemlje in Lune," je dodal Humayun.

Namigi o preoblikovanju skorje

S pomočjo najdenega meteorita lahko znanstveniki prvič preučujejo nastanek in zgodnjo rast skorje rdečega planeta. V notranjosti kamna so tako odkrili cirkonijeve kristale, ki so po vsej verjetnosti nastali z vnovičnim taljenjem Marsove skorje.

Meteorit prav tako ponuja namige o zgodnjem preoblikovanju Marsove skorje. To se ujema z domnevami, da so že v zgodnji zgodovini Marsa iz njegove notranjosti v atmosfero uhajale ogromne količine plinov. Iz tega pa bi bilo posledično mogoče sklepati o prvotnem podnebju na Marsu in o možnostih za nastanek življenja.