Dve črni skrinjici v velikosti škatle za čevlje bi lahko razkrili skrivnost leta AF447 od Ria de Janeira do Pariza. Airbus A330-200 je izginil okoli tri ure in pol po vzletu. Posadka ni posredovala nobenega klica v sili. Edino znamenje za mogoče tehnične težave letala je nevihtno območje, skozi katerega je letel airbus.
Letalo imelo dve skrinjici
Zdaj že lahko z gotovostjo rečemo, da je letalo strmoglavilo v morje. Tudi če možnosti, da je
kateri od potnikov preživel, skoraj ni več, preiskovalci še upajo, da bodo našli eno ali obe črni
skrinjici. Kot vsa večja letala je imel tudi francoski airbus A330-200 na krovu dve črni skrinjici:
ena je snemala pogovore v pilotski kabini (tako imenovani voicerecorder), druga pa je shranjevala
podatke o letalu. Gre za več sto različnih podatkov, kot so višina letenja, smer letenja, hitrost,
naklon nosilnih površin in tako naprej. Medtem ko prva omenjena skrinjica zbira podatke le za
zadnjih nekaj minut, druga zbira podatke za zadnjih nekaj ur.
Če letalo strmoglavi nad kopnim, je iskanje oranžno lakiranih skrinjic relativno preprosto. Ponavadi se nahajata v zadnjem delu letala in se najdeta na samem območju razbitin oziroma nekje v bližini. Črne skrinjice so narejene tako, da prestanejo tudi udarec s hitrostjo 500 kilometrov na uro in temperaturo prek 100 stopinj Celzija.
Sonarni oddajnik
Če pa letalo pade v morje, lahko k odkritju črnih skrinjic pripomorejo v njih vgrajeni
sonarni oddajniki. Ti se sprožijo takoj, ko črna skrinjica stopi v stik z vodo. Oddajnik je dejaven
kar 30 dni, znake pa lahko pošilja do površja morske vode. Vendar: če črna skrinjica pristane v
blatu, je domet sonarnega oddajnika le nekaj centimetrov. Domet je odvisen tudi od kakovosti vode.
Načelno lahko reševalne ekipe črno skrinjico najdejo le, če se ji zelo približajo. To bo v ogromnem
Atlantskem oceanu zelo težko, še posebej ker znaša morska globina na območju verjetne izginitve
letala od tri tisoč do štiri tisoč metrov. Velika morska globina lahko oteži tudi dvig črne
skrinjice na površje, kar je naloga podvodnih robotov.
Skrivnostno strmoglavljenje leta 1999
Da iskanje črnih skrinjic ni Sizifovo delo, dokazuje let Egypt Air 990, ko je 31. oktobra
1999 boeing 767 z 271 ljudmi na krovu na poti od New Yorka do Kaira že pol ure po vzletu izginil z
radarjev in strmoglavil v morje. Kot je razkrila kasneje najdena črna skrinjica, je kopilot
potem, ko je pilot zapustil pilotsko kabino in odšel na stranišče, začel hitro spuščati letalo. Še
zdaj ni pojasnjeno, ali je kopilot tako izvedel samomor ali teroristični napad.