Svet
1809 ogledov

Žrtev napake: Več kot petnajst let poskuša dokazati, da ni mrtva

ženska na klopi Profimedia
Leta 2007 do žensko iz Missourija napačno razglasili za mrtvo. Šestnajst let kasneje še vedno poskuša dokazati, da je živa.

"Nihče mi ne more pomagati. Želim odgovore," pravi danes 52-letna Madeline-Michelle Carthen iz St. Louisa v Missouriju. Pred šestnajstimi leti je opravljala poletno prakso v Gani, potem ko so jo sprejeli v izmenjevalni program za praktično usposabljanje na Univerzi Webster, ko je prejela novico, ki ji je življenje obrnila na glavo. Njena številka socialnega zavarovanja je bila povezana z umrlo osebo.

Carthen, ki se je takrat še pisala Coburn, se je sprva novici nasmejala in jo zavrnila kot preprosto napako. "Rekla sem, 'Kaj misliš s tem? Tukaj sedim. Šolam sem že več kot leto in pol. ... Kako sem lahko mrtva? Ali bo to vplivalo na moje mednarodno praktično usposabljanje?'"

Carthen je leta 2007 študirala poslovno tehnologijo in bila sprejeta na mednarodno poslovno prakso. Zaprosila je za študentsko pomoč, da bi si lahko pokrila stroške izmenjave. In takrat so se začele težave. Ugotovili so, da je njena številka socialnega zavarovanja pripisana umrli osebi. Svetovali so ji, naj se obrne na Upravo za socialno varnost. Obenem je morala prekiniti šolanje, dokler ne bi uredila zadeve.

Ime na seznam dodali po pomoti

Carthen je takoj stopila v stik z Upravo za socialno varnost in izvedela, da so jo dodali v njihovo evidenco mrtvih oseb, ki vsebuje interne evidence Uprave za socialno varnost o ljudeh, ki so umrli in imajo številke socialnega zavarovanja. Povedali so ji, da so njeno ime dodali "napačno" in da je prejela tako imenovano pismo o napačni smrti, ki ga je morala poslati kreditnim agencijam, kot dokaz, da je še živa. Podatek o njeni "smrti" je dobila tudi davčna uprava, ministrstvo za domovinsko varnost itn. Njen obstoj je bil na papirju izbrisan, kar je sprožilo nepredstavljiv val dogodkov.

Ostala je brez službe, ker kadrovske službe niso mogle izvesti plačil pod njeno številko socialnega zavarovanja, ostala je brez doma in avtomobila. Trenutno živi pri sestri, ker ne more dobiti posojila. "Včasih lahko dobim službo, nato pa v nekaj mesecih nastopijo težave," pravi.

Na odgovore še kar čaka

Do danes ne ve, kako se je njeno ime znašlo na seznamu mrtvih. Uprava za socialno varnost pravi, da morajo ljudje, ki sumijo, da so bili napačno razglašeni za mrtve, nemudoma obiskati svoj lokalni urad za socialno varnost. Agencija nudi seznam dokumentacije, ki jo oseba potrebuje, in poudarja, da je potrebna le ena oblika identifikacije.

Carthen pravi, da je vztrajno poskušala odstraniti svoje ime iz evidenčne baze mrtvih oseb. Oddala je desetine dokumentov Upravi za socialno varnost, po pomoč se je obrnila na številne vladne uradnike. Leta 2019 je celo vložila zvezno tožbo proti Upravi za socialno varnost in drugim vladnim agencijam, vendar so njeno tožbo zavrnili.

Leta 2021 je Carthen mislila, da je prišlo do majhnega napredka, ko je Uprava za socialno varnost izdala novo številko socialnega zavarovanja. Tistega leta je namreč uradno spremenila svoje ime v Madeline Coburn, da bi na ta način rešila težavo. A veselila se je le kratek čas. Njena nova številka socialnega zavarovanja je še vedno označena in povezana z njeno staro številko.

"Obtičala sem in nihče mi ne more pomagati. Samo odgovore želim," je dejala za NBC KSDK. "Ne vem, kako se bo to izteklo," pravi Coburnova, ki je odločena, da bo vztrajala do konca.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar mahatma2
    mahatma2 09:21 20.oktober 2023.

    Težko presoditi , toda , človek se vpraša ali ta oseba res ne more dobiti odvetnika , ki bi iztožil državo v njeno in za svojo korist. Če je to nemogoče , potem pa vulgarno rečeno. Kurc pa taka pravna ...prikaži veča država in njena demokracija kot jo ima Amerika

  • pulse 17:02 17.oktober 2023.

    Dobrodošli v prihodnost, ko bodo računalniške in sistemske napake krojile življenja posameznikov... državni sistemi, bančne storitve, zavarovanja, itd. - vse to bo lahko onemogočeno, če bo "kakšna napaka pri posamezniku"... ker je seveda vsem najlažje uporabljati centralne podatke, ki pa ...prikaži več lahko imajo napake...