Svet
3 ogledov

Tajkun podlegel pritiskom vlade

Murdoch_Velika Britanija Reuters
Murdochov imperij News Corporation je naznanil, da odstopa od napovedanega prevzema največje britanske plačljive satelitske televizije BskyB. Pritisk britanske koalicije in opozicije se je očitno obrestoval.

Zloglasna korporacija je novico sporočila ravno v času, ko se je spodnji del parlamenta pripravljal na glasovanje o tem, ali naj Murdocha skupno pozovejo, da se odpove nameri nakupa večinskega deleža BSkyB, dokler ne bo zaključena preiskava o vdiranju v telefone s strani novinarjev tabloida News of the World. Trije predsedniki vseh treh parlamentarnih strank - konservativni premier David Cameron, vodja koalicijskih liberalnih demokratov Nick Clegg in prvi mož opozicijskih laburistov Ed Miliband - so se pozabili na razprtije, stopili skupaj z namero sprejetja poziva, ki sicer ne bi bil pravno obvezujoč. Pritisk je deloval.

"Prepričani smo, da bi bilo prevzetje BSkyB donosen posel za obe podjetji, vendar pa je postalo jasno, da v tovrstni klimi nadaljnja pogajanja ne bodo obrodila nič dobrega,“ je zatrdil Chase Carey, predsednik podjetja News Corporation, in dodal, da njihova korporacija ostaja ponosni lastnik deleža BskyB ter da so ponosni na njihov napredek, za katerega so zaslužni prav oni.

BBC-jev urednik biznisa Robert Peston je odločitev komentiral z besedami: "Gre za neverjetno ponižanje. Šlo je za njihovo največjo investicijo v tem trenutku. V bistvu je šlo za eno izmed največjih investicij, ki so jih bili pripravljeni kadarkoli narediti. Gre za izjemen preobrat v sreči podjetja."

Vpletenim novinarjem je odklenkalo

Premier Cameron je v zvezi z afero danes dopoldan nagovoril spodnji dom parlamenta. "Izvedli bomo natančno preiskavo nezaslišanega incidenta. Poklicali bomo toliko prič, kolikor bo treba. Prvo poročilo pričakujem v roku enega leta," je poudaril premier. Prva zaslišanja bo vodil sodnik Brian Leveson. Vsi, ki so na kakršenkoli način sodelovali pri razvpiti aferi, po Cameronovih besedah ne bodo nikoli več del nobenega britanskega medija. "Ni važno, kako visoko bo segala organizacija. Njihova kariera v novinarstvu je končana."

Spomnimo, da so v minulih dneh prišle še nove umazane podrobnosti; spornih taktik naj bi se namreč posluževali tudi novinarji Sunday Timesa in Suna, njihova tarča pa je bil med drugim bivši premier Gordon Brown.

Wall Street Journal med drugim poroča, da naj bi News Corporation razmišljal tudi o prodaji preostalih britanskih časnikov. To so med drugim Sun, Sunday Times in Times of London, potem ko je tabloid News of the World nazadnje izšel v nedeljo.

Kot pišejo ob sklicevanju na neimenovane vire, pri News Corporation iščejo potencialne kupce za nakup njihove britanske založniške hiše News International. Zaradi slabega stanja na medijskem trgu naj bi sicer resnih kupcev ne bilo, pa tudi sam Murdoch naj bi prodaji ne bil naklonjen, piše časnik, ki je sicer tudi sam v Murdochovih rokah.

Lovke afere objele tudi ZDA

Vse bolj pa se zdi, da se bo škandal z Otoka razširil tudi čez Atlantik. Viden ameriški senator, vodja senatnega odbora za trgovino Jay Rockefeller, je namreč pristojne organe v torek pozval k preiskavi, ali so se spornih praks, kot je vdiranje v telefone, posluževali tudi novinarji, zaposleni v ameriškem delu Murdochovega imperija. Če bi se izkazalo, da je bila tudi Američanom na ta način kršena pravica do zasebnosti, je Rockefeller pozval k neprizanesljivosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.