Svet
120 ogledov

Preiskava chemtrailov na Švedskem

Chemtrail EPA
Predstavnik švedske Stranke zelenih je naročil preiskavo o tako imenovanih chemtrailih. Pravi, da je v zadnjih osmih letih na to temo prejel nešteto vprašanj.

Jan Lindholm, predstavnik švedske Stranke zelenih, te dni odgovarja na številna vprašanja, povezana s preiskavo tako imenovanih chemtrailov, torej sledi, ki jih za seboj puščajo letala in za katere številne verjamejo, da so strupene oziroma zdravju škodljive. Lindholm pravi, da je v zadnjih osmih letih na to temo prejel nešteto vprašanj, in da bi dobil res strokovne odgovore, je naročil preiskavo.

Odgovore je že pred dvema letoma najprej zahteval od švedske agencije za civilno letalstvo. Ker z njihovimi odgovori ni bil najbolj zadovoljen, je te poiskal še pri parlamentarni preiskovalni komisiji. "Podali so mi jasen odgovor, ki se glasi, da chemtraili najverjetneje ne obstajajo in najverjetneje sploh ne morejo obstajati," švedskim medijem odgovarja Lindholm.

Politik zavrača nekatere očitke, češ da je bila preiskava trošenje denarja. "To je moja dolžnost. Ne morem ljudi kar ignorirati; kot izvoljen politik jim moram priskrbeti ustrezne odgovore."

Chemtraili razburjajo tudi v Sloveniji

Bele sledi, ki jih za seboj puščajo letala, burijo duhove tudi v Sloveniji, zlasti na nekaterih družbenih omrežjih, kjer se včasih vrstijo fotografije modrega neba, ki ga sekajo sledi letal. Na domneve, da gre za strupe, na svoji spletni strani odgovarja tudi Agencija Republike Slovenije za okolje (Arso).


Pojasnjujejo, da je beseda chemtrail skovanka iz besed chemical in trail, torej kemična sled. Skovanko nekateri uporabljajo analogno besedi contrail (condensation trail = kondenzacijska sled). Zagovorniki teorije zarote trdijo, da se chemtraili razlikujejo od contrailov po tem, da so jim namenoma dodane kemijske substance z ne povsem jasnim namenom vpliva na podnebje oziroma človeštvo, od contrailov pa se razlikujejo predvsem po obstojnosti v ozračju.

V meteorološki srenji, poudarjajo na Arsu, vlada prepričanje, da so kondenzacijske sledi letal, na katere opozarjajo nekatera gibanja, običajne kondenzacijske sledi, ki smo jim priča, že odkar obstaja reaktivni letalski promet.

Reaktivna potniška letala letijo na višinah med 10 in 14 kilometri. Fizikalno ozadje pojava kondenzacijskih sledi letal, razmere, v katerih nastanejo, in način, kako se razkrojijo, so poznani in jih je mogoče pojasniti z znanjem osnov fizike. Vroč izpuh, ki vključuje tudi drobne delce in vodno paro, se pomeša med hladnejši okoliški zrak. Ko se z dodatno vlago in delci obogatena mešanica zraka ohladi dovolj, nastanejo kondenzacijske sledi letal. Za to ni potrebna dodatna kemija. Če je vlage v zraku več, sledi letal vztrajajo dlje, se širijo in počasneje razkrojijo. Skratka, zgolj od relativne vlažnosti zraka na višini letal je odvisno, kako izrazite in kako dolgotrajne kondenzacijske sledi (contraile) letala puščajo na nebu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.