Trajnostno
52 ogledov

Strategija ESG strateška prioriteta za večino slovenskih podjetij

strategija ESG Profimedia
Z evropskim zelenim dogovorom in trajnostnimi trendi v vseh panogah se zavezanost okolju, družbi in upravljanju (ESG) v Sloveniji krepi, strategija ESG je strateška prioriteta za 80 odstotkov podjetij v državi, kaže študija svetovalnega podjetja Kearney.

Ugotovitve študije z naslovom Krepitev zavezanosti načelom ESG: razkrivanje slovenske trajnostne slike kažejo, da stopnja zrelosti praks ESG v slovenskem gospodarstvu kaže obetavno zavezanost strateškim in okoljskim vidikom, vendar obstaja potreba po večji pozornosti do družbene in upravljavske dimenzije ESG (okoljevarstvo, družbena odgovornost in upravljanje).

Raziskava razkriva, da ima večina podjetij jasno strategijo ESG (92 odstotkov). Če slovenska podjetja izkazujejo visoko razvitost na področju okoljskih načel, pa družbeni in upravljavski vidiki ESG zaostajajo.

"Podatki hkrati kažejo na vrzel v modelih upravljanja, saj 24 odstotkov podjetij dosega najnižjo oceno. Poleg tega tudi družbeni vidiki, kot so dobrobit zaposlenih in raznolikost, enakost in vključenost, zahtevajo več pozornosti, kajti 32 odstotkov podjetij dosega najnižji razpon ocen v tej kategoriji," je objavo študije pospremil direktor v družbi Kearney Mitja Pirc.

Študija razkriva, da obstajajo razlike tako med storitvenimi in proizvodnimi podjetji kot tudi med velikimi ter malimi in srednje velikimi podjetji (MSP). Po eni strani sta razvoj in izvajanje strategije ESG ter poročanje o izvedenih aktivnostih postala sestavna dela poslovanja večine podjetij ne glede na velikost. Več kot 80 odstotkov tako MSP kot velikih podjetij ima celovito strategijo ESG, ki jo obravnava kot strateško prioriteto. Kljub temu MSP zaostajajo pri prizadevanjih za poročanje o ESG.

Proizvodna podjetja bolj razvita na področju ESG

Čeprav se tako proizvodna kot tudi storitvena podjetja zavzemajo za ESG-načela, so prva na tem področju bolj razvita. 91 odstotkov jih ima strategijo, ki zajema vsa tri področja, pri čemer je takšnih le 14 odstotkov storitvenih podjetij. Raziskava kaže, da so v zasledovanju okoljskih ciljev proizvodna podjetja uspešnejša.

Ta so bolj uspešna tudi pri družbenih vidikih, kot sta percepcija kupcev in privabljanje talentov, storitvena podjetja pa izstopajo pri dobaviteljskih odnosih. Po drugi strani imajo storitvena podjetja višji odstotek neodvisnih članov upravnega odbora, medtem ko podjetja vseh velikosti kažejo trdno zavezanost etičnemu upravljanju.

Študija je bila izvedena za izbor ESG-prvak, ki sta ga letos prvič organizirala podjetje Kearney in časnik Finance. Izvedena je bila julija letos, vanjo pa je bilo vključenih 24 podjetij različnih velikosti iz različnih panog v Sloveniji.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.