Svet
37 ogledov

Švicarski kontrolorji krivi za trčenje letal

Odgovornost za nesrečo je prevzel kontrolor, ki je bil tedaj sam v nadzornem sto Žurnal24 main
Za letalsko nesrečo nad Bodenskim jezerom pred petimi leti so krivi štirje švicarski kontrolorji letenja.

Švicarsko sodišče v Bülachu pri Zürichu je štiri švicarske kontrolorje letenja spoznalo za krive za letalsko nesrečo 1. julija 2002, ko sta nad Bodenskim jezerom trčili rusko letalo, polno otrok, in nemško tovorno letalo, pri čemer je umrlo 71 ljudi. Sodišče je trem obsojenim za umor iz malomarnosti določilo pogojno kazen leto dni zapora, četrtemu pa denarno kazen 13.500 švicarskih frankov (8200 evrov).

 
 

Da ima letališče v Zürichu ponoči le enega kontrolorja, je v popolnem nasprotju s pravili.

Sodnik Rainer Hohler

 
Sojenje osmim kontrolorjem, štirje oproščeni
Na sojenju, ki se je začelo maja, je bilo za nesrečo obtoženih osem kontrolorjev družbe Skyguide, vendar pa so bili štirje kontrolorji danes oproščeni. Odvetniki osmerice obtoženih so se sicer zavzemali za oprostitev vseh, tožilstvo pa je zahtevalo najmanj šestmesečne zaporne kazni za vse.

V noči, ko se je zgodila nesreča, sta v nadzornem stolpu delala dva kontrolorja, a je šel eden tik pred nesrečo na odobren odmor, tako da je območje južne Nemčije in vzhodne Švice urejal zgolj en kontrolor. Kot je danes odločil švicarski sodnik, bi nesrečo morda preprečili, če bi bila v kontroli poletov prisotna dva kontrolorja.

Kako je prišlo do trčenja?
Do nesreče je prišlo, ko je tupoljev ruske družbe Bashkirian Airlines trčil v boeing podjetja DHL. Do trčenja je prišlo nad krajem Überlingen na jugu Nemčije. Pri tem je bilo ubitih vseh 71 ljudi na krovu obeh letal, med njimi 52 ruskih otrok. Sprva so sicer preiskovalci ugibali, da naj bi bili za nesrečo krivi ruski piloti, a je kasneje odgovornost prevzel omenjeni kontrolor, ki je bil edini v nadzornem stolpu. Ko je ugotovil, da sta si letali nevarno blizu, je do trčenja manjkalo le še 44 sekund, prav tako pa je napačno napotil rusko letalo, naj se spusti, pri tem pa ga je poslal naravnost v nemško letalo. Dva telefona nista delovala, radar ni kazal vseh potrebnih koordinat, kontrolorjev sodelavec pa je bil v času trčenja na odmoru. K nesreči so pripomogla tudi vzdrževalna dela na radarskem sistemu, zaradi česar je nadzorni sistem deloval pomanjkljivo. Sodišče je zato danes obsodilo tudi odgovornega za nadzor nad tem sistemom na omenjeno denarno kazen 13.500 švicarskih frankov.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.